Gazdag szókészlettel rendelkeznek a gyerekek a stresszfeldolgozás, stresszkezelés témakörében. Olyan szavakat gyűjtöttek, mint: jóga, pozitív gondolatok, zenehallgatás…..
Nagyon ügyesek voltak és klasszul összedolgoztak 🙂
Megküzdési stratégiák
A negatív érzelmek száműzésével, valamint problémaközpontú megközelítéssel igyekeztünk a mai foglalkozáson a tanulók által felsorakoztatott, stresszhelyzettel járó megoldatlan problémákat feloldani. A megoldás kulcsa mi magunk vagyunk.
Gyulai Implom József Általános Iskola
A 7.osztályos történelemanyaghoz kapcsoltuk a témát egy projektfeladat alternatív megoldásaként. Az információk begyűjtése után egy korabeli kisfilmmel vittük be magunkat a szituációba. (https://www.nkp.hu/media/megtekint/26772831758)
Majd csoportban dolgozták fel a gyerekek az extrém élethelyzetekben lehetséges megküzdési módok és utak témakörét. A fronton, hátországban, vezetőként vagy egyszerű elszenvedőként keresték a válasz a kérdéseire:
Mik lehetnek a célok ilyen élethelyzetekben?
Lehet-e tervezni, újratervezni?
Hogy lehet egyáltalán túlélni?
Milyen megközelítés visz előre?
Hogyan lehet embernek maradni minden körülmények között?
Az elkészült munkák ismertetésekor életmentő és életigenlő mantrákat fogalmaztunk meg közösen.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Mit tehetünk , hogy nyugodtak maradjunk?
Megküzdési stratégiák
A hónap dalát meghallgattuk, majd a gyerekek az általános feszültségmérő skálán jelölték a feszültségük mértékét. A villámlazítás relaxációs gyakorlatot alkalmaztam a nyugalmi helyzet kialakítása érdekében.
A hónap témáját nagyon könnyen körbe tudtuk járni a gyerekekkel, hiszen gyakran vannak konfliktusaik egymással, de az önelfogadással is problémáik vannak.
Közösen összegyűjtöttük azokat a megoldási lehetőségeket, melyeket egy-egy szituációban szoktak használni, alkalmazni vagy, amelyeket én tanítottam nekik. Egy tablót készítettek – az általuk összegyűjtött megküzdési stratégiákról – tanári útmutatással.
A szamár története című tanmese elolvasását követően megbeszéltük a tanulságot.
Gyors és apró feszültségoldó tevékenységeket mutattam nekik: sóhajtást, ásítást, helyben futást, papírtépést, papírgyűrést.
A rossz érzések kezeléséhez a boldogságbeszédet tartalmazó mondatokat adtam a gyerekeknek személyre szabottan:
– A mai napon minden a legjobban történik.
– Jól érzem magam.
– Az életemben minden rendben van.
– A mai napon a boldogságot választottam.
– Mindig a legjobb történik velem.
– Napról napra egyre jobb dolgok történnek velem.
A hónap dala meghallgatásával zártam a foglalkozást.
Körbe ülünk mese párnán a szőnyegen, ráhangolódunk a mesére a szokásos módon, vagyis illóolajjal megkenjük a csuklónkat, és gyertyát gyújtunk, elénekeljük az ég a gyertya ég című dalunkat. Felolvasom az Aranykulcs című mesét, aminek a végén, elbabozzuk történetet, Kiegészítjük még több szereplővel, hogy mindenki részt tudjon venni benne. A végén játszunk a csengős – kulcsos játékunkkal .
Báthory István Általános Iskola
Séta a Berkenye – tanösvényen 🚶🏼♂️🌳🍂
Az Agóra Veszprém Kulturális Központ szervezésében ökoiskolánk 3.b osztályos tanulói is tanösvény sétán vettek részt. A Nagyné Kozma Ildikó pedagógus által vezetett sétán a gyerekek megismerkedhettek a lakótelep élővilágával, különleges fáival és madaraival is.
Köszönjük!
Báthory István Általános Iskola
Együtt egy zöldebb Európáért! 💚♻️🇪🇺
A 7.c osztályban tartott színvonalas órát Csitei Tímea a Europe Direct Veszprém munkatársa.
Az éghajlatváltozás az egyik legsúlyosabb probléma, amellyel szembe kell néznünk manapság. Ezen tematikus óra keretében sorra vették, hogy mi vezetett a klímaváltozásig, és milyen természeti hatások vannak jelen mindannyiunk életében. Összegyűjtötték, hogy milyen intézkedéseket tesz a világ és különösen az EU a klímaváltozás elleni harcban. Végül ötleteltek, hogyan csökkenthetjük akár már diákként az ökológiai lábnyomunkat. Az óra végi klíma-kvíz kitöltése után sorsolást tarottak, ahol három Europe Direct promóciós ajándékcsomag talált gazdára.
Köszönjük! 🇪🇺
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Először egy gondzsákba beledobtuk azt a sok dolgot, ami megakadályozhat minket céljaink elérésében. Majd bátorító mondatokat üzentünk egymásnak, végül mindenki elkészíthette saját bátorító ceruzáját.
Foglalkozást kezdő relaxáció:
Felállunk körbe, kiválasztok egy hangot, nálam ez az „ohm”, és kérem a gyerekeket, hogy kapcsolódjanak hozzá. Együtt zengetjük, ami mindannyiunk számára kellemes.
Ráhangolódás:
Meghallgatjuk/elénekeljük Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó c. dalát, énekelve, szabadon mozogva.
A téma feldolgozása mesével:
Elmesélem Bezzeg Andrea: Aranykulcs c. meséjét.
Jelentésteremtés:
Feldolgozzuk a mesét. Hogy viselkedett a királylány? Kedves volt? Mi lett a következménye? Jó volt neki, amikor gonoszkodott? Talán bele se gondolt, hogy másoknak rosszul esik, amit mond, vagy ha kineveti őket. (Épp ezért mindig olyat mondjunk, vagy tegyünk, ami nekünk is jólesne!) Örökre meg lett „bűntetve”? Hogy tette a rossz cselekedetet jóvá? Ki kellett állnia a próbát? Mit érzett ezalatt? Félt? Bátornak kellett lennie? Sikerült? Csak a rossz cselekedetét tette jóvá? Közben Ő maga is jót cselekedett és segített másokon, ezért megkapta a méltó jutalmát is közben.
A foglalkozás lezárása:
Kiszínezzük a megküzdési stratégiák jelét és felragasztjuk az 6. lépcsőfokra.
Reflexió
A boldogságóra utáni napokban „került elő” Pók néni levele. Izgatottan hallgatták végig a gyerekek, és örömmel vették az „akadályokat”, ha ezzel visszaszerezhetik a kedvenc játékaikat. A nagyobbak azonnal ráéreztek, hogy a rossz cselekedetet a jóval lehet kiváltani. A Szülők is érdeklődve jöttek másnap, hogy a gyerekek sokat meséltek, és hogy ezt a gyakorlatot otthon is alkalmazzák.