
Megküzdési stratégiák


Csóri Mátyás Király Általános Iskola
Megküzdés- magunkkal, másokkal, ismerősökkel és ismeretlenekkel…
Mindezt irodalmi ismeretanyagaink köré csoportosítottuk. 6.osztályosok lévén az Egri csillagok c.műből vettünk részleteket, kiemeltünk személyeket, konfliktusokat, küzdelmeket.
Mert magunkat kell leküzdeni elsődlegesen…
Gyula Város Egyesített Óvodája, Székhelyintézmény 5700 Gyula, Leiningen u 4
Mindig minden problémára van megoldás. A kérdés, akkor, hogy kinek a feladata megoldani a problémákat? Fontos tudniuk, hogy hogy minden problémának van megoldása, törekedjenek, hogy először keressenek megoldásokat, másod sorban kérjenek segítséget. Önmagunkra számíthatunk a legjobban,de arról sem szabad megfeledkezni,hogy soha nem vagyunk egyedül.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája
Sziklaforrás csoport, 5. osztály
A hónapban feldolgozott Megküzdési stratégiák feldolgozásához a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók 5. osztályában a mesehősök példáit is használtuk. Tabló és közösen készített meseillusztrációk is készültek.
Óraterv:
1. Mozgásos mondókák. Cél: hangulati elemek a motiváció, munkakedv, figyelmi koncentráció megteremtése
2. Mesehősök küzdelmei: Három kívánság, A holló és a sajt, A két medvebocs, Ki vette el a piros almámat? A két buta kiskecske története
4.Megküzdési életképek (IKT táblán )
5. Mesehősök megküzdési stratégiái, rajzos megjelenítés
6. Óra végi meditáció
A gyerekek arról beszélgettek, nekik mi segít olyankor, ha elveszítik a bátorságukat. Bíztató szavakkal ismertették meg egymást, melyek már nekik is segítséget nyújtottak. Olyan valós vagy elképzelt esetet írtak le, melyben a főhős nem adta fel, így sikerült győzedelmeskednie.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Elolvastuk a szamár történetét, majd átbeszéltük az elméleti hátteret.
A stresszoldó módszereket a gyerekek mutatták be, miután cetlin kihúztak egyet. A villámrelaxációt közösen végeztük el, korábbról már ismerős volt nekik. Kaptak egy listát is, amin számos lehetőség van a megküzdési technikákból.
Végül zenehallgatás közben leírhatták, vagy lerajzolhatták egy aktuális leküzdendő problémájukat.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
E havi témánkat Bezzeg Andrea Aranykulcs című meséjével dolgoztuk fel. Róza királylány történetét a mi saját életünkre vonatkoztattuk. Saját problémáink és ezek megoldására való törekvések megfogalmazására került sor. Mindenkinek megvannak az próbatételei, amit meg kell oldani valahogyan, ezek a kihívások. Mi magunk vagyunk a hősök, akik ezt véghez viszik.
A foglalkozás kezdete a szokásos relaxáló gyakorlatokkal és a hónap dalával kezdődött. Ellazulni jaj de jó. Bizony jól esett mindenkinek az ellazulás!
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Általános Iskola