Ha bánatos vagy, ha elkeseredett, ha valami nem sikerült, ha fájdalmat érzel testileg vagy lelkileg, ha egyszerűen semmi nem jön össze, akkor figyelj a mi szavainkra és a mosolyunkra!

Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
Ha bánatos vagy, ha elkeseredett, ha valami nem sikerült, ha fájdalmat érzel testileg vagy lelkileg, ha egyszerűen semmi nem jön össze, akkor figyelj a mi szavainkra és a mosolyunkra!
Mosolykert Óvoda Kismacsi Telephely
A megküzdési stratégiák volt a hónap feldolgozandó témája, ami bevallom,nagyon érdekes volt számomra is,mert nem is gondoltam,hogy minden gyermek életében történt már olyan élethelyzet,amelyben meg kellett, küzdenie valakivel,vagy valamiért. A beszélgetések során kiderült, hogy főleg a szüleiknek való megfelelés az ami változásra készteti a gyermekeket. vagy a barátaikkal való ideiglenes rossz viszony visszafordítása érdekében. Nem igényelt sok magyarázatot a téma,szinte azonnal megértették, hogy mire vagyok kíváncsi. Kerestünk olyan meséket, mesehősöket, az ismereteikből,akiknek valamiért meg kell küzdeni az életben. Ilyen a legtöbb tündérmese, ahol a legkisebb királyfi, vagy fiú megküzd a rá váró feladatokkal és végül elnyeri méltó jutalmát. (Pl.: A kis hableány,akinek a hangja nélkül kell elbűvölnie a herceget, különben örökre elveszíti a hangját és az életét is. Csipkerózsika, aki miután megszúrja az ujját 100 éves mély álomba merül, és a királyfiak százával próbálják megtalálni,de nem tudnak áthatolni a szúrós bokrokon. stb. Aztán magunk is írtunk egy történetet Katáról,aki tetteinek eddig még soha nem volt következménye. A farsangi bálra viszont szeretett volna elmenni,de az édesanyja egy jól irányzott csellel móresre tanítja a kislányt.
A következő héten alkalmam volt egy kislány ovisunkat lefilmezni,aki nem tudott cipőt kötni, és nagyon szeretett volna kimenni az udvarra játszani. Ekkor az egyik fiú csoporttársa megkérdezte tőle,hogy miért olyan szomorú? – Mert nem tudom bekötni a cipőmet!-hangzott a válasz. Erre a kisfiú megmutatta, hogy hogyan kell.
Ezen a héten kiválasztottunk olyan népmeséket, ahol a főhősnek meg kellett küzdeni valamiért. (Zöld Péter, Csóka lányok, Az ördög 3 arany hajszála, Mátyás király és az okos lány.) Kinek melyik mese volt szimpatikus azt rajzolta le,ebből összeállítottunk egy tablót. Mindenki valamelyik részt rajzolta le a meséből, így a végére a képek alapján, összeállt a kerek egész.
Nagyon élveztük a közös téma feldolgozást!
Az 5. a osztályosokkal egy Megküzdés-hegyet vágtunk ki, a hegyre olyan fogalmakat gyűjtöttünk, amelyekkel az elmúlt időszakban „küzdelmeink” voltak.Pl: jó tanulás, összetartás, egymásra figyelés…
Boldogságbeszédben foglaltuk össze, hogyan küzdünk meg a problémáinkkal.
Az órát a gyerekek által kedvelt relaxáció zárta.
Megbeszéltük a gyerekekkel milyen küzdelmek árán éri el a mese höse a célját,majd megpróbáltàk lerajzolni.
Megküzdöttünk az influenzával is és mi nyertünk!
A boldogságórát relaxációs gyakorlattal kezdtük, aztán az Aranykulcs című mese után elbeszélgettünk arról, mire van szükségünk ahhoz, hogy elérjük a kitűzött célt. Ahhoz, hogy a boldogság várba eljussunk, végig kellett küzdenünk magunkat a torna szobában egy akadálypályán. Akinek segítségre volt szüksége, az bátran kért. Mindenki legyőzte a sárkányt és bejutott a várba. Ennek örömére egy nagyot táncoltunk. A nagycsoportosok rátaláltak a sakkra. Ezzel a játékkal nap mint nap gyakorolják a megküzdési stratégiákat.