A megküzdést láthatjuk egy átlagos,mindennapi öltözködés során.A nemrég beszokott kisebb gyerek a síró,feszült,nagyobb gyereknek segít levenni a kabátját.Ezzel segíti a stresszhelyzetből való kilábalását,a problémával való megküzdését.


Kisvárda Egyesített Óvoda Tompos úti tagintézménye
A megküzdést láthatjuk egy átlagos,mindennapi öltözködés során.A nemrég beszokott kisebb gyerek a síró,feszült,nagyobb gyereknek segít levenni a kabátját.Ezzel segíti a stresszhelyzetből való kilábalását,a problémával való megküzdését.

Miskolci Görögkatolikus Általános Iskola
Esemény dús hónap áll mögöttünk. A februári hónap témaköre a megküzdési stratégiák voltak, amiket meg is éltünk. Farsang, versenyek, influenza, félévi fáradtság, korcsolyázásból adódó sérülések, melyet a folyamatosan borongós idő is nehezített. A téma feldolgozását beszélgetéssel kezdtük. Megbeszéltük mit is rejt magába a megküzdés és milyen érzelmeket vált ki belőlünk, mely tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy sikeresen le tudjuk küzdeni a rossz hangulatunkat, el tudjuk érni céljainkat. Ebben segített a példagép megválasztása, az a személy aki a szemünkben hős, aki erőt ad mindehhez. Látva őket a tablón, a mindennapokban elegendő volt csak egy pillantás, hogy érezzük van kiút. Most a hónap végén összegeztük, miben éreztük ennek a pozitív hatásait. Bagdi Bella zenei anyaga adta a nyugalmat és az erőt mindehhez 🙂

Csólyospálosi Általános Iskola
Hősként rögtön említették a 4. osztályosok a történelmi személyeket, hiszen az olvasás órákon olvastunk róluk.
Természetesen megjelentek a sportolók is. Rajz készült több, hiszen negyedikesként már maguk próbálták az arcképeket rajzolni, de azért kellett válogatni közülük.

Bucsa Község Napközi Otthonos Óvoda
Téma: Vágyaink.
Téma feldolgozása: Céljaim, melyeket szeretnék megtanulni vagy kipróbálni.
Fogalmazzák meg céljaikat, melyeket néhány hónapon belül szeretnének elérni.
Figyelem, gondolkodás és rövidtávú emlékezet fejlesztése.
Az esetleges kudarcok mellett annak megláttatása, hogyan lehet kedvünket jobbá tenni.
Ennek egyik módszere a zene és a tánc. A további lehetőségek felkínálása mellett az éppen aktuális módszer gyakorlása.

Bucsa Község Napközi Otthonos Óvoda
Téma: Farsangolunk
Téma feldolgozása: A hagyományos ünnep érzelmi töltöttségének feldogozása az ábrázolás eszközeivel. Különböző technikák és témák összehangolása a farsangi ünnepkör előkészítésével.
A testséma ismeret és testkép tudatosítása.

A mi óvodánkban három feladatot tűztünk ki a gyermeke felé, három próbát sikerült teljesíteniük az aranykulcs megtalálásához, mely a kincses ládánkat nyitotta.
1 próba: labdarúgással minél több manót kellet eltalálniuk
2 próba: szlalom pályán a gyermekek által kitalált mozgásos gyakorlatot lehet kipróbálni és legalább 10x teljesíteni
3 próba: saját készítésű szabályjáték téli és tavaszi variációban( hóember, hóvirág) dobókockával több- kevesebb , ugyanannyi gyakorlásával
Aki teljesítette a próbákat és megtalálta az arany kulcsot kinyithatta a kincsesládát, melyben egy meglepetés feladatot lehetett még teljesíteni. A mese alapján egy vár kiszínezőt kaptak a gyermekek, melyet a mese tartalma alapján képzeletük szárnyalásával egészíthettek ki és vihették haza, a gyermeke legnagyobb örömére. igazi küzdelem alakult ki a gyermekcsoportunkban az aranykulcs megszerzésére.

Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyermekek csoportban váratépitettek.Még kis középső csoportosokigy toronyépitést csináltunk.Nem ment könnyen hiszen nem egyedül kellett épiteni hanem tardaival ugy hogy ne dőljön le.

HÁM JÁNOS RÓMAI KATOLIKUS TEOLÓGIAI LÍCEUM
MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK A IX.A OSZTÁLYBAN
Időpont: 2019. Február 26.
Ez a téma nagyon aktuális volt most ebben az osztályban, hiszen a közösség ismét változott, diákok mentek el és újak érkeztek. Egy új helyzetben mindenkinek van megküzdeni valója. A téma felvezetése adott volt, amihez 4 bölcs mondás adott segítséget. Az osztály így 4 kiscsoportra oszlott és a saját bölcs mondását mindenki egyedi módon értelmezhette: rajzzal, pantomimmal, álló szoborcsoporttal…
A szamár története nagyon tanulságos volt és ebből kiindulva mindenki felidézhette a saját életéből azokat a helyzeteket, amelyek bár fájdalmas, nehéz küzdelemmel jártak, de mégis valami jó született belőlük. Őszinte megosztásnak lehettünk tanúi, ami közelebb hozta az osztályt, együttérzőbb és megértőbb lett a légkör.
Az érzelemközpontú megküzdés eléggé bevált gyakorlatnak mutatkozott a diákok között, így a figyelem inkább a problémaközpontú megküzdésre irányult. A megbeszélés eredmény egy kis süni lett, akinek a tüskéi egy-egy ötletet tartalmaztak ebben a témakörben. A süninek is van megküzdenivalója és ezt meg is teszi a maga egyéni módján…
Az óra végén megosztottuk mindazt, amit tanultunk, amit gyakorolni szeretnénk és amit magunkkal viszünk, hogy másoknak is átadjuk.

Kis csapatunk sok értékes beszélgetést követően úgy döntött, hogy idegen hősök tablója helyett saját társaikról készítettek rajzokat. Ismerve életüket, sorsukat, megküzdésből valóban egészen jól vizsgáznak. Felnőttek számára is példát nyújtanak kitartásból, összetartásból és a nehéz életük ellenére vidámságból is! Kis hősök ők, akik bár küzdenek a tanulással, de közben tanítanak is minket szeretetre, egyszerű derűre. Köszönet érte!!! :o)

Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Színekben és érzelmekben gazdag hónap áll mögöttünk. Mesehősök bőrébe bújva furfanggal, kitartással oldottuk meg az előttünk álló próbákat. Szituációs játékok során kerestük a választ és a jótanácsokat egy-egy probléma, konfliktus megoldására. Olvasás-kihívásunkkal a könyvek felé fordultunk…és a hónap zárásakor lila színt öltöttünk magunkra. A Ritka Betegségek Világnapján (február 28-án) lila szíveket viseltünk és rajzoltunk, mellyel üzentünk a környezetünkben élőknek…a hétköznapok hőseinek együttérzésünket, szeretetünket fejeztük ki egy kedves üzenettel.