
Megküzdési stratégiák


Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
Kedvenc játékuk kiszabadítása. Mindenki a kedvenc játékát lerakta a szőnyegre, majd egy varázspléddel letakartuk. Szomorúak lettek, hogy eltűntek a játékok. Vissza kaphatják ha három próbát kiállnak. 1. Közös éneklés. „. Versmondás. 3. Mozgásos feladat. Mindenki elvégezte a feladatott, így visszakapták a játékokat.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Februàri Boldogsàgóra tèmàja: Megküzdèsi stratègiàk. Jó volt làtni , hogy milyen ügyesen dolgoznak csoportokban. Nagyon sokatmondó rajzok kèszültek azokról a szemèlyekről, akiktől segítsèget kapnak, ha rossz kedvük van. Foglalkozàsunkat Horvàth Istvàn Tornyot raktam című versèvel zàrtuk.
Csáki Rozália óvónő
Siófoki Széchenyi István Általános Iskola Kiliti iskolarész
Először indulathőmérőt készítettek a gyerekek. Érdekes volt olvasni, hányféleképp próbálják levezetni a feszültségüket. Gyakoroltuk az ellazulást is, majd példaképeket és mesehősöket kerestünk. Megbeszéltük, miben szeretnének hasonlítani rájuk. Melyek azok a tulajdonságok, amelyek átsegítették hőseiket a nehéz helyzeteken. Kerri Strugról, az amerikai tornászlányról egy filmet is megnéztünk. Így kapcsoltuk össze a múlt havi témát a mostanival. Egy álom valóra váltása nem mindig egyszerű, legtöbbször csak komoly küzdelmek árán sikerül. Végül megszületett a tabló is, szivárvánnyal övezve.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A témát mesehősökön keresztül dolgoztuk fel, így a gyerekek könnyebben tudtak példát hozni saját életükből is a megküzdésről.
E hónapban 3 fontos esemény köthető e témához.
1. Közös színházlátogatás : Valahol Európában c. musical
Az előadás alkalmával a háború utáni élet napi kínjait,nehézségeit,szomorúságát láthattuk. A szereplők megküzdöttek napi szinten a létükkel, az életükkel. A mű végén teljes, segítő , összetartó közösség alakult ki. Hatása alatt voltunk napokig, sokat beszélgettünk a mélyebb mondanivalókról.
A dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház Őze Áron rendezésében mutatta be a magyar musicalirodalom egyik legismertebb darabját. Kuksi és a többi világháborús árva történetét a Rátkai-, valamint az ifjúsági bérlettel rendelkezők is megnézhették.
Nem szabad félni, énekli Kuksi a prológusban. A kisfiú a történet szerint a II. világháborúban marad árván. A túlélés reményében nagyobb utcagyerekek csapatához csapódik, és együtt próbálják meg átvészelni a vérzivataros időket. A főszereplőt alakító Gebei Gellért örül, hogy játszhat a magyar musicalirodalom egyik legnépszerűbb darabjában. – Szerintem a csapatmunkáról, a szeretetről is szól ez a darab: hogy gondoskodjunk egymásról, és ne hagyjuk cserben a másikat. Nagyon örülök, hogy bekerülhettem – fogalmazott Gebei Gellért.
A Bartók Kamaraszínház Dunaújvárosban működik. A Valahol Európában castingját is ott tartották, amire zömében helyi vagy a környező településeken élő iskolások jelentkeztek. A darabot Őze Áron rendezte, aki szerint ma is van üzenete a darabnak. – Ahol gyerekek kiszolgáltatottan tengődnek, és a főszereplőivé válnak valami olyasminek, amiről nem is tehetnek – azt sem tudják, mi történik – és ilyen szempontból áldozatok, az egy őrült nagy felelősség egy felnőtt társadalom vagy akár egy kontinens számára. Meg kellene tudnunk oldani, hogy ilyen helyzetbe egy gyerek se kerüljön soha – hangsúlyozta Őze Áron rendező.
Becslések szerint 1945-ben 200 ezer háborús árva és egymillió otthontalan gyermek élt Magyarországon. Az ENSZ tavalyi jelentése szerint pedig ma a világon minden hatodik gyermek háborús zónába születik. – Olyan tanárunk van, aki nagyon sokat beszélget velünk mindenről. Az osztályom is megnézte ezt az előadást, és a tanárunk mesélt a II. világháborúról. Tudok róla, hogy milyen rossz volt – mondta Turóczi Csenge.
A Valahol Európában című filmet Radványi Géza rendezte 1947-ben, majd később Dés László közreműködésével musical is készült belőle.
2.Nyílt Nap
Nyílt napot tartottunk e hónapban. A gyermekek bemutathatták egy ilyen rendhagyó órán tudományukat német nyelvből. Mindenki nagyon jól teljesített,rendkívül összeszedett volt, kíválóan együtt dolgoztunk e kivételes helyzetben.
Mind a szülőknek,mind a tanulóknak nagy élmény volt a család szeme láttára tevékenykedni.Izgalmas,de egyben jó hangulatú volt az óra.
3.Farsang
MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK A SZIVÁRVÁNY SZÍNE ALATT
A februári hónapi tevékenységeket a farsangi témakör köré csoportosítottuk. Ez az időszak a megszokottból való kilépés, a bolondozás, a régi elfelejtése jegyében történik .Nagyon jó buli volt fánkevő versennyel, táncversennyel, tombolával, és vicces fotók készítésével.
Azt hiszem,tartalmassá tettük a megküzdés hónapját eme sok programmal.