
Megküzdési stratégiák


Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda
A hét folyamán elmeséltem az Aranykulcs című mesét. Feladatként kapták a gyerekek, hogy péntekre hozzák el kedvenc plüssállatukat.A Boldogságóra kezdéseként meghallgattuk a Hívódalt. Ezt két relaxációs gyakorlat követte, majd Bagdi Bella Ellazulni jaj de jó… című dalára relaxáltunk. Felelevenítettük Róza királylány és a sárkány történetét, majd megkértem őket, hogy hozzák be az otthonról hozott játékaikat.Meglepődtek azon, hogy a játékok eltűntek a szekrényből, helyette egy Óvodásoknak címzett levelet találtak. Felolvastam nekik Pók Piri üzenetét.Az elveszett játékokat csak úgy kaphatják vissza, ha teljesítik Piri néni 7 próbáját. ( Labirintusból való kijutás, közös dal éneklése, pók képek keresése, négy részes akadálypálya leküzdése). A gyerekek komolyan vették a kihívásokat és végül mindenki sikeresen megküzdött a játékáért.A foglalkozás zárásaként , a megtalált plüssökkel vidáman táncoltunk Bagdi Bella Boldog vagyok című dalára.
A Boldogságóra tankönyvben leírtak szerint felvezettem a játékokat. Bevezető, együtt tevékenykedő játékokkal kezdtük a napunkat. Apróbb tárgyakat rejtettünk el a csoport egyik felével a csoportszobában, majd azokat különböző akadályok teljesítésével meg kellett keresni a csoport másik felének. Az akadályok változatosak voltak: székek, asztalok alatt átbújás, kúszás, mászás, színismerettel kapcsolatos kis feladatok teljesítése, megoldása volt.
A játékot a toronyépítésbe vezettem át, annyira élvezték a gyerekek, hogy versenyt is csináltunk belőle. Nehezítésképpen becsukott szemmel kellett építenünk vigyázva arra, hogy le ne boruljon az égig érő paszulyunk. A napot a cápatámadás c. játékkal zártuk.
Úgy gondolom, a nap végére kellően megértette a csoport játékunk mélyebb tartalmait.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
A gyerekeknek is sok olyan kihívással kell szembenéznie, amelyek a mindennapokhoz tartoznak. A Megküzdési stratégiák téma jó lehetőség volt arra, hogy ezekhez segítséget kapjanak. Megtanultuk, hogy mindig van megoldás a problémáinkkal szemben, csupán keresnünk kell azt.
Szőnyi Bozsik József Általános Iskola
Dókla baja
Dókla egy szuperhős, aki teleportálással és repüléssel, valamint hatalmas erővel megáldott leányzó. Egy nap meghalt a macskája és depressziós lett. Emiatt sokáig fel kellett függesztenie a szuperhősi munkáját, aminek a városlakók nem örültek. Azért lett ennyire szomorú, mert a macskája jelentette számára a világot és, ha szomorú volt ő vidította fel mindig. Dókla többet aludt és pihent, mint amennyire szüksége volt és teljesen ellustult. Ezt ő is észrevette, de próbálta elfelejteni a problémáját, de ez nem ment neki, mert képtelen volt elengedni szeretett állatkáját. Felhívta a barátnőit, hogy menjenek át hozzá és beszélgessenek az élet dolgairól. Azt az ötletet adták neki, hogy menjenek el venni egy hasonló macskát. Dóklának sokkal jobb kedve, az új cicáját egyből megszerette, de az emlékezetében mindig megmarad neki a régi macskája Cicóka. Ezt után minden úgy folytatódott, mint régen!
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Februári boldogság óráinkon felelevenítettünk olyan helyzeteket, amikor meg kellett küzdenünk valamivel, vagy netán valakivel. Sokat beszélgettünk arról, hogy hogyan sikerült megoldani a problémát, a feladatot. Milyen „belső párbeszéd” zajlott önmagunkkal: pl. „Képes vagyok rá! Meg tudom csinálni!” Beszéltünk arról is, hogy mindehhez kellettek segítők, ahogy Bálintnak is volt segítsége a Bugyelláris, a pipa meg a süveg c. mesében. Erről a meséről átkalandoztunk a mesehősökre, melyet rajz órán rajzoltak meg a gyerekek. Ebből készült el \”A mi mesehőseink\” tablónk. Az elsősök természetes módon azonosultak a nagyon különböző meseszereplőkkel.
Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A tavalyi technikákat sikeresen tudtuk alkalmazni. Nagy öröm volt a gyerekek számára, hogy megvettem a Pozitivity társasjátékot.Kipróbáltuk és nagyon várják a következő alkalmat !
Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A tavalyi technikákat sikeresen tudtuk alkalmazni. Nagy öröm volt a gyerekek számára, hogy megvettem a Pozitivity társasjátékot.Kipróbáltuk és nagyon várják a következő alkalmat !
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az órát relaxációval kezdtük és zártuk. A bugyelláris, a pipa meg a süveg című népmese megismerése után elmondták a tanulók véleményüket Bálint segítőjéről és rosszakarójáról.
Ezután elmesélték, hogy ők kire számíthatnak, ha nehéz helyzetbe kerülnek, problémájuk van.
Kifejtették, hogy ki a példaképük és miért. Megtudtam tőlük, hogy milyen szituációkban és hol éreztek már feszültséget. A rájuk jellemző tüneteket kiválasztották és az érelem színeivel jelölték a testükön.
A téma feldolgozása:
1.Mese: Az égig érő paszuly
A mese bemutatása után beszélgetés indítása: Mi volt a nehézség életükben?-Milyen megoldást,ötletet talált főhősünk?-Hogyan sikerült neki megoldani?-Mit tett érte?-Tettét, kitartását siker koronázta?….
2. Bab csíráztatása
3.Mozgásos játék: akadálypálya a tornateremben ( bordásfal tetejére felhelyezett kedvenc játékok- paszuly mászás)
– Egy gonosz banya elcsente kedvenceiteket, de ha kiálljátok a próbákat, akkor szabaddá válik az út a paszuly (bordásfal) megmászására, és visszahozhatjátok kedvenceiteket.
-Kúszás, mászás, bújás, ugrás, futás, egyensúlyozó járáshoz kialakított akadálypálya.
4.Relaxálás a visszaszerzett játékokkal
– Bagdi Bella cd-ről: Ellazulni jó c. dala ( Mindenki elfáradt a nehéz küzdelem után, így lazítunk, megérdemelt pihenéssel, lazulással. Hátunkra fekszünk, játékunkat magunk mellé vesszük, és hallgatjuk a zenét:)
5. A csíráztatott babot folyamatosan gondozzuk, földbe ültetjük ahogy telnek a hetek, majd mindenki hazaviheti, hogy emlékeztesse őket: Van megoldás 🙂