Farsangi időszak alkalmával beöltöztek a gyerekek jelmezekbe és a kedvenc hőseiket készítették el.
Megküzdési stratégiák
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Az iskolai életben is vannak olyan pillanatok, amelyek tele vannak feszültséggel. Hol érzem ezt a feszültséget? Lerajzoltuk a Mézikét és bejelöltük különböző színekkel örömünket és haragunkat is.
A megküzdés minden tevékenység és munka elvégzése során megjelenik az életünkben. Sokszor küzdünk meg egy játékért, egy ceruzáért, egy kifestőért, vagy bármiért, annak érdekében, hogy fejlődhessünk, előre juthassunk, változzon az esetleges rossz magatartásunk. Ahogy a mesében is megismerhették a gyerekek a Királylány gonoszságát, ők is észrevették, hogy csúnya viselkedést tanúsított élete során a körülötte élő emberekkel. De a végén minden jóra fordult, és mindenki boldog volt az új életével. Sokat tanulhattak belőle, és ennek tudatában ők elmondásuk szerint nem fognak így viselkedni a barátaikkal szemben.
Kortól függetlenül, valamennyien találkoztunk már nehéznek tűnő helyzettel, feladattal…Ebben a hónapban összegyűjtöttük azokat a feszültségoldó technikákat, ötleteket, melyek segítségével sokkal könnyebben szembe tudunk nézni a félelemmel, szorongással, stresszel. Kis időre “szuperhősökké” váltunk és összegyűjtöttük mindazokat a „szuperképességeket, szupererőket”, amivel szívesen rendelkeznénk. Felidéztünk számos relaxációs, nyugtató gyakorlatot és tanultunk újakat is.
Februári témánk a “Megküzdési stratégiák” voltak. Most is beszélgetéssel és a hónap dalával indítottuk a foglalkozásokat, melyek során számtalan jobbnál jobb ötletet gyűjtöttünk össze, amik segíthetnek a stressz leküzdésében: kirándulás, olvasás, zenehallgatás, relaxáció, mozgás, ölelés, csendes félrevonulás,rajzolás / alkotás…. Ebben a hónapban is folytattuk a relaxációs meséinket, rajzoltunk zenére és képzeletünk segítségével még “szuperhősként” is szembe szálltunk a bennünk lévő negatív érzésekkel.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük. Sajnos, az utóbbi időben több konfliktus is történt. Kerestük a megoldást, hogyan segíthetünk egymásnak. Kerestük a módszereket, ötleteltünk, végül sok jó stratégiát találtuk, melyek segítségünkre lesznek. A továbbiakban alkalmazzuk ezeket. Az óra végén újra ellazultunk.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Foglalkozás címe: Megküzdési stratégiák – Mit ér a győzelem, ha nem igazi küzdelemmel jár?
Foglalkozást tartó tanár neve: Dr Csehóné Just Réka
Évfolyam: 9-14.
Épület: M21
Foglalkozás pontos ideje: 2025.03.04. 17 óra
Foglalkozáson részt vevő diákok száma: 8 fő
Pedagógiai módszerek: tanári ismertető, kiselőadás, beszélgetés feladatokon keresztül, relaxációs gyakorlat
Eszközök: projektor, laptop, papír, írószer
A foglalkozás célja: A Boldogságóra program február havi témája a Megküzdési stratégiák. A diákok legyenek tisztában a stresszhelyzetekből történő kilábalás lehetőségeivel és adott helyzetben ezeket megfelelően, hatékonyan alkalmazzák a napjaikban.
A foglalkozás rövid tartalma:
– a megküzdés – coping fogalma
– Lazarus és folkman – probléma-, és érzelemközpontú megküzdés
– a 8 alkalmazott stratégia
– tesztfeladat
– relaxációs gyakorlat
Reflektálás a célokra, a foglalkozás tartalmára: Mind az újonnan érkezett, mind a korábbi foglalkozásokon már résztvevő diákok nyitott, oldott jelenlévői voltak az órának, érzelmi érettségről, fejlett empátiáról tettek tanúbizonyságot. Az óra elején kitűzött témát véleményem szerint teljes mértékben, megfelelő színvonalon sikerült feldolgozni.
Budapest,2025. március 4.
Dr Csehóné Just Réka
A csoportfoglalkozásokon a lazítást követően megbeszéltük, hogy a célok kitűzése és elérése során akadályokba is ütközhettünk. A gyerekeket emlékeztettem az utolsó találkozásunk során játszott vödrös labdajátékra. Az erdei tisztás című mesét olvastam el a gyerekeknek, A mese kérdéseinek átbeszélése után közösen összegyűjtöttük azokat a cselekvéseket, melyek segítenek bennünket a nehéz helyzetekben, pl: relaxáció, sétálás, rajzolás, sírás, elszámolás tízig, játszás a kedvenc játékkal, stb. A gyerekeket arra kértem, hogy emlékezzünk az elért céljainkra, amikor ez meg van, akkor rajzolják le azt a hőst, aki ott van mellettük, vagy amivé válni szeretnének. A gyerekek mesehősöket (Pókember, Hulk), vagy szüleiket, családjukat rajzolták le. Rajzolást követően ellentétpárokkal játszottunk, én mondtam egyet, a gyerekek mondták az ellentétjét. A legvégén zenére mozdulatokat mutattunk egymásnak, amit mindenkinek le kellett követnie.
Ebben a hónapban a megküzdési stratégiák című fejezetet dolgoztuk fel. Beszélgettünk arról, hogy mi mindenért kell megdolgoznunk az életben, mit érhetünk el egy kis kitartással. Mozgásnevelés keretén belül a kötélen átugrás különböző formáját valósítottuk meg, amit a gyerekek nagyon élveztek, hiszen a mozgás a lételemük.
Elmeséltük az „Erdei tisztás” című mesét, melyből igyekeztünk levonni a tanulságot. Családrajzot készítettünk a megküzdés és a végeredmény öröme jegyében, hogy mennyire boldogok tudunk lenni egy-egy küzdelmes nap után a családunk körében.
Ebben a hónapban is izgalmas feladatokban vettünk részt a program által.