A hónap témáit mindig összekötöttök a megküzdési stratégiákkal. A mackó héten a bátortalan gyermekeknek növeltük az önbizalmát, biztattuk a problémák megoldására. A farsangi jelmezek is nagy segítségünkre voltak, hiszen aki félt a feladat elvégzésétől az jelmezbe bújva teljesítette azt.
A csoportban „Pók néni” is ellátogatott, akinek feladatait mindenki hősiesen teljesítette .
A sok nehéz feladat után mindig jól esett a gyermekeknek ” Az ellazulni jaj de jó ” relaxáció.
Megküzdési stratégiák
A megküzdés hónapjában két boldogságórát is tartottunk. Az első óránkat egy kis „pizza masszázzsal” kezdtük, mert a nevetés a legjobb stresszoldó.
A diákok megismerkedtek a stressz fogalmával, fajtájival és az emberi szervezetre gyakorolt hatásaival. A téma megjelenik több szaktantárgyban is, így már sok alapinformációval rendelkeztek a gyerekek.
A stressz kezelésére légző gyakorlatokat tanultunk, villámrelaxációt – posztizometrikus relaxációt alkalmaztunk, kipróbáltuk a ballisztikus mozdulatokat, ami a nagy karlendítéseket fedi.
A második órát meditációval kezdtük. Vizualizáltuk a kedvenc helyünket, ahol megnyugszunk, és ahol erőt és lendületet tudunk meríteni. Ezután mindenki lerajzolta ezt a helyet és bemutatta a többieknek is.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Februári téma a megüzdési stratégiák.Relaxáltunk a hónap dalára. Szófelhőt készítettünk.Az órát egy mesével kezdtük,mely egy kisfiúról szólt,aki megtanulta a verset,amit házi feladatra kapott,de félt elmondani.A barátai bíztató szavakkal ösztönözték,bátorították. Végül megküzdött félelmeivel,és sikeresen elmondta a verset.
A kisfiú sikerét egy közös tánccal ünnepeltük meg.
Állatbarátok csoportja
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Kedves boldogságóra-oktatók és mindenki…ez a hónap a bátorításról,az ösztönzésről és a magabiztonságról szólt…a mi képünk a felhőn ülő kisfiúról szólt-akit a Dream word képanyag alapján rajzolták a gyerekek-akit bíztatnak,erőt-segítséget kap,bíztatják a lufikba írt kedves szavakkal,hogy sose adjuk fel!!!
Kisürge csoport
Mindig mindenért küzdeni kell. Egy hölgy szívéért is. De hogyan is történt ez régen? Osztályom csoportmunkában keresgélt a neten. Az egyik csoport PPT-t készített, ennek a diáit töltöttem fel.
Középsőseink a heti témába építették be a megküzdési stratégiákat: tavasszal sokat esik az eső, sár van. Hogyan tudunk az udvaron lenni? Válasz: gumicsizmában, vagy kikerülve a sarat, a gumitéglákon lépkedve. Ezt eljátszották a csoportszobában kötelek, pallók, kis szőnyegek, babzsákok segítségével. Ezeken lépkedve, ugrálva küzdöttek meg a sárral.
Nagycsoportosaink ugyancsak a heti témához csatlakozva dolgozták fel a megküzdési stratégiákat. Náluk a betegség leküzdése került előtérbe: egészséges életmód, helyes táplálkozás, sport. Betegség esetén a gyógymódok és a segítők (felnőttek, orvosok). Szóba került a lelki egészség megőrzése is.
Süni csoport
Megküzdési stratégiák volt a hónap feladata.
Célokat fogalmaztunk meg és tűztünk ki, célba dobást játszottunk. Sütöttünk szerencse fánkot, amivel a célunkhoz szükséges szerencsét szerettük volna bevonzani. Zárásként nyugi párnát készítettünk, melyet a gyerekek kedvükre használhatnak.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka közös elmondása
3.Világomban minden rendben (dal)
4.Beszélgetés – nehéz feladatokmegoldása- neked mi okoz nehézséget-megodások gyűjtése
5.Hótündér kiszabadítása- ötletgyűjtés – játékos feladatmegoldás
Február hónapban olyan megküzdési stratégiákkal ismerkedtünk meg, melyek segítik a gyerekeket abban, miként kezeljenek egy-egy nehéz helyzetet, megpróbáltatást, kihívást. Hogyan dolgozzák fel az őket érő feszültségeket, sérelmeket. Bagdi Bella foglalkozásindító dalának meghallgatásával kezdtük a téma feldolgzását. Jól esett közben relaxálni, amire a gyerekek bármikor készek. A hónap színezője után a labirintusok segítségével láthattuk, milyen jó érzés küzdeni úgy, hogy az előttünk álló nehézségen végül képesek vagyunk felülkerekedni, mi mindent kell megtennünk azért, hogy ez sikerüljön. Az ajánlott luxemburgi népmesét feldolgozva láttuk, milyen az, ha segítőkkel vagy rosszakarókkal találjuk szembe magunkat. Beszélgettünk arról, ki kiknek a segítségét kérné, ha nehézségbe ütközne. A család és a barátok és mi kaptunk központi szerepet. A foglalkozások leglátványosabb és legmaradandóbb élménye a megküzdés szivárványának elkészítése volt. A szivárvány sávjaiban feltűntettük azokat a stratégiákat, amikkel uralni tudjuk a nehéz helyzeteinket. A plakátot nem az osztálytermünkbe tettük, hanem a folyosónkra, hogy bárki meríthessen belőle megerősítést magának.