A Kecskekatonaság mesét bábozással játszottuk el , a fiúk legnagyobb örömére. A kislányok a frizura készítésnek jobban tetszett.
Megküzdési stratégiák
A küzdősportok legfontosabb személyiség formáló „hozadékai”: a társak tisztelete, a küzdőképesség, fegyelem és önuralom, az önkontroll és önszabályozás, az önmegvalósítás, együttműködés. A küzdősportok bölcsőjének tartott japánban a küzdősportok lélekre gyakorolt hatásait fontosabbnak tartják a testre gyakorolt hatásainál.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozás elején beszélgettünk arról, hogy az életben milyen problémákkal, kudarcokkal, konfliktusokkal, kihívásokkal találkozhatunk. Mindenki elmondhatta, hogy őt már milyen fájdalom, nehézség, kudarc érte. Ezután felállítottuk „Kecskekatonaságunkat”, ahol a gyerekek katonává képezték ki magukat.
Sokszor előfordul a gyerekekkel, hogy egy-egy dolgot nem csinálnak végig, feladják.Erre tanulság a béka meséje,amit a mese után lerajzolhattak, majd a munkafüzetben található emberalakot színezték ki úgy, mintha saját magukat rajzolnàk le.Végül megbeszéltük, ki milyen ösztönzéssel segítene végigcsinálni egy-egy feladatot.
A megküzdés lényege, hogy legyőzzük félelmeinket, és ezt a szembekötős játékkal sikerült is szemléltetni.Akadályokat tettem ki a bekötött szemű gyerekek elé, majd egy másik társuknak át kellett vezetni őt az akadályokon.A végén volt olyan gyermek, aki csak az instrukciókra hagyatkozva, egyedül is átment az akadályokon bekötött szemmel.
Magdolna Teréz Miklósné Biliczki
A foglakozást megkezdő relaxációs gyakorlat után meghallgattuk az „Ellazulni jaj, de jó” c. dalt. Ezt követően Boldog Dóra mesére (Aranykulcs) invitálta a gyerekeket. Megbeszéltük, hogy a felmerülő mindennapi nehézségeket hogyan lehet kitartással leküzdeni. Pók néni levele és kincses térképe alapján a gyerekek lelkesen teljesítették a végrehajtandó feladatokat, hogy kiszabadíthassák kedvenc játékaikat. A munkafüzet feladatai közül kiszínezték, hogy mitől lesz jobb a kedvük. A hónap végén a Boldogság várának hatodik lépcsőfokára felkerülhetett a megküzdés jele.
Megküzdési stratégiák
Ki segít nekem?
1. Mese elolvasása
2. Feldolgozása a munkafüzet feladatai alapján
3. Élménybeszámoló! Saját problémáim, megoldások, segítő kezek.
4. Rajzok készítése
Orosz Marianna
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az aranykulcs című mese megismerése után elmondták a gyermekek, ha lenne egy aranykulcsuk, mit nyitnának meg vele és kinek adnák oda. A hajtörés című játék örömet okozott nekik. Vigyáztak egymásra, hogy a mély tenger vízébe bele ne zuhanjanak.
A stresszoldó ételekről beszélgettünk. Vajon miért nyugtat meg minket a nasik rágcsálása? Az ételek mellett persze más nyugtató tevékenységekről is szó esett. Mint például a relaxáció, a jóga. A nyugatató tablettek káros mellékhatásairól is kellett beszélnünk. Bár a tablóra nem került fel, de utána néztünk, hogy milyen gyógyteák segítenek a nyugodt, pihentető alváshoz.