Sokat beszélgettünk a célokról és az elérésükről. A szivárványon egy-egy szóval jelöltük a különféle elérési lehetőségeinket. Sok minden elhangzott; jól éreztük magunkat.
A pókok és Garfield lettek a képregényünk főhősei…
Debreceni SzC Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium
Sokat beszélgettünk a célokról és az elérésükről. A szivárványon egy-egy szóval jelöltük a különféle elérési lehetőségeinket. Sok minden elhangzott; jól éreztük magunkat.
A pókok és Garfield lettek a képregényünk főhősei…
II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ezek a pozitív megerősítések segítenek a nehézségeink leküzdésében.
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
BOLDOGSÁGÓRA – 2017. február – Megküzdési stratégiák – 1. OSZTÁLY
1. foglalkozás – Beszélgetés, a téma bevezetése
I. A tanteremben (padnál, széken, szőnyegen…)
Szükséges eszköz:
CD lejátszó (hosszabító)
Meghallgatjuk a múlt havi dalunkat:
♫♪ Bagdi Bella Ellazulni, jaj, de jó c. relaxációs dalát (közben csináljuk, ami a dalban elhangzik
Megbeszéljük, hogy a január havi témát később dolgozzuk fel, mert a sok hiányzás, betegség miatt nem került erre sor.
Kicsit beszélgetünk, hogy ki miért hálás az elmúlt időszakban:
Én kezdem:
– Hálás vagyok, hogy a betegek meggyógyultak és ismét köztünk vannak.
A gyerekek folytatják:
Hálás vagyok,
, hogy meggyógyultam.
, hogy anyukám ápolt, amíg beteg voltam.
, hogy nem maradtam le a leckében, mert a barátom mindig elküldte nekem.
, hogy én nem voltam beteg.
, hogy a farsangi fellépésünkön itt lehettem.
Rátérünk februári témánkra:
(Megküzdési stratégiák)
Szükséges eszközök: feladatlapok, színes ceruzák
Meghallgatják az Egyszer volt, hol nem volt történetet Katiról. A boldog iskolakezdéstől a problémák megjelenésén át a megoldásig.
Beszélgetés Katiról, majd rajz készítése Kati érzelmeiről az iskolakezdéstől a történet végéig.
Ezután feltörtjük a titkos kódot, mellyel egyben megadja e havi témánkat: MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK
A mesék birodalmában a jó mindig küzd a rosszal. A feladatlapon kössétek össze az ismert meseszereplőket ellenfeleikkel!
A valóságban is vannak ilyen helyzetek. Találkozunk akadályokkal, nehézségekkel. Mondjatok néhányat! Hogyan küzditek le ezeket?
– Nem tudom bekötni a cipőmet. – Gyakorlom anyukámmal.
– Nehezen megy a kivonás. – Gyakorlom.
Véleményetek szerint mi mindent jelenthet a küzdés, megküzdés:
– verekedés
– tanulás
– írás, küzdök, hogy beletaláljak a vonalrendszerbe
– olvasás, küzdök, hogy össze tudjam olvasni a betűket
.
.
.
Így van, a megküzdés pedig azt jelenti, hogy hogyan tudjuk kezelni azokat a dolgokat, helyzeteket, amelyek problémát, nehézséget jelentenek számunkra. Mit teszünk akkor.
♫♪ Az első foglalkozás végén ellazulunk Bagdi Bella Ellazulni, jaj, de jó című dalára
2. foglalkozás – Megküzdési stratégiák című téma feldolgozása
Helyszín: az osztályterem
a gyerekek tetszőlegesen helyezkednek el (padoknál, szőnyegre)
Szükséges eszközök:
CD lejátszó
fénymásolt lapok (a munkafüzetből)
♫♪ Ellazulunk Bagdi Bella Ellazulni, jaj, de jó című dalára
– Ma játszani fogunk. Különféle helyzeteket fogunk eljátszani., melyekkel a mindennapokban találkozhatunk.
–
KÉT JÓBARÁT ÖSSZEVESZIK, HOGY KI VIGYE LE A PÁYLÁRA A LABDÁT
MA ROSSZ PONTOT VISZEL HAZA, MERT VEREKEDTÉL. MIT MONDASZ SZÜLEIDNEK?
ELSZÖKÖTT A KISCICÁTOK. MIT TESZTEK?
Kötetlen beszélgetés a gyerekekkel. A gyerekek eljátszák a szituációkat (lehet többféleképpen is).
Ezután színes papírra rajzolják a tenyerüket, kivágják és kirakjuk a faliújságra a belőlünk készült szivárványt, mely szimbolizálja, hogy nem vagyunk egyformák, a problémáink sem azok, s a megoldásaink is különbözhetnek. De jelképezi azt is, hogy együtt könnyebb mindenre megoldást találni.
♫♪ A foglalkozás végén meghallgatjuk, elénekeljük Bagdi Bella Ellazulni, jaj, de jó című dalát.
3.foglalkozás – Problémák és azok megoldásai rajzban
Osztályteremben
Szükséges eszközök:
színes papír
CD lejátszó
♫♪ Ellazulunk Bagdi Bella Ellazulni, jaj, de jó című dalára
Visszatérünk az előző foglalkozások beszélgetéseire:
Beszélgetés a küzdésről, megküzdésről. Példákat mondunk, majd ki-ki kiválaszt egyet a problémái közül, lerajzolja és lerajzolja a megoldást is, amit tehet a probléma megoldása érdekében.
A gyerekek dolgoznak, közben zenét hallgatunk.
Kirakjuk a kész rajzokat a szivárványunk alá, s egyben megnézzük egymás munkáit.
Közben beszélgetünk még az elmúlt időszak küzdelmeiről:
– megküzdöttünk a farsangi táncunkkal (érdemes volt – SZUPERÜL SIKERÜLT)
– hajtogatás, rajzolás, nyírás – Akartuk, próbáltuk – SIKERÜLT
– tesi óra – futás, guggolva járás: MI AZ NEKÜNK? SIKERÜLT
– cipőbekötés: előbb-utóbb mindenkinek SIKERÜL
– Rubik kígyó: Nem fogsz ki rajtam (egész este próbálgattam) – SIKERÜLT
– dekorálás: Nem is olyan könnyű, de SIKERÜLT
(Felrakott fotóink ezekről szólnak)
Mindhárom foglalkozásközben sok fotót készítünk (én is, de már az ügyesebb gyerekeknek is).
♫♪ A foglalkozás végén ismét elénekeljük, eljátszuk, ellazulunk Bagdi Bella című dalára megbeszéljük, hogy miért is jó, és kell ellazulni, relaxálni.
A mai foglalkozáson, a Boldogságórához csatlakozott új csoportok is részt vettek. A kicsikkel együtt küzdöttek meg a feladatokkal. A nagyok is szívesen vették – próbálták ki a felállított akadálypályát. A foglalkozást Bella – Ma rám talál a boldogság – dalával zártuk, kicsi és nagy együtt táncolt.
A Juharkoli csoportban elkészült egy újabb szivárvány, idézetünk a következő lett:
Megcsináljuk, Megcsináljuk!
Sikerülni fog Nekünk!
Holnap mi leszünk,
A legjobbak, A legjobbak !
Mert Jobb Velünk a Világ !
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Ez a téma kicsit nehezebben volt megfogható a gyerekek számára, de megküzdöttünk vele. A feladathoz szükséges idézeteket maguk válogatták,a kép elkészítésére egy lánycsapat azonnal verbuválódott,szívesen készítették el ezt a havi feladatot is.