Megküzdési stratégiák- Kecskekatonaság
A magyar népmese meghallgatása, fejdíszek készítése majd a mese dramatizálása.
Megküzdési stratégiák
Megküzdési stratégiánk témakörét a Rágógumi- gyakorlattal kezdtük.
Rágumi-gyakorlat:
„Képzeld, hogy egy nagyon kemény rágógumi van a szádban, melyet meg kell puhítani.
Harapd erősen össze, és szorítsd össze a fogaidat, … ne engedd, és figyeld milyen sok izom segít az arcodon, hogy sikerüljön szétharapni a rágót. Most engedd el, és figyeld, milyen jól kiengedtek azok a feszültségek az arcodon, amik előbb még érezhetők voltak. Tedd a kezed az arcodra, és tapintsd ki, hogy hol feszülnek az arcod izmai! (Ismételjük ötször) Mindig figyeld, milyen finom érzés, amikor kiengednek az arcod és szád izmai. Kezeddel meggyőzödhetsz erről. A gyakorlat után finoman simítsd végig kezeddel- ujjaddal az arcod… egészségedre”
Tetszett a gyerekeknek ez a feladat. S közben megküzdöttek a feladat nehézségével.
Nagy átéléssel végezték a feladatsort. Nekem, azért volt kedves ez a feladat, mert jó volt látni, ahogy felfedezik az arcuk izmait. Nem igazán szokták testük reakcióit megfigyelni.
A gyakorlat elérte a célját, hiszen ellazultak, felszabadultá váltak a gyakorlat végére.
Az óra következő feladata volt a segédanyagban található szivárványsor. A mélylégzés szivárványsorral a gyerekek hangulata is emelkedett, hisz a szivárvány látványa vidámsággal töltötte el őket
Haj-szeretet videó megtekintése következett.
https://www.origo.hu/filmklub/20200210-megnezheto-online-a-legjobb-animacios-rovidfilm.html
Beszélgető kör alkalmával dolgoztuk fel a videó mondanivalóját. A gyerekek itt nehezen tudták megfogalmazni érzéseiket, gondolataikat.
„Első körben leginkább a szeretet érzése jött át nekik. Egyetlen kisfiú volt, aki szerint az apuka megküzdött a kislány hajával, az anyuka betegségével és a koronát a kislány tette föl a szeretetével és elfogadásával.”
Nagyon megható volt, ahogy ők is meséltek arról ki mivel küzd. Sok gyermek a nagyszülők elvesztésével, saját betegségével.
Nagyon hálás vagyok, ezért a beszélgetésért, hiszen ilyen témák ritkán jönnek elő egy hétköznapi beszélgetés alkalmával.
Majd tovább gondoltuk, hogyan tudunk ezzel megküzdeni és mi, mint osztálytársak hogyan tudunk nekik segíteni.
Csodálatos volt ez a számomra is.
Zárókör:
Megbeszéltük kiben mi van most. S, hogy sikerült-e megnyugodniuk.
A nyugalmi állapot elérése érdekében segített az óra végén meghallgatott Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó hónap dala:
A gyerekek sok dologtól félnek,szoronganak.Az órán megbeszéltük hogyan lehet ezeket a félelmeket „elűzni”,mivel tudják magukat megnyugtatni. Csoportokban alkották meg saját szókészletüket,majd összehasonlítottuk a különböző stratégiákat.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A megküzdési stratégiák megismerése, megbeszélése során sok érdekes dolgot tanulhattunk meg magunkról, és egymásról is. Nagyon tetszett a csoportnak ez a témakör, örülünk, hogy foglalkozhattunk ezzel is, nagyon sokat tanultunk belőle!
Mivel a szerelem fontos szerepet játszik az életünkben, ezét is választottuk az udvarlási szokásokra vonatkozó feladatot!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Az osztálynak lehetősége nyílt arra, hogy LEGO-ból mozaik képet készítsen! Sikeresen teljesítettük, a 2-szer 2304 db-ból álló mozaik kép kiarakását!
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
A megküzdési stratégia témakörét drámajátékkal dolgoztuk fel. A foglalkozást beszélgető körrel kezdtük, ahol a nagyobbak már jól ismerték a fogalom jelentését. pl: „elvégzünk egy fontos feladatot, nem adjuk fel!”
Farsangi télűző mulatságunk pont erre a hétre esett és több fiú szuperhősnek, ninjának, kalóznak öltözött, mely fokozta bennük az egészséges küzdelmi vágyat. Innét jött a medvevadászat drámajáték ötlete. A játékot a gyermekek kívánságának megfelelően többször eljátszottuk. A nagy medvevadászat végén megkönnyebbülve tapasztalták, hogy a hatalmas medve, akitől annyira tartottunk, nem más, mint egy plüss mackó. Néha azért félünk megküzdeni, mert azt gondoljuk, hogy sokkal nagyobb a feladat, mint valójában. A foglalkozást relaxációs zenével „Ellazulni jaj, de jó” zártuk és papírból barna mackókat készítettünk.
Ebben a hónapban a megküzdési stratégiák témát dolgoztuk fel mind az öt csoportban. A téma feldolgozásánál figyelembe vettük a gyermekek egyéni képességeiket, és a csoport összetételét. A hónap témáját úgy ismertettük meg a gyerekekkel, hogy minden csoportban volt egy játék a kincskeresés, a csoportban elrejtettünk különböző gombokat amit a gyerekeknek meg kellett találniuk, a játékkal ráhangolódtunk a hónap témájára. Minden csoportban elmondták a kolléganőim a hónap meséjét Bezzeg Andrea: Aranykulcs, a mese után megbeszéltük a meséhez tartozó kérdéseket, a majd a hónap dalát Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó. A közös éneklés során mozgásos feladatokkal kísértük a dalt, körben álltunk, majd amit énekeltünk azt magunkon mutogattuk. A csoportok a témát úgy zárták le, hogy készíthettek rajzokat arról, hogy az arcunkon különböző érzelmek jelennek meg.
Témahét
2022. február 7.-11.-ig
2. hét
A Boldogságóra Program 6. hónapjának témája: Megküzdési stratégiák
Hétfő:
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Külső világ tevékeny megismerése
(matematikai tapasztalatszerzéssel)
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Komplexen
Hétfő: Mindennapos testnevelés reggelente + Foglalkozást kezdő relaxáció: 20, 21, 24,25, + (Mozdulj rá!)
A Boldogságóra Program 6. hónapjának témája: Megküzdési stratégiák:
www.boldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
Zh: Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó (zenés relaxáció)
Kf.: Mozgással kísért dal hallgatás, utánzás a szöveg alapján.
A téma bevezetése: Beszélgetőkörben beszélgetés a gyerekekkel a konfliktusok, a problémák megoldásáról, a kudarcokkal való szembenézéssel, az indulatok kezelésével. Napi szinten beszélgetünk ezekről, de ezeket gyakorolni kell! Hogyan oldom meg? (Valaki elvette a játékom, verekedett, csúnyán beszélt stb. Segítség kérése, közösen megoldjuk, (kooperatív technikák alkalmazása: közösen puzzle kirakása, együtt építünk a legóval, közös éneklés, versmondás, közös rajzolás)
https://www.youtube.com/watch?v=dWDIoW7f6js Fel a fejjel (megnézzük!)
Kedd:
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Verselés-mesélés, anyanyelvi nevelés
Matematika
Komplexen
Kedd: Mindennapos testnevelés reggelente: mondókával egybekötött mozgásos játékok (Mozdulj rá! +ÉNO+ foglalkozást kezdő relaxáció: 20, 21, 24, 25, + (Mozdulj rá!)
Molnár Orsi: Száz liba egy sorba https://www.youtube.com/watch?v=RPAc-vIY6b0 (matematikai tartalommal)
Mese: Aranykulcs (írta: Bezzeg Andrea, Boldogságóra könyv 138-142. old.)
Vers: Aki fázik vacogjon, Adjon isten füvet fát (Mondóka) Szókincsbővítés,
Csanádi Imre: Hónap soroló, a hét napjainak gyakorlása, Születési dátumok gyakorlása.
A mesében lévő vers megtanulása, télűző vers mondogatása: Mackó, mackó
Anyanyelvi nevelés: nyelvi játékok, mimikai izmok fejlesztése hangadással (21. hét anyaga: 66. old.)
Matematika: Számolási készség gyakorlása (mini- mattal, hozzáadás, elvevés: +, -)
Feladatlap: Megküzdés, színezd ki a sárkányt! Meséhez tartozó színező
Szerda:
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Külső világ tevékeny megismerése
(Matematikai tapasztalatszerzéssel)
Komplexen
Szerda: A hétfői nap ismétlése, gyakorlása + Foglalkozást kezdő relaxáció: 20, 21, 24,25, + (Mozdulj rá!)
Zh: Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó (zenés relaxáció)
www.boldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
Kf.: Mozgással kísért dal hallgatás, utánzás a szöveg alapján.
A téma bevezetése: Beszélgetőkörben beszélgetés a gyerekekkel a konfliktusok, a problémák megoldásáról, a kudarcokkal való szembenézéssel, az indulatok kezelésével. Napi szinten beszélgetünk ezekről, de ezeket gyakorolni kell! Hogyan oldom meg? (Valaki elvette a játékom, verekedett, csúnyán beszélt stb. Segítség kérése, közösen megoldjuk, (kooperatív technikák alkalmazása: közösen puzzle kirakása, együtt építünk a legóval, közös éneklés, versmondás) https://www.youtube.com/watch?v=dWDIoW7f6js Fel a fejjel (megnézzük!)
*Feladatlap (Boldogságóra munkafüzet 43.- 44. old., különböző érzelmekhez tartozó arckifejezések, megfigyelés, majd rajzolás, tükörben is megnézzük a különböző arckifejezéseket.)
Csütörtök:
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Vers-mese, anyanyelvi nevelés
(komplexen)
Csütörtök: A keddi nap ismétlése, felidézése, gyakorlása, folytatása
Mese: Aranykulcs (írta: Bezzeg Andrea, Boldogságóra könyv 138-142. old.)
Vers: Aki fázik vacogjon, Adjon isten füvet fát (Mondóka) Szókincsbővítés,
Csanádi Imre: Hónap soroló, a hét napjainak gyakorlása, Születési dátumok gyakorlása.
A mesében lévő vers megtanulása (énekelve is!)
Anyanyelvi nevelés: nyelvi játékok, mimikai izmok fejlesztése hangadással (21. hét anyaga: 66. old.) www.boldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
Zh: Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó (zenés relaxáció)
*Feladatlap: 45-46. old., Mitől lesz jobb a kedved, ki az, aki segít, ha rosszkedved van?
*Gyurmázás
*Mese rajzolása egyéni képességek szerint
* Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok személyiségfejlesztő kártyajáték
Péntek:
Mozgás, mozgásos játékok
Rajzolás, festés, mintázás és kézimunka
komplexen
Péntek: Mindennapos testnevelés reggelente: Mondókával egybekötött mozgásos játékok és zenehallgatással egybekötött mozgásos játékok.
https://www.youtube.com/watch?v=T3pJ8nGSyyU 👐 Molnár Orsi: Ram sam sam
Játék: Célba dobás Boldogságóra könyv 120. old.
A mesében lévő labirintus építése és végig járása akadályokkal:
Akadálypálya leküzdése: mászás, kúszás, csúszás (alatta, fölötte, akadály kerüléssel, jobbra, balra, előre, hátra, fel, le) +MOZGÁSKOTTA
*Színezd ki a megküzdés jelét! (Boldogságóra munkafüzet 48. old.)
*A megküzdés jelét a boldogság várának hatodik lépcsőfokára felragasztjuk!
Átadni, hazavinni a szüleinknek, testvérünknek is.
Szülőknek megmutatni, amit egész héten készítettünk!
Játék: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok személyiségfejlesztő kártyajáték. Boldogvár puzzle, medve puzzle kirakása, párosító asztalonként (közös kooperatív munka!) Szabad játék a fejlesztő játékokkal a csoportszobában. Számolós játék: folytasd a számolást. Folytasd a mondókát. Matematikai tapasztalatszerzéssel.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A témáról való beszélgetés után kártyák készültek. A kártyákon a tanulók rajzosan, címszavakban és leírásban is kifejtették, mennyire érzik jónak magukat az adott a területen.