Diákjaim ismét a rajzos feladatot választották. A hegy csúcsára elsőként a félévi eredmények kerültek, mert ez jelentette számukra a legnagyobb gondot.

Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
Diákjaim ismét a rajzos feladatot választották. A hegy csúcsára elsőként a félévi eredmények kerültek, mert ez jelentette számukra a legnagyobb gondot.
Szekszárdi SzC Esterházy Miklós Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Megküzdési stratégiáim a hétköznapjaimban.
A februári hónap tevékenysége volt, amikor a farsang témája köré épült. Egy bohóc fejen kellett a golyót végig vezetni úgy , hogy a golyó fent marad nem esik le, majd ezt nehezítettük kettő majd három golyóval. Megkellett tanulni a gyerekeknek , hogy az éléjük hárult nehézséget hogyan küzdjék le. Sok mókával – nevetéssel mindenkinek sikerült és nagyon boldog volt mindenki. A torony építéssel is megküzdöttek a gyerekek , ki épít legmagasabb tornyot mese kockákból, majd nehezítettük a feladatot, hogy bekötött szemmel kellett úgy építeni hogy a társa adta a kezébe a kockát. Nem volt egyszerű, nagyon kellett figyelni mindkét gyereknek – önbizalom – bizalom erősítése egymás iránt volt a célom.
Minden héten foglalkoztunk a témával és nem maradhatott ki a megküzdési játszótér felállítása a kis tornatermünkben. Hamarosan arról is beszámolunk hisz már hagyománnyá vált hogy egy héten át mindennap valamilyen akadályt kell leküzdeni a gyerekeknek a cél elérésig.
Óra elején meghallgattuk az aktuális éneket,s megcsináltuk a benne lévő meditációt.
Megbeszéltük,hogy milyen stresszes helyzetekbe kerültek az utóbbi időben,s hogyan oldották meg.
Ez után a munkafüzetben lévő „technikák rossz érzések kezeléséhez,elkerüléséhez”néztük és csináltuk meg.
Miután már jól kioldottuk az esetleges feszültségeinket,átnéztük a boldogságbeszéd állításait.Mindenki kiválasztott 3-at,amit a héten gyakorolni fog.
A 21 tevékenységet,amitől boldogabbnak érezzük magunkat leírtuk,(én is),de a gyerekeknek nehezen ment.Beszélgettünk a miértekről,a hatásokról.
Az óra végén meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok c.kedvenc dalukat.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Ha el akarunk érni valamit, megküzdünk érte. Ezt gyakorolták a legkisebbek, a Petőfi Sándor Általános Iskola legkisebbjei, az óvodások. Ha kell leküzdötték az akadályokat, még akkor is, ha egy pad tetején kellett eljutni a célhoz. A maszkabál is megerősített minden kisgyereket abban, hogy belebújva más bőrébe, jó stratégia lehet elérni a akár a boldogságot is. A farsang is a boldogság jegyében zajlott az idén.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ebben a hónapban a történet írást választottuk. Úgy döntöttünk, hogy közösen leszünk Hófehérke jósai.
Jóstehetség
Hófehérke jósai voltunk
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy király, akinek született egy gyönyörűséges lánya. Haja fekete volt, mint az ében, bőre fehér, mint a hó, ezért Hófehérkének nevezték el.
Mikor a kislány megszületett, a következő jóslatot kapta tőlünk:
Születésed után, hamarosan meghal édesanyád. Apukád újra megnősül, de egy gonosz feleséget talál magának. Te kislány, ahogy növekedsz, egyre szebb leszel. Mostohád mindenkinél szebb akar lenni, még egy varázstükre is lesz neki. Ezt a tükröt folyamatosan kérdezgeti arról, hogy ki a legszebb a világon? Mikor a tükör, majd azt mondja neki:
– Szép vagy Úrnőm, de Hófehérke százszor szebb tenálad! – akkor téged az udvari vadásszal elküld az erdőbe, hogy a vadász ott megöljön és kivegye a szívedet.
Ne félj, mert a vadász jó ember és nem bánt. Úgy segít rajtad, hogy elenged az erőben és helyetted egy őzet lő, annak a szívét viszi el a gonosz mostohának, aki egy darabig ettől megnyugszik. Te, ha az erdőközepe felé indulsz, akkor találsz egy kis házikót, ahol 7 törpe él. Ezek a törpék fognak téged befogadni, szállásért cserébe, te gondoskodsz róluk. A hétköznapokon figyeld a madarak énekét, a fák és virágok gyönyörűségét, ez mind örömet okoz. Vígan élsz a törpékkel, amikor a gonosz mostoha a tükrétől megtudja, hogy te élsz. Ekkor útnak indul, hogy téged megöljön. Légy résen és ne engedd be a házadba. Végül te meggondolatlanságból elfogadsz tőle egy almát, ami megakad a torkodon. A törpék azt hiszik meghaltál, ezért üvegkoporsóban felravataloznak az erdőben. Mikor a törpék siratnak, arra téved egy királyfi, aki meglátja szépséged és addig nem nyugszik, míg a törpék neki nem adják testedet. Elindulnak koporsóddal a király után, de egy rossz lépéstől az egyik törpe megbotlik, a koporsód leesik és te a zöttyenéstől visszaköpöd az almát és ismét életre kelsz. Mindenki nagyon örül. A törpék táncra perdülnek, a királyfi megcsókol és hamarosan feleségül is vesz.
A palotában ezen túl boldogan éltek mindannyian. Sok szép és jóságos fiatok és lányotok születik, akikkel a törpék mindig sokat játszanak és nevetnek. Életed végéig nagyon boldogan fogsz élni.
A megküzdési stratégia hónapjában nagyon nemes célunk volt.
Egymásra és az együtt eltöltött időre gondoltunk, hiszen már 8. osztályos a csapat, nemsokára új közösség tagja lesz mindenki.
A nagy hegymászás erőt és kitartást igényel, ebben mindannyian egyet értettünk.
Azt tűztük ki célul, hogy a hegy tetejére jussunk fel az év végére.
Tudjunk megküzdeni a mindennapi esetleges rossz helyzetekből adódó rossz érzésekkel.
Gondoljunk majd egymásra jó szívvel.
Segített az eddig elsajátított hála érzése, az optimista jövőkép, a társas kapcsolatok, a jó cselekedetek, a célok kitűzése, mindaz, amit eddig elsajátítottunk a Boldogság órák alkalmával.
Ötletbörzét tartottunk: ki, mit tud javasolni, hogy viselkedjen, hogy legyen kitartó, türelmes, segítőkész stb.
Ezeket erőfeszítéseket, szép színes lufikba tettük, hogy repítsenek bennünket a hegycsúcs felé.
Az ERŐT és a MEGKÜZDÉST meditáció segítségével képzeltük el.
Reményeim szerint segítséget nyújtottam, – útravalóul – ha szükség lenne rájuk, elő tudják varázsolni a mindennapokban.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyermekek próbálták térben megjeleníteni az eléjük háruló mindennapos nehézségeket. A hegy a problémák jelképe. A gyermekek eltérő problémákkal állnak szemben, ezért a megküzdés módja is egyéni. Ezt ábrázolják a különböző alakok. Az elkészült hegyről közös mesét fogalmaztunk meg, hogyan alakul az óvodában a játéktevékenység, a játékszerek körüli viták, és ki kinek a barátja kérdések kerültek előtérbe, amelyeket közösen kell megoldani, hogy egy jó közösség lehessünk. Konfliktuskezelési stratégiákat és frusztrációs helyzetek kezelésének helyes technikáit kell megalapozni, amely hozzájárul a gyermekek reális önismeretéhez..Végezetül mindenki megajándékozta egy-egy jó tulajdonsággal a másikat, amit a képzeletbeli hegymászás során a hegytetőn talált.