A másodikos Elfogadók az iskolai szabályokkal is megküzdöttek, le is győzték a nehézségeket, sőt, plakátokat készítettek, azért, hogy mást is figyelmeztessenek arra, hogy a hasznos szabályok betartása a gyengeség legyőzését is jelenti.

Petőfi Sándor Általános Iskola
A másodikos Elfogadók az iskolai szabályokkal is megküzdöttek, le is győzték a nehézségeket, sőt, plakátokat készítettek, azért, hogy mást is figyelmeztessenek arra, hogy a hasznos szabályok betartása a gyengeség legyőzését is jelenti.
Pápai Városi Óvodák Vajda Péter lakótelepi Tagóvodája
A relaxáció után érzelemkockával játszottunk, és mi magunk is megpróbáltunk vidám, szomorú, mérges…stb. arckifejezést mutatni. Beszélgettünk arról, hogy mitől lehet rossz kedvünk, és mi mindent tudunk mi tenni, hogy ezen mielőbb túljussunk, és jobb kedvünk legyen újra.
A munkafüzet használtuk, feladata alapján megnéztük, milyen cselekvésekkel tudjuk ilyenkor magunkat jobb kedvre deríteni. A gyerekek kiválasztották, nekik mi segít abban, hogy jobb hangulatra derüljenek, kiszínezték .
Közösen plakátot terveztünk, amire mindenki ráragaszthatta saját figuráját.
Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
A megküzdési stratégiák téma feldolgozását februárban végeztük. A papíron lévő labirintus feladat elvégzése előtt a földre helyezett kötélből kialakított labirintuson végeztünk páros gyakorlatot. A pár csukott szemű tagját társa vezette, majd cseréltek. Az Ellazulni jaj, de jó! dal az osztály egyik kedvence.
Szerencsi Szakképzési Centrum Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, S
Diákjainkkal arról beszélgettünk, hogy ki hogyan tud megküzdeni a hétköznapokban adódó stresszhelyzetekkel. Kitöltötték a kérdőívet, melyből kiderült, hogy ki melyik módszert részesíti előnyben és megbeszéltük, hogy az jó-e vagy inkább más módszer eredményesebb lenne-e. Végül megnéztük a tornászlányról a videót, melynek a mondanivalója az, hogy hogyan lehet felállni és küzdeni a legkilátástalanabb helyzetben is.
Februárban a megküzdési stratégiák témakört dolgoztuk fel. Az órákon előkerültek a munkafüzet feladatai, rendszeresen végeztünk relaxációs gyakorlatokat. A mesehallgatás és Bagdi Bella dalai sem maradtak el.
Mindezek mellett elérkeztünk pedagógus minősítésem időpontjához, ami számomra igazi megküzdés volt. 🙂 A színek világa témakörben tartottam a bemutató foglalkozásomat. Egy saját magam által megtervezett, vezetett meditációval (Képzeletbeli kirándulás a színek világában) kezdtem a beszélgetőkört. A bizottság tagjai ámulva figyelték az óvodásaimat, milyen ügyesen képesek ellazulni. Bizonyosságot szereztek arról, hogy rendszeresen relaxálunk. Megtapasztalták, hogy számomra nagyon fontos, hogy a gyerekek megtanuljanak a belső énjükkel is helyesen bánni, különböző érzelmeket kezelni. A csoport remekül teljesített, a bemutató óra nagyszerűen sikerült, nagyon büszke voltam.
A leadott írásbeli anyagban egy külön fejezetet (szabadon választható témakör) szántam a Boldogságóráknak. A bizottság tagjai a tavalyi év óráinak tapasztalatairól kaptak beszámolót. A szóbeli prezentációmban is említést tettem a Boldogságórákról.
Pozitív visszajelzést kaptam azzal kapcsolatosan, hogy jó úton haladok. A sok dicséret megerősített abban, hogy jól végzem a munkám. Elismerő szavakat kaptam személyiségemet illetően, nyugodtságom és életszemléletem érződik a gyerekeken is.
Csodás megküzdés volt 🙂 , melynek minden percét élveztük! Köszönöm, hogy az életben fontos értékeket közvetíthetek a Boldogságórákon keresztül és azt, hogy rátaláltam erre a programra!
A gyerekek számára érdekes volt átgondolni, hogy egy adott problémára hogyan reagálnak. Ki az aki jellemzően érzelmi stratégiát választ s ki az, aki a valódi megoldást akarja a nehézség kiküszöbölése érdekében. Egyetértettünk abban, hogy a tettek szükségesek ahhoz, hogy egy helyzettel megbirkózhassunk, a másik út csak elterelő hadművelet csupán, a valódi problémát nem oldja meg. Ez pedig hosszú távon a rossz érzés visszatéréséhez vezet. Ötletbörze keretében megoldásokat kerestünk egyes problémákra. A beszélgetés során az is kiderült, hogy a legtöbb kislány az osztályban naplót vezet, ami nemcsak az aznapi történések elmesélését, hanem a rossz gondolatok kiírását is jelenti magukból.