A tevékenységet relaxációval kezdtük. Majd rövid beszélgetést kezdeményeztem a 3 évesekkel…
A mese elhangzása után színezővel zártunk .Színezés közben bejátszottam a témához kapcsolódó dalt.
Megküzdési stratégiák
A tevékenységet relaxációval kezdtük. Majd rövid beszélgetést kezdeményeztem a 3 évesekkel…
A mese elhangzása után színezővel zártunk .Színezés közben bejátszottam a témához kapcsolódó dalt.
Február hónap témája a „Megküzdési stratégiák”.Beszélgetőkörből indulva a „Dagasztás” és az „Égig érő fa vagyok,megnövök,mint a nagyok”című relaxációs gyakorlatokkal kezdtük a téma feldolgozását.Majd elmeséltem Bezzeg Andrea:Aranykulcs című meséjét.A mese meghallgatása után a gyerekek válaszoltak a meséhez tartozó kérdésekre.Olyan dolgokat,tevékenységeket ,játékokat próbáltunk összeszedni,ami megnyugtatja,vagy jobb kedvre deríti őket,ha szomorúak,vagy nem sikerül valami.Lezárásként eljátszottuk a „Ha jó a kedved,üsd a tenyered” című dalosjátékot.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A Megküzdési stratégiák téma kapcsán a gyerekek olyan dolgokat, tevékenységeket neveztek meg, amelyektől jobb kedvük lesz, ha nem érzik jól magukat, ha valamiért szomorúak, majd meghallgatták A türelmet nyulacska című mesét, ahol a nyulacska hozzánk hasonlóan már nagyon várta a tavaszt, mivelhogy mi is éppen farsangra készülődtünk, telet kergetni, amit a mulatság napján hangos zenebonával el is űztünk.
A mesét követően vidám nyuszis játékokat játszottunk, hiszen a közös játék kellemes időtöltés nemcsak a nyulacskák, hanem a gyerekek számára is.
“Az élet összes nehézsége, így a lehetőségek hiánya is tekinthető kihívásnak.”
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
A közös munka! A cél az volt, hogy közösen egy hajót építsünk. Meg tudnak e egyeznek ki, mit hová tesz, hogyan építi meg. Haladnak e kitűzött cél felé vagy konfliktus kerekedik, megküzdenek e a célért vagy feladják? Örömmel láttam, hogy használják azokat a kommunikációs módszereket, amelyeket mi, felnőttek is alkalmazzuk nap, mint nap velük.
Iskolán kívüli helyszínen minden tanuló a saját tanulási stratégiájával értette meg, oldotta meg a személyre szabott feladatokat. Egyéni módszer alkalmazása a megértés folyamatában.
A feladatok, játékok során beszélgettünk a valóság és a látszat közti különbségről és azokról a nehézségekről, ami egy kiskamasz életében nehézséget okozhat. Ezeket a nehézségeket összegyűjtöttük és igyekeztünk megoldási stratégiákat keresni rájuk.
Milyen környezeti károkat okoz az ember? Miért rossz, ha szemetelünk az utcán, a természetben? Milyen hatással van ez az állatvilágra, növényvilágra? Hogyan érzed magad egy szemetes erdő, utca, folyó, folyópart láttán?
Mit tegyünk környezetünk védelméért? A fenntarthatóság miért fontos?
Hogyan véded te a környezeted?
Milyen megküzdési stratgiája van az embernek, hogyan képes fenntartani a jövő generációjának a Föld mai állapotát, esetleg hogyan tud azon javítani a jövő nemzedéke számára?
Te hogyan csinálod otthon, a szüleid milyen mintákat mutatnak neked? Milyen példát mutatsz a társaidnak? Milyen érzés tiszta környezetben felnőni?
Az érzelemink kifejezésére remek játék volt az érzelmi kártyák kiválasztása: te hogyan érzed ettől magad? Majd lerajzolták, hogy milyen érzelemik vannak, amikor egy szemet környezettől szenvedő állatot, vagy nagyon szemetes környezete látnak.