A hónap témáját csoportmunkában dolgoztuk fel, összhangban azzal a megállapítással, hogy a problémákkal, feladatokkal együtt könnyebben megbirkózunk.
Vázlat:
– Probléma- és érzelemközpontú megküzdés értelmezése
– A szamár története
– Villámrelaxáció a stressz ellen
– Összekeveredett bölcs mondások helyreállítása, értelmezése
– Gyors, apró feszültségoldó praktikák
– Hiányos vicc kiegészítése a megfelelő befejezés kiválasztásával (a nevetés a stressz ellenszere)
– Pontszámok összesítése, jutalmazás
Megküzdési stratégiák
Az lesz a király, királylány, az költözhet a királyi várba, és az kap koronát a fejére, aki az erőpróbákat, ügyességi versenyeket elvégzi és helytáll.
– Kitartott rúdra patkókat akasztunk. Ki hány patkót bír el?
– Célba dobás: fonal pomponnal cipős doboz vár ostroma.
– Egy lábon álló verseny
– Ki tud bekötött szemmel várat építeni?
Akadálypálya az udvaron:
– Versenyfutás, páros futóverseny
– hullahopp karika ugróiskola, lovas fogat hullahopp karikával
– átkelés a felvonó hídon: padon egyensúlyozás.
– távolugrás
– kötélhúzás
– kidobós játék
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola Csonkahegyhát 1. osztály
Az akadálypálya nehézségeit leküzdve eljutottunk kedvenc plüss állatunkhoz. Jó móka volt 🙂
2020. 02. 24-én tartottuk meg a havi Boldogság óránkat. Arról beszélgettünk, hogy milyen nehézségekkel találkoznak életük során, és hogyan tudják ezeket kezelni, megoldani. Mi az, ami segítséget adhat a problémák leküzdésében. Mondatokat ragasztottunk a táblára, melyek segítik őket a „megküzdésben”.
2020. 02. 24-én tartottuk meg a havi Boldogság óránkat. Arról beszélgettünk, hogy milyen nehézségekkel találkoznak életük során, és hogyan tudják ezeket kezelni, megoldani. Mi az, ami segítséget adhat a problémák leküzdésében. Mondatokat ragasztottunk a táblára, melyek segítik őket a „megküzdésben”.
A gyerekekkel elbeszélgettünk arról, hogy mit is jelent a probléma szó. Mi is okoz nehézséget számukra az életben. Ezekről az akadályokról készítettek rajzokat.
A február havi Boldogságóra témája a „Megküzdési stratégiák” voltak. A foglalkozáson a különféle stresszhatásokról beszélgettünk a gyerekekkel. Egy feszültségmérő skála segítségével minden diák meghatározta, hogy az adott pillanatban mennyire feszült vagy épp nyugodt lelkiállapotú. Majd egy teszt segítségével megvizsgáltuk, hogy ki mennyire hatékonyan oldja meg a problémáit. Ezt követően egy tanulságos történettel ismerkedtünk meg, pármunkában megoldásokat kerestünk a stressz leküzdésére, majd lazító relaxációval fejeztük be a foglalkozást.