Sajnos csak pár ötletet tudtunk megvalósítani, de azért ezek is nagyon hasznosak…Pl. színezés, kirándulás, stb.
Megküzdési stratégiák
Az egyik legnehezebben fogható volt a gyerekek számára! Biztosan a minket körülvevő bizonytalanságérzés miatt!
A megküzdéssel foglalkozó alkalommal beszélgettünk arról, hogy mikor, mitől érzik magukat jól, illetve milyen dolgok miatt szomorúak. Aztán továbbgördítettük ezt a gondolatsort, és arról beszéltünk, mit jelent megküzdeni egy problémával. Voltak, akik a személyes nehézségeiket is felvállalták, illetve elárulták, a nehéz pillanataikban kikre támaszkodhatnak, miből merítenek erőt.
Végül a problémákkal szembeni varázseszközként egy színes esernyőt készítettek el, melynek minden részlete egy-egy erőt, támogatást nyújtó szót tartalmaz.
Februárban a Megküzdési stratégiák foglalkoztattak bennünket. Jártunk ugyan iskolába, de minden nap azon aggódtunk, hogy ne legyen Covid -19-es fertőzött közöttünk. Hallottuk, hogy a felsős diákok némelyike pozitív teszttel otthon maradt.
Mi csaknem teljes létszámmal tanultunk. A jövőbe is próbáltunk tekinteni, de a jelent is feltérképezni, amikor a „Hogyan válhatunk jobbá? ” címet adtuk boldogságóránknak. Megbeszéltük a világ eseményeit, a saját lehetőségeinket, majd fogalmazásban rögzítettük gondolatainkat. Önkritikusan állt a Kispesti Einstein csapata a feladathoz. Mindenki abból indult ki, miben fejlődhetne még. Mivel tehetné magát jobbá? Hogyan lehet hasznos tagja a közösségének? Mire képes?
Megállapítottuk, hogy jó gyakorlás volt ez a szóbeli és írásbeli kifejezőkészségünk fejlesztésére, gondolataink megfogalmazására is, ahogyan az önismeret és őszinteség megfogalmazására is.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Csapatban , együtt egymással dolgozni , játszani a legjobb . Ebben a hónapban figyeltünk arra hogy a gyerekek a szabad játék ideje alatt is együtt ,fegyelmezetten , kreatívan játszanak , alkossanak.
Boldogság óránk melynek témája: Megküzdési stratégiák volt. Valamennyiünk életében fontos a személyi egyensúly állapotának fenntartása. Vannak azonban olyan élethelyzetek, amelyek feszültséggel teli hangulatot eredményeznek gyereknél, felnőttnél egyaránt. E helyzetek elemzésével, megküzdési módszereivel foglalkoztunk játékos formában a tanulók képességeihez mérten.
Relaxációval indíttattunk Bagdi Bella : Ellazulni jaj, de jó és a Világomban minden rendben van című dal meghallgatásával indítottuk az órát.
A témával kapcsolatban sokat beszélgettünk a gyerekekkel. Visszaemlékeztek arra, hogy kinek mi volt az eddigi legnehezebb feladata az életben. Könnyen vagy nehezen tudott ezzel megbirkózni? Kitartó volt-e? Elérte –e a céljait? Kik segítettek a feladat megoldásában? Ki nyugtatta meg őket?
Különféle történeteket meséltek, de a gondok mindig megoldódtak. A gyerekek mindig azoknak a közelségét keresik, akik mellett biztonságban érzik magukat. Fontos, hogy megtanítsuk nekik, hogy lehet hibázni, de bármikor újra lehet kezdeni. Ezután elkészítettük szivárványunkat, mellyel érzékeltettük, hogy a bú után jön a derű.
A felső tagozaton megvalósult boldogságóra pillanatképe.
Az alsó tagozaton megvalósult boldogságórákról pillanatképek.
Ez a napunk egy rejtéllyel kezdődött. Eltűntek a kiállításon pihenő mackóink. Más nem maradt utánuk, mint egy levél Pók nénitől. Nagyon megharagudott ránk a nagy zsibongás miatt, ezért csak akkor kaphattuk vissza legféltettebb kincseinket, ha teljesítjük a követeléseit. A gyermekek a megpróbáltatások közepette különböző módon reagáltak, más és más módokon küzdöttek meg a feladatokkal és az érzéseikkel. A kedélyek javítására relaxációt is bevezetünk. A játék után, a meglelt plüssökkel jutalmunk egy tanulságos mese és egy élménygazdag nap lett.
A Nyuszi csoport pajtásai beszélgető kör kereint belül mondhatták el egymásnak, hogy az utóbbi időben milyen problémákka/nehézségekkel küzdöttek meg, mi volt az ami bántotta őket. Megbeszéltük a negatív és pozitív jelzők közötti külübséget. A negatív gondolatoknak befőttet készítettünk, melybe mindenki beletehette gondolatit, majd alaposan lezártuk. Relaxiációs gyakorlattal zártuk a foglalkozást.