Sokfélék vagyunk. Az, hogy hogyan dolgozunk egy-egy probléma megoldásán, hogyan küzdünk meg az adott helyzettel, azt gondolom, olyan sokszínű, mint a szivárvány. Álarcainkkal ezt a sokszínűséget igyekeztünk megjeleníteni.


Noszlopi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Magyarpolányi Kerek Nap Tagintézménye
Sokfélék vagyunk. Az, hogy hogyan dolgozunk egy-egy probléma megoldásán, hogyan küzdünk meg az adott helyzettel, azt gondolom, olyan sokszínű, mint a szivárvány. Álarcainkkal ezt a sokszínűséget igyekeztünk megjeleníteni.

Könnyű dolgunk van, hiszen minden nap szivárvány alatt megyünk át, mert az iskolánk bejárata felett egy hatalmas szivárvány, alatta a felirat: Szivárvány EGYMI. hogy „kézzel foghatóbb” legyen, készítettünk egy játékot, amit minden nap játszhatunk. Egy szivárvány kereket, amit csak megpörgetünk, s ahol megáll, azt a megküzdési stratégiát gyakoroljuk. A színek számozva vannak, a számok kártyákat jelölnek, amire felírtuk a probléma megoldás lehetőségeit. tervezünk hozzá még több játékot kitalálni, mert a tanulás játszva az igazi!



Sokszor kerülünk kellemetlen helyzetbe, vagy leszünk szomorúak. Mit is tegyünk, hogy jókedvünk legyen, és tovább mehessünk az utunkon. Ezekről beszélgettünk. Annyi mindent tanultunk egymástól és a tanár nénitől! Köszönjük

Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Csoportokra osztottuk magunkat, hogy mindenki munkához jusson! A megküzdéssel kapcsolatos érzelmeket egy szivárványon ábrázoltuk. Érdekes volt, hogy minden csoporté más-más lett! Olyanok vagyunk, mint egy szivárvány! Az alkotások tetejére egy-két megküzdési stratégiát ragasztottunk képpel! Jó kedvűen dolgoztuk fel ezt a témát is!
A gyerekek a meseszereplők megküzdéseit sokkal jobban érzékelték, mint saját mindennapi megküzdéseiket. Ki küzd kivel? A meseszereplők és párjaik, jó- rossz, gonosz- kedves, szép-csúnya, irigy- jó szívű, bátor- félős stb… ellentétpárokat is tudatosítottuk a meseszereplők összepárosításával.
A saját megküzdéseiket sportversenyeken, rajzpályázatokon, versenyjátékokban, váltóversenyeken, cípőfűző kötés gyakorlása közben, az elért eredményeik tükrében érzékeltettük. Felérünk-e a csúcsra az Erdei kirándulás igazi kihívás és megküzdés volt mindannyiunk számára, de sikerült, mert egymást biztattuk és hittünk abban, hogy felérünk.

Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI
Sokat beszélgettünk a megküzdésről. Ahányan vagyunk, annyiféle megoldást találtunk. Összegyűjtöttük, és egy plakáton ábrázoltuk a lehetséges módokat

Bőcsi Általános és Szakközépiskola,AMI
A gyerekekkel elkészítettük a szivárványt, mely azt jelképezi, hogy a borongós, sötét hangulatot, rossz kedvet, hogyan oldja fel és űzi el a napsütés, a színek kavalkádja.. A problémáink, félelmeink megoldásában milyen lehetőségek, módszerek léteznek és segítenek minket abban, hogy jobban érezzük magunkat. Nagyon mély és komoly témák ezek, azért is, mert az ember elgondolkodik saját magán is felnőttként, hogy igen…., én hogy is csinálom??? Nehéz megfogalmazni magunknak is.
Köszönöm ezt a programot, mert a gyerekekkel együtt, közösen tanuljuk ezeket a technikákat.
