Nem számítok senkinek sem, így megajándékozom magam.
Megküzdési stratégiák
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Nem számítok senkinek sem, így megajándékozom magam.
Megküzdési stratégiák témakörben szeretetpalántáim saját- és családjuk életéből merítettek rajzaik megalkotásakor. Megjelenik a probléma és a lehetséges megoldás-megküzdési stratégia is. Barátok kibékülése, egy új otthon közös erővel történő kialakítása, akár egy becsúszott rossz jegy kijavítása. Együtt sikerülni fog!
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Óra elején megbeszéltük, mi az ami félelemmel tölti el a gyerekeket. Volt aki azt mondta, hogy egyedül haza menni nehéz, volt aki az orvostól félt, volt aki a versmondó versenyen izgult nagyon, vagy a vihartol fél. Ezután elmondták a gyerekek, hogy tudnak megnyugodni ilyen helyzetekben. Említették, hogy anyára gondolnak, aki büszke lesz, apa segít vagy egy kitalált barátra gondolnak, aki segít. Ezeket a szituációkat le is rajzolták.
Elkészítettük februárban a Megküzdés szivárványát…🌈🌈🌈
Olyan színes célokat tűztünk ki magunk elé,amelyek bearanyozzák,megszínesítik és szivárványossá teszik majd napjainkat!💖
Szabó László Alapfokú Művészeti Iskola
Csoportomba különböző korosztály jár, első osztályostól 5. osztályosig. Felolvastam a mesét. Érzelmekről, fájdalmakról, örömökről egyaránt beszélgettünk. Kinek milyen gondja, problémája van. A felvetődötteket leírták egy papírdarabkára.( A kicsiknek lehetett rajzolni, mivel még leírni nem tudták.) A megoldások, kihez fordulhatok?- kérdésekre a válasz is felkerült a tablóra. Terveket készítettünk a cél elérése érdekében. Nagy izgalommal fejtették a rejtvényt is. A nagyobbak nagy szeretettel, odafigyeléssel segítették az írni nem tudókat.
Azt tapasztaltam, hogy tanítványaim bizalommal fordultak a nagyobbakhoz, hozzám. Öröm volt látni a sok kis kezecskét, ahogy szorgosan oldották meg a feladatot. Nagyon sok ötlet született. Sokkal felszabadultabbak lettek a gyerekek. A foglalkozást közös játékkal zártuk. A rajz órán, ami ezt követte, kreatívabbak voltak, bátrabban fogtak a tervezéshez. Aki elakadt, segítséget kért illetve kapott.
A „kihez fordulhatok segítségért” probléma megoldásához a legtöbben a szülőket, elsősorban az anyukákat nevezték meg.
A foglalkozás végén a konklúziót levontuk: „nem vagy egyedül”, mindig van segítség, megoldás a problémákra. Ne szorongjunk, nyíltan, őszintén tárjuk fel, ha valami bánt bennünket, ha egyedül nem sikerül a megoldás, segítséget kell kérni. A megküzdött eredmény pedig sokkal értékesebb!
Öröm volt a sok felszabadult, mosolygós, boldog arcot látni a foglalkozáson.
2020. 02.21. Tokaji Mária
grafika és festészet tanár
Szabó László Alapfokú Művészeti Iskola
Csoportomba különböző korosztály jár, első osztályostól 5. osztályosig. Felolvastam a mesét. Érzelmekről, fájdalmakról, örömökről egyaránt beszélgettünk. Kinek milyen gondja, problémája van. A felvetődötteket leírták egy papírdarabkára.( A kicsiknek lehetett rajzolni, mivel még leírni nem tudták.) A megoldások, kihez fordulhatok?- kérdésekre a válasz is felkerült a tablóra. Terveket készítettünk a cél elérése érdekében. Nagy izgalommal fejtették a rejtvényt is. A nagyobbak nagy szeretettel, odafigyeléssel segítették az írni nem tudókat.
Azt tapasztaltam, hogy tanítványaim bizalommal fordultak a nagyobbakhoz, hozzám. Öröm volt látni a sok kis kezecskét, ahogy szorgosan oldották meg a feladatot. Nagyon sok ötlet született. Sokkal felszabadultabbak lettek a gyerekek. A foglalkozást közös játékkal zártuk. A rajz órán, ami ezt követte, kreatívabbak voltak, bátrabban fogtak a tervezéshez. Aki elakadt, segítséget kért illetve kapott.
A „kihez fordulhatok segítségért” probléma megoldásához a legtöbben a szülőket, elsősorban az anyukákat nevezték meg.
A foglalkozás végén a konklúziót levontuk: „nem vagy egyedül”, mindig van segítség, megoldás a problémákra. Ne szorongjunk, nyíltan, őszintén tárjuk fel, ha valami bánt bennünket, ha egyedül nem sikerül a megoldás, segítséget kell kérni. A megküzdött eredmény pedig sokkal értékesebb!
Öröm volt a sok felszabadult, mosolygós, boldog arcot látni a foglalkozáson.
2020. 02.21. Tokaji Mária
grafika és festészet tanár
Szerencsi Szakképzési Centrum Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, S
Megbeszéltük, hogy a mindennapok stresszével szemben milyen eszközeink vannak, melyek azok a megküzdési stratégiák, amiket hatékonyan lehet alkalmazni. Az óra végén az ajánlásban megadott feladat segítségével gyakoroltuk ezeket.
A februári boldogság óra bevezetéseként, összegyűjtöttük a megküzdési stratégiák lehetséges változatait. A gyerekek egy-egy példát is mondtak a saját életükből. Ahogy hallgatták a társaik történeteit,egyre inkább kinyíltak és megosztották velünk a sajátjukat. A legmeghatóbb az egyik tanuló története volt,akit két hónapja szakitottak el a családjától és gyermekotthonba vittek. Ő minden este lefekvés előtt képzeletben hangosan a szüleivel beszélget, így ùgy érzi ők is vele vannak. Ez az ő megküzdési stratégiája!A végén néhány játékos feladattal próbáltuk az óra témáját elmélyíteni. A legjobban a gyerekeknek az a feladat tetszett, mikor össze kellett fogniuk ahhoz, hogy győzni tudjanak. Úgy kellett elérniük egy kosár gyümölcshöz, hogy figyelnek egymásra és egyszerre csinálják meg a feladatot, egyszerre érnek be a célba. Így mindenki nyert és győztes lett!