A csoporttal megbeszéltük az elméleti hátteret.
Tisztáztuk a fogalmakat is.
Leírtuk a füzetbe, hogy kétféle megküzdési stratégia létezik: problémaközpontú, és érzelemközpontú.
Példákat is soroltunk fel.
Személyes élményeik sem maradhattak el.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk.
Ezután elkészítettük a tablót.
Megküzdési stratégiák
A csoporttal megbeszéltük az elméleti hátteret.
Tisztáztuk a fogalmakat is.
Leírtuk a füzetbe, hogy kétféle megküzdési stratégia létezik: problémaközpontú, és érzelemközpontú.
Példákat is soroltunk fel.
Személyes élményeik sem maradhattak el.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk.
Ezután elkészítettük a tablót.
A csoporttal megbeszéltük az elméleti hátteret.
Tisztáztuk a fogalmakat is.
Leírtuk a füzetbe, hogy kétféle megküzdési stratégia létezik: problémaközpontú, és érzelemközpontú.
Példákat is soroltunk fel.
Személyes élményeik sem maradhattak el.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk.
Ezután elkészítettük a tablót.
A csoporttal megbeszéltük az elméleti hátteret.
Tisztáztuk a fogalmakat is.
Leírtuk a füzetbe, hogy kétféle megküzdési stratégia létezik: problémaközpontú, és érzelemközpontú.
Példákat is soroltunk fel.
Személyes élményeik sem maradhattak el.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk.
Ezután elkészítettük a tablót.
A téma bevezetéséhez felhasználtam a segédanyagban megosztott fényképeket, amelyekről a gyerekek elmondták a véleményüket és személyes élményeiket is.
Házi feladatként elvégezték az ‘Interjú’ című feladatot, amelyet kisebb csoportokban megbeszéltek a következő órán.
A tanórán a ‘James Gond’ feladatot készítették el párokban vagy kisebb csoportokban. Nem szerették volna előadni, ezért felolvasták a jeleneteket. Miközben hallgatták egymást, egy táblázatot kellett kitölteniük, amelyben összegyűjtötték a problémákat és a megoldási módokat is egy nyelvtani szerkezet mellett. A Boldogságóra feladatát ugyanis mindig igyekszem beilleszteni a tanmenetbe.
A tanulók élvezettel használták a fantáziájukat és figyelmesen hallgatták meg egymást.
Az órát ismét angolul tartottuk, mivel ennek a csoportnak az angol tanára vagyok.
A téma bevezetéséhez felhasználtam a segédanyagban megosztott fényképeket, amelyekről a gyerekek elmondták a véleményüket és személyes élményeiket is.
Házi feladatként elvégezték az ‘Interjú’ című feladatot, amelyet kisebb csoportokban megbeszéltek a következő órán.
A tanórán a ‘James Gond’ feladatot készítették el párokban vagy kisebb csoportokban. Nem szerették volna előadni, ezért felolvasták a jeleneteket. Miközben hallgatták egymást, egy táblázatot kellett kitölteniük, amelyben összegyűjtötték a problémákat és a megoldási módokat is egy nyelvtani szerkezet mellett. A Boldogságóra feladatát ugyanis mindig igyekszem beilleszteni a tanmenetbe.
A tanulók élvezettel használták a fantáziájukat és figyelmesen hallgatták meg egymást.
Az órát ismét angolul tartottuk, mivel ennek a csoportnak az angol tanára vagyok.
Második osztályosaimmal a megküzdési stratégiák témakörét dolgoztuk fel. Megbeszéltük, hogy kinek mi szokott segíteni, vigaszt nyújtani a nehéz helyzetekben. Felidéztek egy-egy problémás helyzetet, melyet végül sikerült megoldaniuk és beszélgettünk arról, hogy kinek milyen megküzdési stratégia válik be, melyiket alkalmazza leginkább. A történet meghallgatása és feldolgozása után egy képregényt készítettek, melyben a főhős megbirkózik valamilyen problémával.
A foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával kezdtük(Bagdi Bella:Ellazulni jaj, de jó…).Elmeséltem ezután Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjét a gyerekeknek. Megbeszéltük a mese történetét, szereplőit. A gyerekek kiszínezték a munkafüzet 42. oldalán található rajzot.Ezután a szőnyegen kockákból tornyot építettünk.Megbeszéltük,hogy legyen olyan magas,amilyennek képzelik az „égig érő paszulyt”. A foglalkozás végén a „Boldogság várunk” 6. lépcsőfokára felragasztottuk a megküzdés jelét.
A befoglaló forma is a kűzdelemre utal. Viszont a rajta lévő gondolatok, pozitív életérzést sugallnak. Érdekes volt számomra, hogy ezek a gondolatok összecsengenek az elmúlt hónapok témáival.
Kísértetiesen emlékeztetnek arra amikor a céljaikat fogalmazták meg mint egy, megkűzdési stratégiákat.
És szerintem ez így van jól.