
Megküzdési stratégiák


Boldogságóráinkat meditációval és a téma elméleti áttekintésével kezdtük.
Megfestettük „Megküzdés hegyeinket”, melyeket képzeletben komoly erőfeszítések árán meg is másztunk.
Miután a gonosz boszorkány elrabolta kedvenc plüss-figuráinkat, mi halált megvető bátorsággal szabadítottuk ki őket, átkelve tövises bozótoson, háborgó nagy folyón, az üveghegyen, függőhídon és megannyi életveszélyes akadályon…
Megbeszéltük élményeinket, hallgattuk a hónap dalát, és jól éreztük magunkat!
A gyerekekkel először beszélgettünk, mitől lehet rossz kedvünk, és arról, hogy ilyenkor meg kell próbálnunk ezen túljutni és jobb kedvre derülni. A munkafüzet feladata alapján megnéztük, milyen cselekvésekkel tudjuk ilyenkor magunkat jobb kedvre deríteni, és ezután mindenki kiszínezte a színezőt.
A mese elolvasása után értelmeztük a segítő és akadályozó szavakat. Minden tanuló a saját életéből keresett segítő személyeket, akiket egy plakátra gyűjtöttek. Persze az is kiderült, hogy ők is lehetnek mások számára segítők.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Mi a mesehősökkel dolgoztuk fel a hónap témáját az 1.b osztályban. Hófehérkének, Jancsinak és Juliskának is meg kellett küzdeni sok-sok akadállyal. Nem adták fel mindig megtalálták a kiutat.