Tablóképrajzolás olyan emberekről, fiktív figurákról a környezetükből, múltjukból, amelyeknek bizonyos tulajdonságuk követendő példaként szolgál számukra.

Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakgimnáziuma
Tablóképrajzolás olyan emberekről, fiktív figurákról a környezetükből, múltjukból, amelyeknek bizonyos tulajdonságuk követendő példaként szolgál számukra.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
I. Szavak értelmezése
II. Juvenalis idézet értelmezése, megbeszélése
III. Érzelem / Problémaközpontú megküzdés
IV: A szamár története; tanulság megfogalmazása; egyéni „esetek”
V. Szerintetek ki az, aki érzelemközpontúan oldja meg az osztályban a problémákat?
Rózsai Tivadar Református Általános Iskola és Óvoda
A havi témát a farsanggal kötöttük össze. Farsangon nagyon szeretnek jelmezbe öltözni. A gyerekek elmondták miért azt a mesehőst vagy példaképet választották, akinek a ruhájába bújtak. Nagy örömmel töltötte el őket, hogy kedvenc példaképükké válhattak.
Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Az előző témakörhöz (Célok kitűzése) jól kapcsolódó „Megküzdési stratégiák” című Boldogságórán hegynek ábrázolták a gyerekek a céljukhoz vezető utat. Amíg felérnek a tetőre sok biztatásra, együttműködésre, kitartása, szorgalomra van szükség. Ezeket is megjelenítették rajzokon. Maguk által választott munkaformában dolgoztak. Volt aki egyedül, mások párban vagy csoportban. Ismét felidéztük a „Pozitív gyerek vagyok” című dalt, hiszem a pozitív gondolkodás nagyon fontos az akadályok legyőzéséhez.
A Ficánka csoportba járó gyermekek a megküzdési stratégijákat a farsang napján valósították meg. A fergeteges hangulatban a játék sem maradhatott ki. A gyermekek egymással és igazából magukkal vívtak csatát. A kitűzött feladatokat játékokat megoldották megküzdöttek a sikerért. A szülők is bekapcsolódtak a boldogságórába hisz ők is részt vettek a farsangi játékokba.
Reményhír Intézmény Eötvös József Általános Iskolája
Az első várva várt farsang: a mi kis „gézengúzaink”, hősök szerepében.
Harmatcsepp Óvoda és Bölcsőde, Mezőkeresztes
Februárban a megküzdési stratégiák témát dolgoztuk fel a gyerekekkel a Süni csoportban. Az előző alkalommal is szívesen vettek részt az elrejtett feladatok felkutatásában, ezért most is borítékban kaptak képeket, amelyekről eldöntötték, hogy számukra örömöt, boldogságot vagy szomorúságot, nehézséget jelentett a látvány. Miközben a mosolygó vagy szomorú archoz ragasztották képeiket, érkezett egy újabb rejtvény a következő játékhoz: Építs tornyot közösen, kicsik és nagyok is tegyenek hozzá egy-egy „téglát”! A nagy igyekezetben eldőlt a torony – kiigazítottuk és el kezdtünk beszélgetni arról, mit is éreztek a ledőlés pillanatában. Így próbáltuk átbeszélni, hogyan lehet megoldani azokat a helyzeteket, amikor nehézséggel szembesülünk. Mitől fog elmúlni egy-egy rossz érzés, a félelem, a fáradtság? Egy – egy nagycsoportos óvodás még próbált tanácsot adni is társainak. Ezután elkészítették a „Megküzdéseink” szivárványát. A lezárás előtt a munkafüzet színezős oldaláról választották ki azt a képet, ami segít abban, hogy jobb legyen a kedve, ha nem érzi jól magát. Végül egy relaxációs gyakorlattal fejeztük be az alkotást.
Az „Ellazulni jaj de jó” című relaxációs dallal kezdtük a foglalkozást. Beszélgettünk arról, hogy kiket milyen problémák, kudarcok érhetnek és ezekkel hogyan lehet szembenézni, hogyan lehet ezeket leküzdeni. Elmondták, hogy hogyan nyugszanak meg, ki nyugtatja meg őket, hol érzik magukat a legjobban. Elmeséltem nekik az „Aranykulcs” című mesét. Majd mindenki vehetett a ládából 3 db építőkockát, közösen felépítettük „Róza” királylány palotáját. A foglalkozás végén kezükbe vehették az aranykulcsot és 3 dolgot kívánhattak, amit szeretnének elérni, leküzdeni. Beszélgettünk arról, hogy ők is szoktak álmodni, harcoltak már sárkánnyal, sőt álmukban le is győzték.