A foglalkozás során megtekintettük a „Fel a fejjel!” c. animációs kisfilmet, amit többször is visszanéztünk, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Megbeszéltük a kisfilmben történteket, majd szívesen csatlakoztak a kiskecske tenyérnyomatos elkészítéséhez. A foglalkozás végén meghallgatták, majd ők is énekelték az „A part alatt…” c. népdalt.
Megküzdési stratégiák
A foglalkozás során megtekintettük a „Fel a fejjel!” c. animációs kisfilmet, amit többször is visszanéztünk, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Megbeszéltük a kisfilmben történteket, majd szívesen csatlakoztak a kiskecske tenyérnyomatos elkészítéséhez. A foglalkozás végén meghallgatták, majd ők is énekelték az „A part alatt…” c. népdalt.
A foglalkozás során megtekintettük a „Fel a fejjel!” c. animációs kisfilmet, amit többször is visszanéztünk, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Megbeszéltük a kisfilmben történteket, majd szívesen csatlakoztak a kiskecske tenyérnyomatos elkészítéséhez. A foglalkozás végén meghallgatták, majd ők is énekelték az „A part alatt…” c. népdalt.
E havi témánk a megküzdési stratégiák volt.
A Kis Virág nagycsoport tornafoglalkozáson volt pont ezen a napon, jól kipirosodva ültek a szőnyegen. Az „Ellazulni jaj, de jó” című dalra ellazították minden testrészüket, ez torna utáni relaxációnak is nagyon jó volt.
Majd az Aranykulcs című mesét olvastam el nekik, ahol a királykisasszony kiállva a próbákat visszajut édesapájához a várba. A mesét nagyon figyelmesen végig hallgatták a szőnyegen, utána kicsit átbeszéltük a mesét, milyen próbák által jutott vissza a királylány.
Ezután egy szivárvány légzéssel jól kinyújtóztatták magukat. Végezetül a Lélekegész (Csodaszellem Manufaktúra) nevű kártyacsomaggal játszottunk, ahol mindenki húzhatott egy-egy kártyáját, én szépen sorban felolvadtam, azt a kérdést, ami a kártyáján szerepelt. Ilyen kérdések szerepeltek benne, mint például: Te miben vagy a legügyesebb? Ha a mai nap egy szín lenne, te milyen színt adnál neki?
Nagyon élvezték és ügyesen figyeltek egymásra, ha valaki elakadt, akkor kisegítettük. A végén a rombusz alakú kártyákból egy különleges forma jött ki, ahogyan ők egymás mellé illesztették a lapjaikat.
DSZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
Ennek a hónapnak a témája nagy érdeklődést keltett a csoportban, a diákok nagyon szívesen beszélgettek a megküzdésről, a stresszkezelésről. Az órákon átbeszéltük a stressz elméleti hátterét, a testünkre, viselkedésünkre gyakorolt hatását. Majd aki szeretett volna, megosztott a saját életéből számára stresszkeltő helyzetet, és azokra mindenki reagált, hogy ő hogyan küzdött már meg, vagy hogyan küzdene meg hasonló helyzettel, ezzel is tanácsot adva egymás számára. Felszínre kerültek az egész osztályt is érintő stresszelő helyzetek, amire közösen ötletelve igyekeztünk problémamegoldó stratégiával megoldást találni. A diákokkal különböző feszültségoldó technikákat ismertettem meg. Mélyizomrelaxációt csináltunk, így megtapasztalták hogyan tudják tudatosan ellazítani a stressztől feszült állapotba került izmaikat; kipróbáltuk, hogy légzőgyakorlat segítségével hogyan tudják a légzésüket nyugodt tempóba visszaállítani, és a mindfullness technikáival is ismerkedtünk. Végül elképzelték a diákok, hogy mi is lenne az az erőt adó szó, vagy mondat, amelyet jó lett volna hallaniuk. Ezt a mondatot aztán egymásnak is felolvasták, és aki szerette volna, az a hozzá kapcsolódó történetet is megosztotta a társaival.
2022. február
Megküzdési stratégiák
A hétfő reggel már azzal kezdődött, hogy kiraktam a gyerekeknek a talpmasszírozó szőnyeget, amin mezítláb lehetett végigmenni. Rögtön beindult a nagyobbak fantáziája, és kitették a trambulint, székeket, és akadálypálya készült. A reggeli után visszatértek a szőnyegre, és a bunkert átneveztük a „Nyugalom szigetének”. Itt volt olvasó sarok, legó sarok, szivacsszőnyeg, amin beindítottam a masszás szalont. A gyerekek egymást masszírozták. Meglepő módon a játék sokáig tartott, a gyerekek a szőnyegen körbeültek, és mondókáztak (Üvegben a törpe…) így választották ki, hogy ki következik a kényeztetésben. Óriás papírt vágtam, és mindenki rárajzolta, mitől nyugszik meg: anya ölelésétől, simogatom a kiskutyám, a kiscicám, kapok ajándékot, gondozom a fákat, megölelem a tesómat….stb. Játékpakolás után elővettük Boldog Dórát, akivel beszélgettünk, hogy mit is jelent a megküzdési stratégia. Kérdésekkel rávezettem őket, és elég sok mindent tudtak maguktól elmondani. Megértették, hogy a kitűzött célok eléréséhez nagyon sokat kell küzdeni, és bizony néha meg kell pihenni, erőt kell gyűjteni a megvalósítás sikeréhez. Mondtam nekik, hogy türelem is kell hozzá, és ennek bizonyítása miatt, elmondtam A kicsi dió című mesét. A mese után elénekeltük az A part alatt c. dalt. A nap zárásaként eljátszottuk a Kecske-becske fogócska játékot. Ebéd közben eszünkbe jutott, hogy a fagyizás igazán jó kikapcsolódási lehetőség, ezért elhatároztuk, hogy holnap fagyizót nyitunk.
Kedden a nap elején hóvirágot ragasztottunk, mert a virág nagyon kedves, szép, mindenkit felvidít. A hóvirág pedig egy nagyon különleges virág, mert a hó alól is kibújik, és jelzi a tavasz közeledtét. A játékidőben megépítették ma is a pihenésre szolgáló „Nyugalom szigetet”, ahol folytatódott a masszírozás. Masszás után ebédet is felkínáltak, mert nagy főzés alakult ki a babakonyhában. A szoba másik felén fagyi árusítás indult, a barkács asztalnál pénzgyártás folyt, mert a fagyit drágán adták készítői, harminc millió, és csilliárd összeget is mertek kérni érte. Pakolás után lerajzoltuk a legalacsonyabb lányunkat, egy óriás papírra. Megbeszéltük, milyen érzéseket hol érzünk atestünkön. A boldogságot, szomorúságot a szívünkben érezzük, ezért mindenki lerajzolta a szívét, Bibi mellkasára. A mese Bezzeg Andrea Aranykulcs című meséje volt, de holnap folytatjuk, mert a kicsi királylány még csak egy próbát teljesített a háromból. A mai napot Bella Tükördalával zártuk.
Szerdán szurkoltunk, hogy jó idő legyen, mert sétát ígértem a gyerekeknek. A reggel borult volt, éjjel esett az eső. A masszírozás ma is folytatódott, amiért persze fizetni kellett, ezért pénzt is gyártottak. A fagyizás ma nem volt népszerű, helyette borsófőzelék, meg pizza készítés volt. A’nyugalomhoz’ lisztet öntöttünk tálcákba, és abban lehetett rajzolni, illetve írás előkészítő formákat kártyáról másolni. Elmeséltem a tegnapi Aranykulcs című mese másik felét. Mivel volt ma két névnaposunk, Julcsi, meg Lilla, felköszöntöttük őket, énekeltünk nekik. Felraktuk a megküzdés jelét a lépcsőnkre. Gyümölcsevés után, elindultunk a sétánkra. Megnéztük a kis csömöri titkos tavacskát, ami nagy sajnálatunkra kiszáradt, csak egy nagyon pici része maradt meg, de azért az is nagyon szép volt. Meglátogattuk a lovacskákat, akik egész közel jöttek a karám széléhez. Visszafelé megkérdeztem, jól érezték-e magukat? Patrik azt mondta:” Ez volt az eddigi legjobb sétám!”
Csütörtök van a torna napunk, amire lufival készültem. Mindenkinek fújtam egy-egy lufit, hogy majd jókat ügyeskedünk, és persze nevetünk. De sajnos a lufik tréfáltak meg minket. Sikerült olyan rossz minőségű lufit beszereznem, amik sorra durrantak el. Így, mivel az ijedtség nagyobb volt, mint a jókedv, labdára váltottam, de a mozgás öröme így is meg volt. A torna végén mutattuk a megküzdés jelét, mert persze mindenki nagyon ügyes volt, és fáradt. Reggeli után csörgőket készítettünk, műanyag palack, picike, amibe több fajta magot, gyöngyöt raktunk. Rizs, hama gyöngy, bab, gyöngykavics, kukorica mag, műanyag granulátum. A tányérba meg lehetett fogdosni a ’töltelékeket’, ami mint tudjuk nyugtató hatású, és persze edzi érzékszerveinket. Kicsit a csipkedéssel, üvegbe pakolással a finommotorika fejlesztése is megjelent. Aztán hang felismerés, majd zenére zörgés, tánc következett. Elővettük a babzsákokat is, mert annak kellemesebb a hangja, avval is ritmust ’ütöttünk’, és táncoltunk. A mai mese A suszter manói volt. Kiemeltük a szorgalmat, és a türelmet. Elbúcsúztunk Dórától, beraktuk a kincses dobozába.
Pénteken értekezlet volt, ezért a gyerekeknek szabad nap járt.
A témakörhöz választható feladatok közül a Fel a fejjel c. animációs filmet néztük meg a gyerekekkel.Ezután kézlenyomatukkal készítették el a kiskecskéjüket,vagy az anyakecskét.Ezután elénekeltük A part alatt c. éneket játékos mozdulatokkal kísérve.
Hogyan küzdjünk meg a problémákkal, melyek egy ötödikes életében jelentkeznek.
Ebben a hónapban a megküzdéssel, a kihívásokkal, problémákkal, konfliktusokkal, kudarcokkal való szembenézéssel foglalkoztunk. A téma feldolgozásához fontos volt kialakítani a gyerekekben az indulat tudatosítását és lehetséges kezelését. A foglalkozást kezdő relaxációval kezdtük. Megismerkedtek az Aranykulcs című mesével, ami nagyon tetszett nekik. Bátorságpróbát végeztünk amit szintén élveztek, lelkesedve küzdöttek a plüssökért. Közösen építettünk tornyot. A cápatámadás című játékot többször is eljátszottuk. Mindenki nagyon jól érezte magát egész hónapban.
Fonástechnika
A nagyobbakkal próbálkoztunk, több-kevesebb sikerrel. Végül minden gyereknek készült karkötő, amit örömmel viselnek.