A szokásos órakezdés (relaxáció, zenehallgatás) után személyes élményeikről meséltek a gyerekek, ki milyen nehézséggel hogyan küzdött meg. Tisztáztuk az új fogalmat, átvettük az elméleti tudnivalókat. Kis cetliket húztak, amin egy-egy módszer volt a feszültség levezetésére, ezt kellett bemutatni a többieknek. A feszültségoldó technikák listájából 10-et kiválasztottak, amit szívesen alkalmaznak konfliktushelyzetben.
Az óra utolsó részében a munkafüzet feladataiból oldottak meg (keresztrejtvény, labirintus, színező), miközben zenét hallgattunk. Végül meditációval zártunk. Ez a téma nagyon hasznos volt, azóta is sikerrel használták a megismert lehetőségeket.
Megküzdési stratégiák
Ebben s hónapban sokat beszéltünk arról, mit tehetünk, ha rossz dolog történik velünk. Kiemeltük, hogy azon nem minen esetben tudunk változtatni, ami velünk történik, de a helyzethez való hozzáállásunkon igen.
Sok dolgot összeírtunk:
Ki miert lesz szomorú, mit kezdhetünk vele, hogy segíthetünk magunkon.
Vègül képregényt is alkottak a gyerekek.
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
Ezekben a napokban nagyon fontos, hogy otthon maradjon mindenki! A gyerekek számára szinte felfoghatatlan, hogy nem mehetnek a nagyszülőkhöz, nem ölelhetik meg őket! A 2.osztályosok egy saját rajzzal kedveskedtek nagypapának , nagymamának!
A kis csoportommal februárban arról beszélgettünk sokat, hogy milyen nagy dolog az, amikor valaki mellettünk áll az élet nehéz pillanataiban.
Nagyon furcsa dolog, mert amikor a gyerekekkel elkészítettük a megküzdési szivárvány szeletkéit, akkor még nem tudtuk, hogy most mekkora jelentősége lesz ennek a hónapnak, ebben a témában.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Gyerekek körében egyre több a negatív élmény,amelynek feldolgozása sokoldalú feladat mindenki számára.
Amivel segíthetünk az a beszélgetések sora, helyes cselekvések megerősítése.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban a megküzdési stratégiákról volt szó. Felidéztünk egy-egy problémás helyzetet,majd olyanokat,ahol a tanulóktól kértek segítséget és olyanokat is,ahol a gyerekek fordultak segítségért valakihez.Eztán kitöltöttük a feladatlapot,hogy kikhez fordulnánk segítségért és kik számíthatnak ránk nehéz helyzetekben.Az óra végén jeleneteket játszottak el a gyerekek,ahol valamilyen probléma adódott és megoldásokat is láthattunk.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A bugyelláris, a pipa mega süveg c. mese megismerését csoportmunkával végeztünk.
Ezután a csoportok jelzőtábla felmutatásával jelezték Bálint életének hullámvölgyeit. A tanulók egyenként elmondták, hogy mikor, hol éreztek feszültséget. Bennünket, tanítókat is elgondolkoztatott, hogy a gyerekek miként élik át a negatív élményeket a saját életükben.
A foglalkozás nehezített gimnasztikával zárult.