A gyerekek korosztályukat meghazudtolóan fogalmazták meg a témáról a gondolataikat. Többen az Apát és az Anyát is hősként jelenítették meg.

Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekek korosztályukat meghazudtolóan fogalmazták meg a témáról a gondolataikat. Többen az Apát és az Anyát is hősként jelenítették meg.
Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde
A téma megismertetését a célok elérése téma folyamatos gyakorlásával, értékelésével, figyelemmel kísérésével vezettem be.Megbeszéltük a siker elérésének érzéseit, annak tudatosítását hogy az eredményesség nem mindig születik meg azonnal, lehet hogy apró lépésenként valósul meg.Közben vannak kudarcok, félelmek, aggodalmak de fontos hogy merjünk belekezdeni!
Vegyes életkorú csoportunk lévén mozgásos tevékenységekkel eredményesebb az ismeretszerzés. A testnevelés folyamán választottam azokat a feladatokat amelyekben a siker elérésében biztosítottam az eredményességet de ezért versenyezni, próbálkozni kell!Nagy örömömre szolgált hogy társaik sikeréért mennyire tudtak együtt örülni!!!
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
Az \”Ellazulni jaj de jó\” című dalt közösen meghallgattuk, majd másodszor el is mutogattuk. Az \”Aranykulcs\” c. mese után megbeszéltük kinek adnánk az aranykulcsot és mindenki mondott egy számára nehéz feladatot, amit sikerült megoldaniuk. Színeztünk sárkányt és rajzoltuk milyenek vagyunk ha boldogok, szomorúak, mérgesek…. vagyunk.
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
Az „Ellazulni jaj de jó” című dalt közösen meghallgattuk, majd másodszor el is mutogattuk. Az „Aranykulcs” c. mese után megbeszéltük kinek adnánk az aranykulcsot és mindenki mondott egy számára nehéz feladatot, amit sikerült megoldaniuk. Színeztünk sárkányt és rajzoltuk milyenek vagyunk ha boldogok, szomorúak, mérgesek…. vagyunk.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A megküzdés
A februári hónapban, a „Bogyó és Babóca” nagycsoportosai úgy gondolták, hogy az óvodai élet során felmerülő gondokat, csakis a szuperhősök segítségével lehet leküzdeni, ezért elkészítették a saját SZUPERHŐS-TABLÓJUKAT.
A gyermekek, félkörben kialakított kispárnákon foglaltak helyet. Pacsizással köszöntötték egymást.
1. Feladat: Szuperhősös puzzle kirakása. Ennél a feladatnál, négyfős csapatokat alakítottunk ki a szőnyegen. Minden csapatnak, ki kellett raknia a saját képkirakóját. A három csoportnak pillanatok alatt sikerült kiraknia a három szuperhőst: Supermant, Pókembert és Batmant. Megbeszéltük, hogy melyik szuperhős milyen szuperképességgel rendelkezik. Superman: repül, nagyon erős, lézer szemei vannak. Pókember: ugrik, falra mászik és pókhálót lő ki. Batmannak nincsenek szuperképességei, viszont nagyon gyors, furfangos és szupertechnológiájú „verdája” és fegyverei vannak. Kitértünk arra is, hogy a valós életben a legnagyobb hősök az életet mentő orvosok, mentősök, tűzoltók, akik mások testi épségéért még a saját életüket is kockára teszik, valamint azok az emberek, akik valamilyen testi- vagy szellemi hiányosságuk miatt kénytelenek vakon, süketen, némán, mozgáskorlátozva, mankóval, kerekesszékkel vagy éppen mű végtaggal élni. A „Bogyó és Babóca” csoport két legnagyobb hőse Johanna, akinek 1,5 évig volt láb-ortézise, s Áron, aki születése óta kerekesszékbe kényszerült, mert nem tud lábra állni.
2. Feladat: Váljunk mi is szuperhősökké! – drámajáték. A gyermekekkel közösen elmutogattuk, hogyan változtunk kicsiből-naggyá, gyengéből-erőssé, s hogy milyen szuperképességeink lettek: ugráltunk, mint Pókember, repültünk mint Superman. Jutalomként minden gyermek kapott egy-egy szuperhősös öntapadós matricát, aminek fontos szerepe volt a következő feladatnál.
3. Feladat: Keresd meg a párod! – kóborlás a teremben. Ennél a feladatnál, a gyermekek sétáltak össze-vissza a teremben. Annál a mondatnál, hogy: Találják meg egymást a …! (Supermanek, Pókemberek, Batmanek) kört kellett alkotniuk azoknak a gyermekeknek, akiknek az elhangzott hős található a ruháján.
4. Feladat: Cseréljenek helyet a … ! – székfoglalós játék. Ennél a feladatnál, a gyermekek a székeiken ülnek félkörben, egy gyermek áll. Arra a mondatra, hogy Cseréljenek helyet a … ! (Supermanek, Pókemberek, Batmanek), csak azoknak kellett felállniuk, s más székre ülniük, akik rendelkeztek az elhangzott szuperhős kártyájával. Aki állva maradt, az választott. Ha azt mondta a játékvezető, hogy Cseréljenek helyet a szuperhősök!, akkor mindenkinek fell kellett állni, s más helyet kellett foglalnia.
5. Feladat: Szuperhős rajz szívecskébe – rajz. A kapott szívbe, minden gyermeknek kellett rajzolnia egy saját szuperhőst, akit el is kellett neveznie. Ilyen hősök születtek: Szupermáté, Szupersárkány, Sellő, Csengő, Szuperlámpás, … Az elkészült rajzok felkerültek a mágneses táblára, és elkészült az „ÉN, MINT SZUPERHŐS” tabló.
6. Jelmezbál. Ezt követően, a gyermekek felöltötték kedvenc szuperhős jelmezüket, s kezdődhetett a farsangi mulatság.
Nyírmeggyesi Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban több osztályfőnöki órán keresztül beszélgettünk a stresszről. Értelmeztük, mit is jelent a fogalom és kinek mi okoz stresszt. Megbeszéltük, hogyan lehet leküzdeni a szorongást, félelmet. Majd ezt követően 4 csoportban dolgoztuk fel a témát. Minden csoport elkészítette a saját tablóját, amelyen azt jelenítették meg, hogyan, milyen módszerekkel küzdenek meg a stresszel.
Fekete István- Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
A gyermekek sok mesehőst említettek a megküzdésre példának. Mindenki a kedvencét rajzolta le.
A gyerekekkel játékon keresztül küzdöttünk meg különböző akadályokkal, vízhang játékkal barlangba jutottunk, próbatételeken keresztül visszaszereztük a boszorkány varázslata alatt álló építőkockákat. Csoportokban építették fel a gyerekek győzelmi várukat, megtapasztalva a kölcsönös segítségnyújtást, az állandó újra kezdést, hiszen a feladat az volt, hogy melyik csapat építi a legmagasabb várat. Nagyon jól mulattunk bár voltak nehéz pillanatok az együttműködés során.A délelőtt végén mindenki őszintén tudott beszélni az érzéseiről s megosztották egymással a gyerekek hogy ki az aki mindig segít, aki megnyugtatja őket és kinek mitől lesz jobb kedve.Az elkészített tabló pedig képet ad arról, hogy kik a gyerekek mindennapi hősei, akikhez bátran fordulhatnak ha valami bántj őket, akiktől segítséget kérhetnek.
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban külső és belső fenyegetettségeinket felraktuk egy égig érő fára. Onnan kismadarak segítették még magasabbra röpíteni a problémákat!
A tanóra elején beszélgettünk a múlt hónapban kitűzött céljainkról. Megvalósításukhoz sok nehézséggel kell megküzdenünk. Mondatokat gyűjtöttünk kinek mi szokott segíteni, ha mélyponton van, ezeket a tanulók felírták a táblára, majd mindenki elkészítette a saját „Indulathőmérőjét”. A legtöbb gyereknél bevált módszerekből készítettünk egy közös tablót is. Óra végén meghallgattuk a relaxációs dalt.