
Megküzdési stratégiák



Mindenki életében vannak nehéz pillanatok.Összegyűjtöttük milyen pozitív gondolatokkal léphetünk túl ezen az időszakon.

Nagyon fontos, hogy nehéz időszakban is pozitívan lássuk a világot.
Mindenből kihozzuk a legjobbat…
A munkafüzet segítségével dolgoztuk fel a témát.

Nos, azt gondolom – és talán ezzel nem vagyok egyedül -, hogy ezt a témát nem egyszerű feldolgozni, átadni a gyerekeknek.
Minden csoportban, osztályban vannak problémák, konfliktusok, melyeket meg kell oldani, legalábbis tudni kell kezelni. Ez nekünk, felnőtteknek is sokszor nehéz…
Az óra első részében beszélgettünk a problémákról, azok megoldásairól. A fiúk nagy része a verekedést gondolta megoldásnak, óra végére sikerült átértelmezniük a fogalmat, s megtanultuk, hogy az nem MEGOLDÁS. Felépítettük az órát a problémától a megoldásig, különböző szituációs gyakorlatokat végeztünk. A munkafüzetben lévő labirintus-versenyt nagyon évezték a gyerekek.
A meditáció előkészítéseként elénekeltük at \”Ellazulni jaj de jó!\” című dalt.

Labirintusban igazodtunk el, megkerestük a kivezető utat. Megbeszéltük, hogy az életben is mindig kiutat keressünk.

A gyerekekkel meghallgatjuk és végigcsináljuk Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó, vezetett relaxációját, ez a közös relaxálás segít a csoportunk szocializációjának erősítését, az elménk kitisztítását és a testünk ellazulását.
A Munkafüzet 43. o. található feladat segítségével megbeszéljük, milyen érzelmeket éltünk már át, mikor hogyan érezzük magunkat, megpróbáljuk utánozni ezeket az érzelmeket.
Boszorkányos játék: egy erdőbe érkezünk, ahol egy boszorkány az úr, ellopta a játékainkat, csak akkor tudjuk visszaszerezni, amikor háttal van nekünk, mert ha felénk fordul és látja, hogy mozgunk, akkor szoborrá változtat bennünket, de ha mozdulatlanok vagyunk, akkor nem vesz észre. Egymás vállát megérintve, fel tudjuk egymást menteni. Akkor sikerül legyőzni a boszorkányt, ha visszajutunk a varázsbokrok mögé. A gyerekek izgalommal telve játsszák ezt a játékot, növelve a figyelmüket, kitartásukat, türelmüket.
Minden gyermek visszaszerezte a játékát a boszorkánytól, ennek örömére, színezzük ki a megküzdés jelét.

Miskolci Diósgyőri Óvoda Lorántffy Zsuzsanna Tagóvodája
A megküzdési stratégiák témakör feldolgozása képekben.

Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az előző témán a céljaink megfogalmazása a tervezés volt. A tantermet díszítő inspiráló modellünkhöz készítettük el most a megküzdés fáját. Abból indultunk ki, hogy vannak gyökereink, amikre nem úgy gondolunk most, ami megköt, hanem ami erős alapot ad a céljaink eléréséhez. A fa törzse, ágai voltak azok az utak, tévutak, amiket a megvalósításig teszünk, Ha valami megoldás, megvalósítási terv nem vezetett el a célhoz, nem „törtük le”, hanem az itt található levelekbe azokat a tényeket, tulajdonságokat gyűjtöttük össze, amitől az az ág, ez az út nem működött. A fő ágakra pedig azokat tettük, amik a céljainkért való megküzdésben előre visznek. Nagyon érdekes volt látni, hogy egyes tanulóknak milyen ága-bogas fái vannak, másoknak kevés az oldalhajtásuk. Ezeket megbeszéltük, megvitattuk, hogy melyik miért alakulhatott így.