A gyerekeknek a problémák feldolgozásában sokat segít a bábozás, és a dramatizálás.
Megküzdési stratégiák
Mecsekaljai Általános Iskola Köztársaság Téri Általános Iskola
Keveset tudtunk ezzel a témával foglalkozni, mert készültünk a karanténra, de azért pár csoport tudott időt szakítani rá.
Egy nap Pók néni levelet írt nekünk is, hogy elrejtette a babákat, mert hangosak voltunk, s különböző feladatok végrehajtásával szabadíthatjuk ki a játékokat. A gyerekek teljes odaadással vágták bele magukat a pókháló rajzolásba, ház építésbe -mindenféle építőelemekből-, puzzle kirakásba, akadály pályán áthaladásba, hogy végül megérdemelten vissza kaphassák a játékokat Pók nénitől. Ez a játék izgalmakkal teli délelőttöt szerzett minden gyermeknek. 🙂
Játszottunk cápatámadás játékot a szabadban, s hajótörést a csoportban. Az aranykulcs c. mese teljesen elvarázsolta őket, s mindenki elmondta, hogy ő kinek adná , ha lenne aranykulcsa, valamint mi lenne a saját három kívánsága.
A héten töltődtünk is az „Ellazulni jaj de jó” relaxációval.
Záróénekként a gyerekek saját maguk kérték a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” c. dalt.
Téma továbbadásául megkértem a gyerekeket, hogy beszélgessenek a szüleikkel arról, hogy nekik milyen nehéz dolgot kellett már megoldaniuk az életben.
A gyerekek először csoportban átbeszélték, ötleteket adtak egymásnak, majd önállóan dolgoztak. Középre a szivárványba beleírták azokat a dolgokat, amelyektől megnyugszanak, oldalra pedig rajzoltak.
Ebben a hónapban a problémákkal való megküzdésről beszélgettünk. Fontosnak tartottuk a stressz, a feszültség, az indulat, az agresszió fogalmak tisztázását. Közösen, körbe helyezett székeken ülve megbeszéltük, ki hogyan szokta a feszült helyzeteket oldani, kinek milyen bevált technikája, módszere van félelmeinek, indulatainak kezelésére. A beszélgetést követően a Boldogságóra munkafüzetből „A problémától a megoldásig” található feladatot oldottuk, majd 10 pozitív megerősítést gyűjtöttünk össze, ami segítségünkre lehet a nehéz időkben. A foglalkozás végén egy mesét találtunk ki a csodahalról, ami a tenger nagyobb hullámait is képes legyőzni.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Az indulatok, érzelmek kordában tartásáról ötletelve készítettük el a papírbábjainkat, amelyeken keresztül szituációkat oldottunk meg win-win elv alapján.
A saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam boldogság órákat. ” A bugyelláris, a pipa meg a süveg ” történetén keresztül vezettem be a témát. A küzdelem életünk része. A problémákon való átjutáshoz sokszor segítőre van szükségünk. Azok az emberek, akik mellettünk vannak a mindennapjainkban rengeteget tudnak nekünk segíteni legyőzni a démonainkkal való harcunkban. Feladatokat oldottunk meg és elkészítettük a megküzdés szivárványát is, hogy a saját csatánkban is győzedelmeskedjünk.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Kedvenc mesenk által dolgoztuk fel a témat. Az egigerő paszuly története segitett vegigjarni az érzelmeket. Vigyaztak egymasra óvtak feltették tarsaikat. A sarkanyjátek jo hangulatban telt. A bátorsag a küzdés az összefogas jelen volt a csoport életében.
Egy körbe rajzolt emberi testen megjelöltük a gyerekekkel, hogyha feszültek, akkor hol szokták ezt érezni. Majd összegyűjtöttük, hogy mit is tegyenek annak érdekében, hogy ez a feszültség elmúljon. Ezt írtuk az emberi alak köré.
Elkészítettük a mi kis szivárványunkat.Barátság alapján párokat alkottunk.
Majd szóban beszélgettünk a nehézségek leküzdéséről.Utána mindegyik színsávra csoportban mini rajzot készítettek a párok.