
Megküzdési stratégiák


Óvodában elég nehéz dolog megfogalmazni félelmeinket,mivel a gyerekek nehezen tudnak beszélni félelmeikről, ezért rendhagyó módon próbáltam segíteni nekik.
Mindenki választhatott egy párt magának, az egyikük szemét bekötöttük, majd a másiknak végig kellett vezetnie őt egy „akadálypályán”. Tehát teljesen a másikra kellett hagyatkoznia.
A játék olyan jól sikerült, hogy volt olyan gyermek, aki kérte, hogy egyedül is hagy mehessen végig a pályán. A többiek tapssal segítettek neki, merre menjen.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Móricz Zsigmond úti tagóvoda
Milyen magasra tudjuk úgy felépíteni a várat közösen, hogy ne boruljon el? Ez a kérdés motiválta a gyerekeket. Minden résztvevő nagyon koncentrált. Végül elkészült a közös várunk. Vajon meddig tudunk rá vigyázni úgy, hogy ne borítsuk el? Ez volt a nagy kérdés. Múltak a napok és a mi várunk még mindig állt és fokozatosan egyre szebb lett. Farsang napja előtt bontottuk le, hogy legyen hely a mókázásnak.
Az első megküzdéssel foglalkozó boldogságórán a gyerekek kitöltötték a megküzdési kérdőívet, és listába szedtek olyan dolgokat, amelyekkel elmondásuk szerint nehéz volna megbirkózniuk. Ezen kívül összegyűjtötték azokat a személyeket, filmszereplőket, regényfigurákat, akikről szerintük példát lehet venni megküzdésből. Róluk készült a mellékelt tabló.
Emellett a nehéz helyzetekről, azok feldolgozásáról az egyik tanuló novellát is írt, illetve több csoport film formájában dolgozott fel egy-egy nehéz helyzetet.
Az egyik órán a listázott és általunk kitalált, nehezen feldolgozható szituációkból gyűjtöttünk össze egy csokorral. A helyzeteket egy kalapba dobtuk, és mindenki húzott belőle, majd megbeszéltük, hogyan lehetne megoldani a problémákat, miként lehetne megküzdeni velük.
Az utolsó órán az internetes zaklatás problémakörén keresztül beszéltünk a megküzdési stratégiákról.
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk a gyermekéletben előforduló problémákról, megoldásaikról,leküzdésükről, vagy egyszerűen elengedésükről. Ebben nagy segítségünkre volt a „bánatevő szörnecskénk” is, akinek év eleje óta „elmondják” a gyerekek a kisebb-nagyobb, valós-vélt problémáikat. Kerestünk megoldási módokat, tanulságokat, sőt tanultunk néhány praktikát is arra vonatkozóan, hogy ha bármiért rossz kedvünk kerekedne, hogyan varázsoljuk magunkat vidámmá. A lelkesedés töretlen, a megoldástár pedig sokkal gazdagabb, mint pár hónappal ezelőtt. 🙂
Somogyi Rezső Általános Iskola
A tabló készítése előtt összegyűjtöttük, melyek azok a Hősök, akik példát adhatnak a megküzdésből. Minden gyerek azt választotta, akinek a munkája a legjobban tetszik neki.
Hősök:
-tűzoltó
-mentős
-rendőr
-sérült, rokkant emberek
-orvosok, ápolók
-repülőgép vezető
-tanárok
-határőrök
-sportolók
-sakkversenyen való részvétel