A gyerekekkel elolvastuk, feldolgoztuk, majd eljátszottuk a Kecskekatonaság című mesét. Nagyon élvezték, tanulságul szolgált a kitartás, a küzdeni akarás, a lehetőségek kihasználása.
Megküzdési stratégiák
A gyerekekkel elolvastuk, feldolgoztuk, majd eljátszottuk a Kecskekatonaság című mesét. Nagyon élvezték, tanulságul szolgált a kitartás, a küzdeni akarás, a lehetőségek kihasználása.
A gyerekekkel elolvastuk, feldolgoztuk, majd eljátszottuk a Kecskekatonaság című mesét. Nagyon élvezték, tanulságul szolgált a kitartás, a küzdeni akarás, a lehetőségek kihasználása.
A gyerekekkel elolvastuk, feldolgoztuk, majd eljátszottuk a Kecskekatonaság című mesét. Nagyon élvezték, tanulságul szolgált a kitartás, a küzdeni akarás, a lehetőségek kihasználása.
MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK
(3-6 év részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Mozgásalapú relaxációs gyakorlat „Irkafirka”, Kézikönyv 6-10 évesek számára 33. oldal egyéni munka Rajzoljatok irkafirkát kedvetek szerint!
Irkafirka össze-vissza, szabad jobbra, szabad balra, szabad nekem össze-vissza! Ezt magatokban mondogathatjátok és ha szólok, hogy köszönöm elég, befejezzük a gyakorlatot.
10’ Téma bevezetése Gordiuszi csomó csoport munka Álljunk körbe, csukjuk be a szemünket, karjainkat nyújtsuk ki, és lassan a kör közepe felé haladva, sétáljunk. Ha valakivel összeér a kezünk fogjuk meg, de a szemünk maradjon még csukva. Ha mindenki fogja valaki kezét, kész is a gordiuszi csomó, amit meg kell tudnunk kioldani.
15’ Téma feldolgozása Boldogságóra munkafüzet 3-6 évesek részére 44. oldal beszélgetés Nehéz, stresszkeltő helyzetekben sok érzelmet élhetünk át.
Nézzük meg, hogy milyen érzelmeket ismerünk.
eszközigény: érzelmi bábok, fénymásolat
Ezt most rajzoljuk meg a kis lapokon is.
15’ Kézikönyv 6-10 évesek részére, 144. oldal alapján; A megküzdés szivárványa mintájára képek válogatása megoldási módokról
( ének, ölelés, futás, humor, számolás, egy pohár víz, lélegző gyakorlatok) csoport munka A mesehősök is sok problémát próbálnak megoldani, de nézzük meg, hogy mi, hogy tudjuk megoldani őket.
Soroljatok fel olyan dolgokat, amik segítenek nektek olyankor, amikor rosszul érzitek magatokat. Gondolok itt arra, hogy szomorú vagy, dühös, vagy félsz valamitől.
Megoldás lehet:
– mély levegő (megszagoljuk a virág finom illatát, majd elfújjuk a leveleket)
– iszunk egy pohár vizet
– elszámolunk 10-ig
– beszélgetünk valakivel
– sírás
Most, hogy átbeszéltük ezeket, kérlek mindenki rajzolja le a saját stratégiáját, amit szívesen használ.
2’ Téma lezárása beszélgetés Üljünk körbe, és beszéljük meg, ki hogy érzi magát. Mit visz ma magával?
Megkértem a gyerekeket, hogy vegyék le a benti cipőjüket, amit egy vászon zsákba gyűjtöttem. Elmondtam nekik, hogy úgy szerezhetik vissza, hogy vegigmennek azon az akadálypályán, amit készítettem nekik. Minden gyerek bátran küzdött, azért hogy visszakaphassa a cipőjét.
Relaxációs gyakorlat: „Rágógumi gyakorlat”
Beszélgetés a témakörről.
Ráhangoló gyakorlat: „Ne keseregj!”
Ötletbörze arról, hogy kinek mi segít, ha nehézségei vannak. Kész munkák felolvasása, táblára helyezése.
Téma feldolgozása:
„Hol érzem a feszültséget”-gyakorlat.
„A csodálatos segítők” gyakorlat.
„A megküzdés szivárványa „ gyakorlat, közös kép elkészítése.
Szivárvány elkészítése, elhelyezése a falon.
Meditációs gyakorlat: a megküzdésről és annak fajtáiról, fontosságáról.
Gyerekdal: Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó! (Máskor is.)
Csoportunk életébe beletartozik az egymásra való odafigyelés, segítségnyújtás. Ezért is csatlakoztunk a Magyar Parasport Napjához (2022. 02.22.) is.
Ebben a hónapban ez az alkalom is támogatta azt, hogy a megküzdési stratégiák témakört most kicsit másképpen dolgozzuk fel. Ebből az alkalomból érzékenyítő tevékenységeket szerveztünk a Tulipán csoportos gyermekek számára egész hónapban, így lehetőséget teremtettünk, hogy megtapasztalják, megértsék és átéljék sérült társaik, ismerőseik mindennapi nehézségeit. Fontosnak tartjuk, hogy vegyék észre, ha valakinek segítségre van szüksége és hogy miként tudnak segíteni.
A csoportunkban SNI kisgyermekek vannak, akiknek a viselkedésük a problémájukból adódóan nem mindig elfogadható, helyes. Igyekszünk a többségi gyermekkel, szülőkkel elfogadtatni, hogy ők miben mások, miben kell őket támogatni. Nagyon sok eredményt értünk már el.
Ebben nagy segítségünkre van az a relaxációs játék is, amikor az adott kisgyermek beül a kör közepére, és mi az ujjaink hegyével megérintve elmondjuk, hogy: „azért szeretlek, mert…”
Sokszor meglepődünk és könnyes szemmel hallgatjuk, azokat az őszinte gondolatokat, amiket a gyermekek ki tudnak fejezni, megtudnak fogalmazni.