A boldogságóra program 6.hónapja a megküzdési stratégiák. Szeretnénk elérni, hogy gyermekeink úgy induljanak neki egy problémának, hogy „megtudom csinálni”. A legyőzött akadály, a megküzdés a boldogságot növelő állapot. Meséltünk szuperhősökről és megnéztük egy mesefilmet is, melyben a szereplők minden akadályt letudtak győzni. A mese, illetve különböző játékok segítik a megküzdési stratégiák begyakorlását. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekek érezzék meg hogyan lehet leküzdeni az eléjük gördülő akadályokat. A mindennapi helyzetekben létrehozunk olyan szituációkat, amelyben a gyermekek megtanulhatják a konfrontációkat, az eltávolodást, a társas támogatást és a probléma megoldást. A sokszori gyakorlás megerősíti a gyerekek akarat erejét, megérzik, hogy megfelelő stratégiák választásával képesek legyőzni az előttük álló akadályokat. A farsangra készülve volt olyan gyermek, akinek nehézséget okoz a jelmezbe öltözés. Segítségül, mi felnőttek is jelmezbe bújtunk, és igazi farsangi mulatságot rendeztünk, ahol csupa játék és móka várt a gyerekekre.
Megküzdési stratégiák
2 feladat közül választhatsz:
1. Az utazó
Olvasd el a szöveget az utazóról! A tanmese után segítő kérdéseket találsz.
Tetszőleges eszközzel készíts egy illusztrációt a mellékletben található tanmeséhez!
VAGY:
2. Életkörök
2 feladat közül választhatsz:
1. Az utazó
Olvasd el a szöveget az utazóról! A tanmese után segítő kérdéseket találsz.
Tetszőleges eszközzel készíts egy illusztrációt a mellékletben található tanmeséhez!
VAGY:
2. Életkörök
2 feladat közül választhatsz:
1. Az utazó
Olvasd el a szöveget az utazóról! A tanmese után segítő kérdéseket találsz.
Tetszőleges eszközzel készíts egy illusztrációt a mellékletben található tanmeséhez!
VAGY:
2. Életkörök
2 feladat közül választhatsz:
1. Az utazó
Olvasd el a szöveget az utazóról! A tanmese után segítő kérdéseket találsz.
Tetszőleges eszközzel készíts egy illusztrációt a mellékletben található tanmeséhez!
VAGY:
2. Életkörök
1. Ráhangolódás a témára
2. Témával kapcsolatos mese elolvasása
3. Mesefeldolgozás
4. Témához kapcsolódó feladatok
5. Foglalkozás lezárása énekkel
Februárban a „Nomen est omen” feladat ragadta el a gyerekeket. Mindenki kíváncsi volt a neve jelentésére, amiről később nagyon szép rajzokat készítettek. (1. számú feltöltés)
Márciusban megnéztük a videót , és nagyon kellemes beszélgetés alakult ki arról, hogy hogyan tudjuk a másságot tolerálni, hogyan tudunk segíteni, áthidalni a különbözőségeinket. (2. számú feltöltés)
Áprilisban is a kisfilmet néztük meg. Nem vezettem be, csak megmutattam a tanulóknak a filmet. Nagy örömömre szolgált, hogy a 9-10 éves gyerekek az első néhány képkocka után rájöttek a történet lényegére. Utána hosszan beszélgettünk a megbocsátás, az ölelés,a feltétel nélküli szeretet fontosságáról. (3. számú feltöltés)
Májusban, mikor végre jó idő lett, nagyon sokat voltunk az udvaron. Felépítettünk egy akadálypályát, ahol a tanulók nagyon jó szórakoztak. (4., 5., 6. számú feltöltés)
Júniusban nagyon sok iskolai programot be tudtunk pótolni, így a „boldogságos” programból a mesét olvastam el, arról beszélgettünk.
Nagyon szerettük a Boldogságórák programjait, sajnálom, hogy nem tudtunk több időt fordítani rá.