Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola Csonkahegyhát, 4. osztálya


Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola Csonkahegyhát, 4. osztálya



Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az órat a megküzdés fogalmának magyarázatával kezdtük, hogyan tudjuk kezelni azokat a helyzeteket, amikor fájdalom vagy probléma ér minket. Ötleteltünk és felkerült néhány szó a táblára, amik segítenek, vigaszt nyújtanak, ha mélyponton vagyunk.( kibeszélés, kirajzolás. naplóírás, séta, sport, hobby, ima, stb) Nagyon sok esetben a mesehősöket ugyanúgy dobálja a sors, ahogy ezt saját életünkben is megtapasztaljuk, ezzel kapcsolatban olvastuk el közösen A bugyelláris , a pipa meg a süveg című mesét, majd 3-4 fős csoportokban dolgoztunk tovább azon, hogyan alakultak a főhős hullám hegyei-völgyei. Majd a munkafüzetben dolgoztunk tovább. A gyereknek meg kellett fogalmazniuk kihez fordulhatnak, ha bajban vannak, illetve ellenkező esetben kik azok , akik számíthatnak az ő segítségükre. Ehhez kapcsolódik az a keresztrejtvény is, melynek megfejtéséből kiderül, hogy együttes erővel könnyebben juthatunk túl a nehézségeken. Majd megbeszéltük, hogy kik azok a mindennapi hősök, akikre mindig számíthatunk és segítik az életünket. Ezzel kapcsolatban pedig csoportmunkában egy tablót készítettünk : Mindennapi hőseink címmel.
Kispesti Bolyai János Általános Iskola
Készítettem egy ppt-os összeállítást a gyerekeknek.


Alapiskola és Óvoda - Hidaskürt
A mese világából Jancsika és Juliska történetét választottuk ki, hogy a megküzdést, a problémamegoldást, mint feladatot megoldjuk. A gyerekek érzelmeiket rajzzal fejezték ki. Helyesen különválasztva a jó és rossz cselekedetet, pozitív és negatív hősöket. A sötét és világos színeket is megfelelően alkalmazták.
Mázsár Mária, óvodapedagógus



Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1. c osztályosai példamutató hősökről készített tablót.