Ez a hónap a megküzdési stratégiák hónapja. A gyerekekkel a Kecskekatonaság feladatot választottuk. A mese meghallgatása után kis kecskefej bábukat készítettek. Itt küzdöttek a rajzolással, a nyírással, ragasztással, nehezen, de sikerült elkészíteni. Ezután egy kis katonásat játszottunk, majd jól esett egy kis pihenés a szőnyegen. A kis kecskék mindennap megküzdenek a betűk, szavak kiejtésével, a szavak másolásával, a számfeladatok megoldásával. Számukra mindennap egy igazi kihívás. Küzdenek, de tudják a küzdés meghozza a gyümölcsét, mert ha ügyesen veszik az első osztály feladatait, léphetnek a „katonai ranglétrán” a második osztályba. Élvezték a feladatokat, várják a következő hónap kihívását.
Megküzdési stratégiák
Beszámoló
Mesevár Óvoda és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról,
amelynek témája: A megküzdési stratégiák téma volt.
A farsang vége felé közeledünk, sok-sok vidám napot tudhatunk magunk mögött.
A kicsik, most ismerkedtek az óvoda, a csoport farsangi szokásaival. Nagyon szívesen vettek részt a terem díszítésében, ügyeskedtek az álarcok színezésében, festésében.
A vidám farsangi hangulatban sem feledkeztünk meg arról, hogy tovább ismerkedjünk, játsszunk a Boldogságórás témákkal, a felkínált ötletekkel.
Most is, mint mindig énekszóval, dallal indítottuk Boldogságóránkat, nagyon tetszenek a dalok a gyerekeknek, a zenére való közös mozgást is nagyon élvezik.
Meghallgattuk közösen, Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó! c. dalát, leheveredtünk „Nyugalompaplanunkra”, amelyet daduskánk varrt nekünk. Ezután, elénekeltük közösen A part alatt..c dalunkat.
A témára való jobb ráhangolódás végett,dr. Bagdy Emőke, relaxációs feladatai közül is kettőt
megvalósítottunk:” Meglengetem karom, pedig alig akarom”, és a „Dagasztás” gyakorlatokat.
A továbbiakban, mesepárnáinkon kényelmesen elhelyezkedve, meghallgattuk A kicsi dió c. mesét.
A meséléssel, olyan hangulatot sikerült teremtenünk, amelyben jól érezték magukat a gyerekek, és szívesen meséltek arról, hogy miért kellett már megküzdeniük, és mennyire volt ez nehéz vagy könnyű feladat?
A mese meghallgatása után, eljátszottuk, hogy miből lesz a kenyérke? versikét.
Nagyon tetszett a gyerekeknek, többször is kérték eljátszását a kenyér dagasztásának, sokan elmondták, hogy otthon is sütnek kenyeret, természetesen kenyérsütő gépben.
A mese szereplőit, gyurmából is elkészítettük, ügyesen, kreatívan dolgoztak a gyerekek.
Nagyon szép „emberkék” készültek.
Egy nagyon vidám játékot is eljátszottunk, a Kecske-becske.. játékot. Nagyon nagy sikere volt a gyerekek körében, először a játékszabály elsajátítása egy kicsit nehezen ment, de utána annál nagyobb vidámsággal játszottuk el a csoport tagjaival .
Közösen készítettünk egy tablót is, az ügyesebbek színezni, ragasztani segítettek, majd közösen egy szép, színes szivárvány festettünk. Nagyon élvezték a gyerekek. Munka közben, megbeszéltük, hogy a mi feladatunk most, hogy elkészítsük ezt a tablót, meg kell kicsit küzdenünk a felmerülő feladatokkal. Meg is küzdöttünk, elkészítettük.
Az alkalmazott módszerekkel a gyerekek fantáziájának, önkifejező készségének erősítése volt a célom.
A sok közös játékkal, a csoport összetartozását, a közösség alakítását, a kis barátságok elmélyítését céloztam meg.
A mesével, a téma többirányú megközelítésével, a felmerülő problémák megoldására való törekvés, a megoldás keresése volt a célom.
Boldogságóránkat, zenehallgatással fejeztük be, ismét meghallgattuk, Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó c. dalát.
Beszámoló
Mesevár Óvoda és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról,
amelynek témája: A megküzdési stratégiák téma volt.
A farsang vége felé közeledünk, sok-sok vidám napot tudhatunk magunk mögött.
A kicsik, most ismerkedtek az óvoda, a csoport farsangi szokásaival. Nagyon szívesen vettek részt a terem díszítésében, ügyeskedtek az álarcok színezésében, festésében.
A vidám farsangi hangulatban sem feledkeztünk meg arról, hogy tovább ismerkedjünk, játsszunk a Boldogságórás témákkal, a felkínált ötletekkel.
Most is, mint mindig énekszóval, dallal indítottuk Boldogságóránkat, nagyon tetszenek a dalok a gyerekeknek, a zenére való közös mozgást is nagyon élvezik.
Meghallgattuk közösen, Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó! c. dalát, leheveredtünk „Nyugalompaplanunkra”, amelyet daduskánk varrt nekünk. Ezután, elénekeltük közösen A part alatt..c dalunkat.
A témára való jobb ráhangolódás végett,dr. Bagdy Emőke, relaxációs feladatai közül is kettőt
megvalósítottunk:” Meglengetem karom, pedig alig akarom”, és a „Dagasztás” gyakorlatokat.
A továbbiakban, mesepárnáinkon kényelmesen elhelyezkedve, meghallgattuk A kicsi dió c. mesét.
A meséléssel, olyan hangulatot sikerült teremtenünk, amelyben jól érezték magukat a gyerekek, és szívesen meséltek arról, hogy miért kellett már megküzdeniük, és mennyire volt ez nehéz vagy könnyű feladat?
A mese meghallgatása után, eljátszottuk, hogy miből lesz a kenyérke? versikét.
Nagyon tetszett a gyerekeknek, többször is kérték eljátszását a kenyér dagasztásának, sokan elmondták, hogy otthon is sütnek kenyeret, természetesen kenyérsütő gépben.
A mese szereplőit, gyurmából is elkészítettük, ügyesen, kreatívan dolgoztak a gyerekek.
Nagyon szép „emberkék” készültek.
Egy nagyon vidám játékot is eljátszottunk, a Kecske-becske.. játékot. Nagyon nagy sikere volt a gyerekek körében, először a játékszabály elsajátítása egy kicsit nehezen ment, de utána annál nagyobb vidámsággal játszottuk el a csoport tagjaival .
Közösen készítettünk egy tablót is, az ügyesebbek színezni, ragasztani segítettek, majd közösen egy szép, színes szivárvány festettünk. Nagyon élvezték a gyerekek. Munka közben, megbeszéltük, hogy a mi feladatunk most, hogy elkészítsük ezt a tablót, meg kell kicsit küzdenünk a felmerülő feladatokkal. Meg is küzdöttünk, elkészítettük.
Az alkalmazott módszerekkel a gyerekek fantáziájának, önkifejező készségének erősítése volt a célom.
A sok közös játékkal, a csoport összetartozását, a közösség alakítását, a kis barátságok elmélyítését céloztam meg.
A mesével, a téma többirányú megközelítésével, a felmerülő problémák megoldására való törekvés, a megoldás keresése volt a célom.
Boldogságóránkat, zenehallgatással fejeztük be, ismét meghallgattuk, Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó c. dalát.
Beszámoló
Mesevár Óvoda és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról,
amelynek témája: A megküzdési stratégiák téma volt.
A farsang vége felé közeledünk, sok-sok vidám napot tudhatunk magunk mögött.
A kicsik, most ismerkedtek az óvoda, a csoport farsangi szokásaival. Nagyon szívesen vettek részt a terem díszítésében, ügyeskedtek az álarcok színezésében, festésében.
A vidám farsangi hangulatban sem feledkeztünk meg arról, hogy tovább ismerkedjünk, játsszunk a Boldogságórás témákkal, a felkínált ötletekkel.
Most is, mint mindig énekszóval, dallal indítottuk Boldogságóránkat, nagyon tetszenek a dalok a gyerekeknek, a zenére való közös mozgást is nagyon élvezik.
Meghallgattuk közösen, Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó! c. dalát, leheveredtünk „Nyugalompaplanunkra”, amelyet daduskánk varrt nekünk. Ezután, elénekeltük közösen A part alatt..c dalunkat.
A témára való jobb ráhangolódás végett,dr. Bagdy Emőke, relaxációs feladatai közül is kettőt
megvalósítottunk:” Meglengetem karom, pedig alig akarom”, és a „Dagasztás” gyakorlatokat.
A továbbiakban, mesepárnáinkon kényelmesen elhelyezkedve, meghallgattuk A kicsi dió c. mesét.
A meséléssel, olyan hangulatot sikerült teremtenünk, amelyben jól érezték magukat a gyerekek, és szívesen meséltek arról, hogy miért kellett már megküzdeniük, és mennyire volt ez nehéz vagy könnyű feladat?
A mese meghallgatása után, eljátszottuk, hogy miből lesz a kenyérke? versikét.
Nagyon tetszett a gyerekeknek, többször is kérték eljátszását a kenyér dagasztásának, sokan elmondták, hogy otthon is sütnek kenyeret, természetesen kenyérsütő gépben.
A mese szereplőit, gyurmából is elkészítettük, ügyesen, kreatívan dolgoztak a gyerekek.
Nagyon szép „emberkék” készültek.
Egy nagyon vidám játékot is eljátszottunk, a Kecske-becske.. játékot. Nagyon nagy sikere volt a gyerekek körében, először a játékszabály elsajátítása egy kicsit nehezen ment, de utána annál nagyobb vidámsággal játszottuk el a csoport tagjaival .
Közösen készítettünk egy tablót is, az ügyesebbek színezni, ragasztani segítettek, majd közösen egy szép, színes szivárvány festettünk. Nagyon élvezték a gyerekek. Munka közben, megbeszéltük, hogy a mi feladatunk most, hogy elkészítsük ezt a tablót, meg kell kicsit küzdenünk a felmerülő feladatokkal. Meg is küzdöttünk, elkészítettük.
Az alkalmazott módszerekkel a gyerekek fantáziájának, önkifejező készségének erősítése volt a célom.
A sok közös játékkal, a csoport összetartozását, a közösség alakítását, a kis barátságok elmélyítését céloztam meg.
A mesével, a téma többirányú megközelítésével, a felmerülő problémák megoldására való törekvés, a megoldás keresése volt a célom.
Boldogságóránkat, zenehallgatással fejeztük be, ismét meghallgattuk, Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó c. dalát.
Ebben a hónapban a megtervezett programjainkat meg tudtuk valósítani. Február 2-án medve napot tartottunk a csoportunkba, mindenki elhozta otthonról a kedvenc mackóját. Mézes kenyeret ettünk, kiállítást rendeztünk a csoportunkban. Valamennyi ajánlott lehetőséget megvalósítottunk. Így a testrészeink játékot is többféleképpen gyakoroltuk. „A kicsi dió” mese már ismerős volt a gyerekeknek. Kialakítottuk csoportunkban a „Nyugalom – szigetét”. Megbeszéltük, hogyha valaki fáradt, vagy szüksége van egy kis pihenésre, akkor lepihenhet. Később tovább bővítettük, oda tettük a csoportunk jelképét. a kiscsibét is, ő várta a pihenésre vágyó gyerekeket, meg lehetett ölelgetni, szeretgetni. Ez a sarok továbbra is megmarad a csoportunkban. A hónap dala szinte mindennap felcsendült. A fonás gyakorlása tetszett a gyerekeknek. Már előre készültünk, így nemzeti színű karkötők készültek. A farsang egy várva várt esemény volt. Mindenki belebújt valamilyen jelmezbe. Nagyon sok közösségformáló játékot játszottunk ezen a napon, voltak akadályok is amit szépen teljesítettek a gyerekek. Ebben a hónapban lehetőségünk volt „úszásra” járni, amely egy vízhez szoktató program. Több kisgyereknek ez igazi kihívás volt, de leküzdötték félelmüket, mindenki teljesítette a célt.
Csoportunkban már ez időre kialakult a gyermekekben bizonyos fokú szabálytudatosság, egymáshoz, a csoport felnőttjeihez való alkalmazkodás igénye, illetve az óvodai életünkben való működés. Előfordul az is változó időközönként, amikor negatív események vagy helyzetek alakulnak ki, amit már szinte minden gyermek meg is tapasztalt. E téma kapcsán szembesültek a gyermekek a problémákkal, kihívásokkal, konfliktushelyzetekre való utalásokkal, valamint azzal, hogy hogyan tudunk ezekkel szembenézni és sikeresen megoldani és fenntartani. A kedvenc játékunk kiszabadítása bátorságpróba nagyon erős érzelmi helyzetbe vitte a gyermekeket, még pedig azért, mert megtapasztalták azt, hogy a kedvenc játékaik eltűntek a csoportszoba játékpolcairól, mert nem mindig vigyáztak rájuk, vitatkoztak, konfliktushelyzetbe keveredtek miattuk. A gyermekeknek címzett levél, amit Pók néni írt (aki a csoportszobánkban lakik), felsorolta azokat a negatív történéseket, ami miatt elvitte a játékokat. Megoldásként bátorságpróbák megvalósítására hívta a gyermekeket, akik közös énekléssel, mondókázással, mozgásos feladatokkal, valamint vizuális tevékenységgel (hóvirágok alkotása festék-ujjnyomattal).A megvalósítás ideje alatt felelevenítettük azokat a szabályokat, ami szerint kellett volna játszani, alkotni, egymáshoz viszonyulni és ösztönöztük is egymást a továbbiakban ezek betartására. A negatív élményünk a bátorságpróbák kiállásával és a türelmességgel megváltozott pozitív élménnyé és lezárásként a visszakapott játékainkat vidám hangulatban tettük vissza a helyükre, így újra be tudott népesülni a csoportszobánk. Bezzeg Andrea Aranykulcs meséje is tanúságos volt számukra, resztoratív kör keretében megbeszéltük Róza királylány negatív és pozitív jellemvonásait kiemelve a mindenkori változás lehetőségét. Bagdi Bella dalát Ellazulni jaj, de jó! el is játszottuk, ami szintén nagy örömforrás volt számukra.
Csoportunkban már ez időre kialakult a gyermekekben bizonyos fokú szabálytudatosság, egymáshoz, a csoport felnőttjeihez való alkalmazkodás igénye, illetve az óvodai életünkben való működés. Előfordul az is változó időközönként, amikor negatív események vagy helyzetek alakulnak ki, amit már szinte minden gyermek meg is tapasztalt. E téma kapcsán szembesültek a gyermekek a problémákkal, kihívásokkal, konfliktushelyzetekre való utalásokkal, valamint azzal, hogy hogyan tudunk ezekkel szembenézni és sikeresen megoldani és fenntartani. A kedvenc játékunk kiszabadítása bátorságpróba nagyon erős érzelmi helyzetbe vitte a gyermekeket, még pedig azért, mert megtapasztalták azt, hogy a kedvenc játékaik eltűntek a csoportszoba játékpolcairól, mert nem mindig vigyáztak rájuk, vitatkoztak, konfliktushelyzetbe keveredtek miattuk. A gyermekeknek címzett levél, amit Pók néni írt (aki a csoportszobánkban lakik), felsorolta azokat a negatív történéseket, ami miatt elvitte a játékokat. Megoldásként bátorságpróbák megvalósítására hívta a gyermekeket, akik közös énekléssel, mondókázással, mozgásos feladatokkal, valamint vizuális tevékenységgel (hóvirágok alkotása festék-ujjnyomattal).A megvalósítás ideje alatt felelevenítettük azokat a szabályokat, ami szerint kellett volna játszani, alkotni, egymáshoz viszonyulni és ösztönöztük is egymást a továbbiakban ezek betartására. A negatív élményünk a bátorságpróbák kiállásával és a türelmességgel megváltozott pozitív élménnyé és lezárásként a visszakapott játékainkat vidám hangulatban tettük vissza a helyükre, így újra be tudott népesülni a csoportszobánk. Bezzeg Andrea Aranykulcs meséje is tanúságos volt számukra, resztoratív kör keretében megbeszéltük Róza királylány negatív és pozitív jellemvonásait kiemelve a mindenkori változás lehetőségét. Bagdi Bella dalát Ellazulni jaj, de jó! el is játszottuk, ami szintén nagy örömforrás volt számukra.
Mosolyra hangolt mindannyiunkat az első napok egyik reggeli jelentése.
– Ma február hónap van, ami egy téli hónap, a tragédiák ( megküzdési stratégiák) hónapja. -egy életre megtanultuk a februári boldogságórák témáját.
S valóban küzdöttünk. Volt, aki a hangok tiszta ejtésével, a helyes ceruzafogással, a bontott alakokkal, a helyben járással… ki több, ki kevesebb energiát fektetve a változásba.
Kiskecskéink viszont mindent megtettek a hangulatos délutánért.
Az osztály összegyűjtötte, majd a fiúk és lányok pólójára írta azokat a dolgokat, tevékenységeket amelyek segítenek túljutni a nehézségeken.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Ebben a hónapban annyira tetszettek a beküldendő feladatok, hogy kettőt is felvállaltunk. A Kecskekatonaság mellett a Hajvarázst is megvalósítottuk. A havi téma pont egybeesett a technika tantárgy témájával is, így 2 legyet ütöttünk egy csapásra. A dramatizálás is nagyon sikeres lett, imádták. De ezt fölülmúlta a fodrászkodás. Mivel kicsi az osztálylétszám és hiányzók is voltak bőven, úgy adódott, hogy a fiúk csinálták a lányok haját. Hát, ez sok vicces helyzetet hozott! De nagyon élvezték!