
Megküzdési stratégiák


Balassagyarmati Szabó Lőrinc Általános Iskola
Segítjük társainkat a tanulásban, hogy együtt vehessük be a tudás várát és velük együtt lehessünk harmadikosok. ( Csoportunkba több SNI-s és BTMN-es tanuló is jár.)
A tanulóim lerajzolták, hogy milyen életet képzelnek maguknak, mivel szeretnének majd felnőtt korukban foglalkozni…mi az, amit szeretnének megvalósítani. Beszélgettünk róla,hogy hogyan is szeretnék ezt elérni és milyen akadályokat kell leküzdeniük ehhez.
Úri Szent Imre Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Megoldás naplót készítettünk az előzőleg összegyűjtött problémákra. Mindenki egy megoldási stratégiát megosztott a társaival. Elmondta, hogy mit tanult ebből az esetből, és az osztálytársak is hozzászóltak, hogy számukra milyen tanulságokat tartalmazott a hallott történet, ők milyen megoldást találtak volna a konkrét problémára. A legjobb ötleteket a megoldások virágaiba írtuk be, amelyekből összeállítottuk az „eredményes megküzdés mezejét”.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek lerajzolták, mi az, amit szeretnének megvalósítani. Megbeszéltük, hogyan is szeretnék ezt elérni és milyen akadályokat kell leküzdeniük ehhez.
Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
Sokat beszélgettünk a megküzdésről, annak mindenféle vonatkozásairól. Elolvastuk a paraszt és a szamara történetet, levontuk a tanulságokat. Átbeszéltük, kit mi vigasztal meg egy-egy nehéz helyzetben, mi segít egy probléma megoldásában, milyen reakcióink vannak. Ismerkedtünk a különféle megküzdési stratégiákkal. A társas támogatás formáit körüljárták, végiggondolták kihez fordulhatnak segítségért, illetve, hogy ők kinek nyújtanak támaszt. Elvégezték az óratervben szereplő helyzetgyakorlatokat. Személy szerint az az érzésem, hogy nem tudatos szinten több tanulónk igen magas szinten van a megküzdés tekintetében, tudatosan kevésbé, de ezen sokat dolgoztunk most. Készítettek egy szivárványt, majd beleírtuk, amiket összegyűjtöttek, hogy mik azok, amik segítenek nekik a megküzdésben.
Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
Ebben a hónapban a versenyekre való felkészülés során sok nehézség adódhat. Ennek érdekében különböző módszerekkel,megerősítésekkel, technikákkal segítjük a tanulókat.
A pozitív megerősítések segítették a problémák megoldását.
A célt könnyebb kitűzni,mint megvalósítani. A megvalósítás alatt nehézségek lépnek fel.
A tanulók sok versenyen indultak, sokat kellett értük küzdeni.