
Megküzdési stratégiák


Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az órat a megküzdés fogalmának magyarázatával kezdtük, hogyan tudjuk kezelni azokat a helyzeteket, amikor fájdalom vagy probléma ér minket. Ötleteltünk és felkerült néhány szó a táblára, amik segítenek, vigaszt nyújtanak, ha mélyponton vagyunk.( kibeszélés, kirajzolás. naplóírás, séta, sport, hobby, ima, stb) Nagyon sok esetben a mesehősöket ugyanúgy dobálja a sors, ahogy ezt saját életünkben is megtapasztaljuk, ezzel kapcsolatban olvastuk el közösen A bugyelláris , a pipa meg a süveg című mesét, majd 3-4 fős csoportokban dolgoztunk tovább azon, hogyan alakultak a főhős hullám hegyei-völgyei. Majd a munkafüzetben dolgoztunk tovább. A gyereknek meg kellett fogalmazniuk kihez fordulhatnak, ha bajban vannak, illetve ellenkező esetben kik azok , akik számíthatnak az ő segítségükre. Ehhez kapcsolódik az a keresztrejtvény is, melynek megfejtéséből kiderül, hogy együttes erővel könnyebben juthatunk túl a nehézségeken. Majd megbeszéltük, hogy kik azok a mindennapi hősök, akikre mindig számíthatunk és segítik az életünket. Ezzel kapcsolatban pedig csoportmunkában egy tablót készítettünk : Mindennapi hőseink címmel.
Kispesti Bolyai János Általános Iskola
Készítettem egy ppt-os összeállítást a gyerekeknek.
Alapiskola és Óvoda - Hidaskürt
A mese világából Jancsika és Juliska történetét választottuk ki, hogy a megküzdést, a problémamegoldást, mint feladatot megoldjuk. A gyerekek érzelmeiket rajzzal fejezték ki. Helyesen különválasztva a jó és rossz cselekedetet, pozitív és negatív hősöket. A sötét és világos színeket is megfelelően alkalmazták.
Mázsár Mária, óvodapedagógus
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1. c osztályosai példamutató hősökről készített tablót.
A kiscsoportos, ahogyan beteszi a lábát az óvodába, ismerkedik a szokás-szabályrendszerrel. Miután ezek a gyerekek még leginkább csak egymás mellett játszanak, legtöbb konfliktus a játékszerek birtoklásával kapcsolatban merül fel. A kicsiknek folyamatos mintákat adunk ezzel kapcsolatban, hogy amikor már ők lesznek idősebbek (középsősök, nagyok) jó példával járjanak elől. Például, ezt mondja a kiscsoportos : ” Menj oda és mond, hogy légyszives figyelj rán, mert szeretnék valamit mondani.” Miután ezzel felhívta a másik gyerek figyelmét, a probléma legegyszerűbb megfogalmazása következik. -” Most már én is szeretnék az autóval játszani! Játsszunk együtt az autóval!”
A nagyok ezeket a sémákat már jól használják, mert erre szocializálódtak, így remek modellé válnak.
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
Mi, gyerekek még nagyon védve vagyunk. A családunk mindent megtesz, hogy legyen finom étel, meleg, nyugalom. Persze vannak olyan gyerekek az osztályunkban, akiknek nincs családjuk. Elhagyták őket vagy nem törődnek velük. Próbálunk segíteni nekik, ha bajban vannak, de nagyon nehéz a sorsuk!
Különösen fontos, hogy megtanuljuk, mi az, ami segít, ha bajban vagyunk. Az optimista szemlélet mellett a legtöbbünknek a sport az, ami feloldja a feszültségeinket. Vannak, akik fociznak, mások amerikai focira járnak. A lányok inkább táncolnak. Ilyen korban a csapatjátékok a legjobbak, mert nemcsak egészségesek leszünk, hanem barátokra is találunk. Buzdítunk benneteket, hogy menjetek , és sportoljatok!