Februárban a megküzdési stratégiák foglalkoztattak bennünket. Öt területét emeltük ki életünknek, ahol a megküzdés különböző stratégiákat követel. A gyerekek első gondolata a küzdés volt, eleinte a háború, a harc fogalmánál ragadtak le, majd később kiderült, hogy vannak sportolóink, akiknek „küzdeniük” kell, hogy bekerüljenek a csapatba, vagy jobban szerepeljenek sporttársaiknál. Voltak, akik bevallották, hogy a tanulással küzdenek, és legjobb stratégia a gyakorlás. A diszlexiás az olvasással bírkózik aránylag jó eredménnyel, a diszkalkuliás a számolással. A súlyos betegségben szenvedőknek is le kell küzdeniük a félelmet, a betegséget. Mások a munkahelyi lehetőséget, a jobb megélhetésért vívott küzdelmet emelték ki. „Mivel nálunk az osztályban mindenki gazdag akar lenni, tudják, hogy ezért sokat kell tanulni és dolgozni.” Most még könnyű, hogy a szüleik pénzét költik. A családért, a családok jobb életszínvonaláért apa és anya teszi a legtöbbet. Beszélgetésünket vázlattal rögzítettük az etika füzetbe, érdeklődés szerinti témához rajzoltak illusztrációt és tanulási nehézséget jelenítettek meg a táblánál, az ugrálókötél edzésre járó lányok bemutatták, milyen nehéz formációkat tanulnak sok-sok gyakorlás árán.
Megküzdési stratégiák
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
A februári hónapban megbeszéltük, hogyan kell megküzdeni problémáinkkal. Melyek a céljaink és milyen akadályok merülnek fel céljaink elérésében. Önálló rajzolás ideje alatt elolvastam a tanmesét. Bálint életének hegyeit és völgyeit megfigyeltük. Saját testünkön mutattuk meg, hogy hol érezzük a feszültséget.
Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi óvoda
Miután megbeszéltük,hogy kihez fordulunk, ha rossz kedvünk van vagy bánatosak vagyunk, eljátszottuk a cápatámadás című játékot a tornateremben.
Ezt követően a hónap zenéjére lazultunk el a szőnyegen fekve.
Erősségeink
A diákok 5 tipikus nehézséget rajzoltak, mellyel találkoznak, kihívást jelent. Ezt követően minden ábrázolt nehézség mellé írták erősségeiket, mely segít szembenézni a problémákkal.
Saját stratégiák: a tanulók gyors felmérő segítségével átgondolták, kinek milyen a stresszkezelési módszere.
Újságokból kivágott fotók segítségével megjelenítettünk problémákat, nehézségeket, kihívásokat, mellyel a gyerekek találkoznak. A fotók mellé írták, hogyan lehet szembenézni az adott problémával.