Törteli Szent István Király Általános Iskola

Konyári Óvoda
A Maci csoportban a téma feldolgozása során olyan meséket kerestünk (Az aranykulcsocska, A kiskakas gyémánt félkrajcárja, A falánk tyúkocska, A lókötő róka) amelyekben megfigyelhettük a szereplők megküzdését a céljuk eléréséhez, és példát adhatunk a gyermekek számára. Tablónkon ezen mesék hőseit jelenítettük meg.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Talán ezt a témát élvezték a legjobban a gyerekek!A hónap dalához kapcsolódó lazítást többször is kérték. Sokat dolgozunk a csapatmunkáért,ezért a hajótöröttek játék állt hozzánk legközelebb;amit minél többször játszottunk,annál érdekesebb taktikákat alkalmaztak. Játszottunk az érzelmekkel „Megmutatom,találd ki!” játékot. Egyénileg és párban is. Hatalmas élményt szereztek maguknak és egymásnak egyaránt.
Konyári Óvoda, Pillangó csoport
A téma kapcsán arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mi jut eszükbe, ha azt hallják, valaki nehéz helyzetbe került, ill. mit jelent szerintük az, hogy nehéz helyzet. Majd arról kérdeztem őket, hogy voltak-e már nehéz helyzetben. Többen válaszolták azt, hogy igen. Kértem, hogy próbálják felidézni és megfogalmazni, hogy az milyen érzés volt.Ugyancsak a megélt érzéseiket kellett megfogalmazniuk akkor, amikor a játék során magasra épített torony végül összedőlt. Mindkét érzés felidézésekor negatívként megélt érzésekről számoltak be. Ezután közösen kerestük a különböző nehéz helyzetekkel való megküzdés lehetőségeit, tudatosítva azt, hogy mit is jelent küzdeni, megküzdeni. A tél folyamán korábban már feldolgoztuk a „téli sportok” témát, melynek kapcsán sokat beszélgettünk azokról a nehézségekről, amelyekkel meg kell küzdeniük a sportolóknak egy-egy céljuk eléréséért. A sportolói megküzdés egyik „végeredményét” jelenítettük meg tablónkon. A téma feldolgozása során arra a megállapításra jutottunk a gyerekekkel, hogy a nehézség mindig „rossz”, leküzdése pedig mindig „jó” érzés. Így érdemes küzdeni és nem szabad feladni sosem, mert minden nehéz helyzetből van kiút.