A különböző állapotokat Activity játékkal mutatták be a gyerekek: veszélyben vagyok,feszült és izgatott vagyok,összpontositok,kiváncsi vagyok,pihenek stb.
A játék után a megkezdett mondatokat fejezték be: Onnan tudom,hogy…
Nagyon jól szórakoztunk és sokat tanultunk.
Megküzdési stratégiák
A hónap Boldogságfoglalkozásán a farsangról, farsangi hagyományokról és népszokásokról beszélgettünk a gyerekekkel. Álarcokat készítettünk amikkel majd megpróbáljuk „megijeszteni, elűzni” a telet.Reméljük sikerül és hamarosan megérkezik a napsütés és a tavasz.
Az álarcokkal a gondunkat, bajunkat, a rosszat elűzzük, és csak a jó dolgokkal fogunk foglalkozni utánna.
Medvenapot tartottunk február 2-án. Mindenki elhozhatta a saját kedvenc plüss medvéjét. Beszéltünk a néphiedelemről, majd megkérdeztem tőlük, kinek mit jelent a plüss macija. Eljutottunk odáig, hogy velük alszanak, beszélgetnek a macikkal, megnyugtatja őket. Amikor problémájuk van, hozzábújnak, megölelgetik a macit. Egy igazi „barát”, akire mindig számíthatnak. Puhasága, illata mindig jó hatással van rájuk. A bajban, a nehéz percekben nagy segítséget nyújtanak a kis kedvencek a gyerekeknek.
Február havi tèmánk a Megküzdèsi stratègiák elnevezèst kapta. Megbeszèltük mit is jelent ez valójában. Bármit elkezdünk kitartással vèghez kell vinnünk! Hamár vègkèp úgy èrezzük nem tudjuk megcsinálni, bátran kèrjük mások segítsègèt. Ugye mint az alábbi kèpek is mutatják van amelyik gyermeknek segíteni kell a tornaszereken, mert ő kisebb, bátortalanabb. De összessègèben az a lènyeg, hogy mindenki megpróbálja ès erejèhez mèrten meg is csinálja!
A gyerekekkel februárban egy játszóházba kirándultunk. Itt különböző nehézségű akadályokat kellett legyőzniük, hogy eljussanak a végső célig. Egymást segítve, biztatva oldották meg a feladatot.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
A hónap témája a megküzdési stratégiák. Múlt hónap folyamán a célokról beszélgettünk, mit jelent. A csoportnak is volt kitűzött célja, amit közösen határoztunk meg. Relaxációs gyakorlattal kezdtünk, majd irányítottam a beszélgetőkört mit takarhat a megküzdési stratégia. Meghallgattuk a hónap dalát. A stratégia szót tüzetesebben átbeszéltük és hogy mit tettünk a kitűzött cél érdekében, hogy ezt véghez tudjuk vinni. A korukhoz mérten megértették a szó jelentését, amit a mindennapi életből vettem példákat. Ők is tudtak egy-egy példát mondani rá. Majd elővettem a mesekötényemet és elmondtam nekik Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjét. Nagyon tetszett nekik a mese, a figyelmüket végig fenn tudtam tartani változatos előadásommal. Ezután átbeszéltük miről szólt a mese. Majd feladat lapokat tettem eléjük a mesével kapcsolatban, a végén ezeket kiszínezhették. Játék levezetésként a mese kapcsán készítettem egy papírsárkányt dobozból. Ezt a Süsü dallal vezettem fel nekik. A cél pedig az volt, hogy legyőzzék a sárkányt, pont mint a mesében a megfelelő eszközök segítségével. Mindenki kipróbálhatta és legyőzhette a sárkányt. Majd példákat mondtunk a mindennapi életből és ezeket válogattuk szét mi ami helyes és mi ami helytelen ezekkel kapcsolatban. A foglalkozást meditációval zártuk. Mindenki nagyon lelkes és aktív volt. A hét folyamán többször elővettük a sárkányos játékot. Volt olyan kislány aki mindig beöltözött királylánynak, hogy őt szabadítsák ki a sárkány fogságából.
Elmeséltem a gyerekeknek az Aranykulcs c. mesét. A mesét követően kérdéseket tettem fel nekik. Megkérdeztem, ha lenne egy Aranykulcsuk, mit nyitnának ki vele? Kinek adnák oda? Hol lenne a rejtekhelye? Ha lehetne három kívánságuk, mit kívánnának? Szoktak-e álmodni, s ha igen, meséljék el egy kedves álmukat. Játszottunk az érzelem labdákkal, majd rajzokat készíthettek arról, hogyan jelennek meg az arcunkon a különböző érzelmek. Akadálypályát építettünk a teremben a bútorok és tornaeszközök felhasználásával. Az akadályok leküzdésével néhányan magasságbeli félelmükkel is megküzdötték, s végül boldogan értek a pálya végére. A játék végén a megküzdés jelét mutattuk.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Ki hogyan tud legyőzni egy nehéz helyzetet? Akadályt átugró figura mellé írhatta oda mindenki a saját technikáját. Ebből plakátokat is készítettünk. Nagy sikere volt az egyik foglalkozáson elkészített Haragforgónak is.