A gyerekekkel a téma feldogozása során megismerkedtünk „Bezzeg Andrea: Aranykulcs” című meséjével. Ezáltal megismerhetik a megküzdési stratégia lényegét, annak alappilléreit. Kiszíneztük a meséhez kapcsolódó illusztrációt, különböző játékkal színesítettük témánkat. Építőkockákból tornyot építettünk, eljátszottuk a hajótörést. Beszélgetőkörökkel oldottabb légkört eredményeztünk, számos kérdésre adhattak egymásnak választ. PL. Mi az ami téged meg nyugtat? Ki segít neked ha rossz a kedved? Mit érzel akkor, amikor félsz?
A megküzdés jelével sikerült megismerkedniük a gyerekeknek, amelyet a festés technikájával piros-kék-sárga és zöld színnel munkáltak meg. Mind eközben folyamatos kommunikáció keretein belül, igyekeztünk megoldásokat, magyarázatok adni és találni, hogy hogyan küzdjenek meg egy-egy útjukba álló akadállyal.
A másik megküzdéseinket ábrázoló tevékenység a szivárvány festése, amelyben a színek által rávezettük a gyerekeket, a különféle nehézségű akadályokra. Minden színhez kapcsoltunk egy-egy stratégiát, amelyhez a csoport minden kis pajtásának a tulajdonságait figyelembe véve úgy csoportosítottuk őket, hogy eddig milyen sérelmekkel, megpróbáltatásokkal találkoztak, és hogy végül mennyire lesznek boldog a megküzdéseik által.
Megküzdési stratégiák
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A célok eléréséhez nem mindig egyenes út vezet. Meg kell küzdeni mindenkinek, hogy eljusson a kitűzött feladat megvalósításához. Ezt láttuk a kisfilmben is. A kislány és az apuka végül boldogan ment be a kórházba. A szereplők érzéseit, kétségeit a frizura megvalósításával kapcsolatban nagyon jól megértették és fogalmazták meg gondolataikat. A fiúk vállalták, hogy ők is kipróbálják magukat az apuka szerepében. Igyekeztek teljesíteni a lányok kívánságát. Közben olyan cselekvéseket, módszereket is gyűjtöttünk, ami segít feloldani a szorongásainkat, félelmeinket egy- egy nehezebb feladat előtt. Az órát az Ellazulni jaj de jó című dal relaxációs gyakorlataival zártuk.
A megküzdési stratégiák témát két órában dolgoztuk fel. Az első órán a ráhangolódás után a tanulókkal az első feladat kapcsán beszélgetőkört hoztunk létre. Mindennapi életünk egyik központi témájáról, a pandémiáról, a megbetegedéstől való félelemről folytattunk eszmecserét a diákokkal. Nagyon ötletes, jó megoldásokat osztottak meg egymással a hatodikosok arról, hogyan tudják a gondolataikat pozitív irányba terelni, ha baj van, ha az egészségüket betegség támadja meg.
Ezt követően (a már korábban kiadott) erőt adó idézetek felolvasásával és pozitív hatású színek rendszerezésével folytattuk az órát. Ezeket a színeket használva írták fel a nebulók az osztály kedvelt idézeteit a faliújságra.
A második osztályfőnöki órán a gyerekek a tabló elkészítése mellett döntöttek. Stresszoldó, egészséges élelmiszerek, ételek szerepeltek az elkészített munkákon.
A téma bevezetésénél a gyerekek értetlenül álltak kissé. A megküzdés szónál mindenki a harcra gondolt. Aztán ahogy egyre mélyebbre ástunk, belemelegedtek szépen. Az egyik kislány még saját képregényt is készített otthon arról, ő hogyan küzd meg egy nehéz házi feladattal. 🙂
Müncheni Családok Klubja- Macska
Kecskekatonaság kicsit másképp. Itt a klasszikus kecskeálarcot, busómaszkok helyettesitették. De a mese után úgyanúgy akadályokat győztek le együtt.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Miután elolvastuk a mesét, létrehoztuk a kecskekatonaságot. Akadálypályákon mentek keresztül, együtt. Nagyon jó volt.
A tanulók az internet segítségével kutakodtak stresszoldó, egészséges élelmiszerek, ételek után. Ezután közösen lerajzolták az általuk választott, kedvelt ételeket.