Ebben a hónapban a problémákkal való megküzdésről beszélgettünk. Fontosnak tartottuk a stressz, a feszültség, az indulat, az agresszió fogalmak tisztázását. Közösen, körbe helyezett székeken ülve megbeszéltük, ki hogyan szokta a feszült helyzeteket oldani, kinek milyen bevált technikája, módszere van félelmeinek, indulatainak kezelésére. A beszélgetést követően a Boldogságóra munkafüzetből „A problémától a megoldásig” található feladatot oldottuk, majd 10 pozitív megerősítést gyűjtöttünk össze, ami segítségünkre lehet a nehéz időkben. A foglalkozás végén egy mesét találtunk ki a csodahalról, ami a tenger nagyobb hullámait is képes legyőzni.
Megküzdési stratégiák
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Az indulatok, érzelmek kordában tartásáról ötletelve készítettük el a papírbábjainkat, amelyeken keresztül szituációkat oldottunk meg win-win elv alapján.
A saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam boldogság órákat. ” A bugyelláris, a pipa meg a süveg ” történetén keresztül vezettem be a témát. A küzdelem életünk része. A problémákon való átjutáshoz sokszor segítőre van szükségünk. Azok az emberek, akik mellettünk vannak a mindennapjainkban rengeteget tudnak nekünk segíteni legyőzni a démonainkkal való harcunkban. Feladatokat oldottunk meg és elkészítettük a megküzdés szivárványát is, hogy a saját csatánkban is győzedelmeskedjünk.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Kedvenc mesenk által dolgoztuk fel a témat. Az egigerő paszuly története segitett vegigjarni az érzelmeket. Vigyaztak egymasra óvtak feltették tarsaikat. A sarkanyjátek jo hangulatban telt. A bátorsag a küzdés az összefogas jelen volt a csoport életében.
Egy körbe rajzolt emberi testen megjelöltük a gyerekekkel, hogyha feszültek, akkor hol szokták ezt érezni. Majd összegyűjtöttük, hogy mit is tegyenek annak érdekében, hogy ez a feszültség elmúljon. Ezt írtuk az emberi alak köré.
Elkészítettük a mi kis szivárványunkat.Barátság alapján párokat alkottunk.
Majd szóban beszélgettünk a nehézségek leküzdéséről.Utána mindegyik színsávra csoportban mini rajzot készítettek a párok.
Az önkiszolgáló munkák a piciket elég nehéz feladatok elé állítják. Az önállósodás elérésének hátterében, nagyon sok munkája, küzdelme van a gyerekeknek. Táblát készítettünk a gyerekekkel: „mit tudok már”. Erre a táblára ragaszthatták fel a kis képeket arról, amit már megtanultak, amit már tudnak. Ezt év végén elvihetik haza, megmutatni a családnak mennyi mindent elértek már. A farsang napja beépült a programba. Házfoglaló játékot játszottunk, ahol a hősök megmentették a királylányokat a sárkánytól. Különböző feladatokat kellett végrehajtani és legyőzni a nehézségeket: tornapálya akadályokkal, találóskérdés, éneklés, versmondás. Mikor mindenki megmenekült, megbeszéltük milyen jó érzés segíteni a másikon. Közösen meghallgattuk a „Bátorság dalt”.
A megküzdésről szóló óránkat egy mesefeldolgozással kezdtük. A gyerekek számára a vírus okozta félelemmel, veszteséggel
való megküzdés volt a központi téma.
Figyelemfelhívó plakátunk elkészítését, megelőzte egy ráhangoló beszélgetés.
Az osztály tanulóival megbeszéltük milyen megküzdési stratégiák léteznek.Ezeket kigyűjtöttük és leírtuk a lényegüket.