Megküzdési stratégiák gyakorlása az 1.a-ban:
A gyerekek is jól tudják, hogy nehézségek, kudarcok, problémák nélkül nem élhetünk. Az Ő nehézségeiket még többségében apróbb dolgok teszik ki, de néhányuknak már most egészen nagy szomorúsággal, bánattal, fájdalommal kell szembenéznie.
Legtöbb esetben lehetőség van a sikeres megküzdésre. Egyik ilyen lehetőségként emeltük ki a mesék segítő erejét. Közös munkánk is ennek jegyében készült, „Meseváros” címmel.
Megküzdési stratégiák
A Kecskekatonaság c. mesét elolvastuk, feldolgoztuk, fejbábokat készítettünk és eljátszottuk a mesét. Sajnos sok a hiányzó, így csapatokat nem tudtunk alkotni. Illusztrációt is készítettünk hozzá rajz órán.
Stresszoldó, megküzdési stratégiáinkat magába foglaló társasjátékot készítettünk, melyet aztán ki is próbáltunk. Mindenkinek jólesett levezetni a nap során felgyülemlett feszültséget. Jókat nevettünk a feladatok teljesítése során.
Páronként eldöntötték a gyerekek, hogy kinek milyen frizurát fognak készíteni. Begbeszélték a szükséges eszközöket és előkészítették. Nagy örömmel varázsoltak egymásnak csodás frizurákat.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Idei megküzdési stratégiák témája a kútba esett szamár történetét történetét dolgozta fel. Az öreg szamár kútba esett, de a gazdája ahelyett, hogy kiszabadította volna, betemetni akarta. De a szamár minden egyes lapát földdel följebb és följebb került a kútból, míg a végén kiszabadult. Mi is így vagyunk a gondjainkkal, mindent meg tudunk oldani, ha nem hagyjuk magunkat általa eltemetni. Szófelhőket készített mindenki magának olyan bátorító, biztató szavakkal, melyet, ha a gondok során elővesz, segíthet a problémák megoldásában, míg a szamárról eszébe juthat ez a történet.Az óra végi relaxációs gyakorlatban pedig egymást erősítettük ezekkel a pozitív gondolatokkal.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Az osztályomból egyik tanítványom ihletésére fogott össze iskolánk, és szervezünk gyűjtést az Ukrajnából menekülni kényszerült kisgyermekek számára. Reméljük, hogy a szeretet apró morzsái segítenek jobbá tenni a világot.
A feltöltött anyag a Miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola és AMI KAFFKA MARGIT ÁLTALÁNOS és ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI tagiskolájában 2022. február 14. és 18. között rendezett boldogság-témahetet mutatja be. A programokban valamennyi osztály részt vett. A hét minden napját az iskolarádión keresztül sugárzott vidám zenék hallgatásával kezdtük. Hétfő a szeretet napja volt. Szívpostásaink kézbesítették a szívünkhöz közelállóknak szánt üzeneteket. Kedden, a célok napján, a tanulók leírták, milyen célokat szeretnének megvalósítani a tanév végéig, ezeket időkapszulákba tették, azokat pedig ideadták nekünk megőrzésre. Tanév végén visszakapják azokat, és megbeszélik mit sikerült elérniük. Ezen a napon a tesi órákon és a szünetekben célba is dobtak a tanulók, teniszlabdával konzervdobozokra, babzsákkal hulahopp karikába. Szerda a játék napja volt, malomjátékot készítettünk és társasoztunk minden mennyiségben. Csütörtökön, a mosoly napján ” hangulatjelzőket” (emoji-kat) készítettünk és sok-sok viccet meséltünk. Péntek a mozgás napja volt, ekkor a nagyszünetben együtt táncolt az egész suli az udvaron. Vidám hét volt!
1.d osztály Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia ,problémamegoldó képesség fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Megküzdési stratégiák
Idő: 2022.február 9.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
„Összehangoló”
Szabály ismertetése.
álló helyzetből indítjuk a bal láb és jobb kar előre lendítését, majd kar-láb cserével folytatjuk a helyben járást.
2.Téma bevezetése: keresztrejtvény megoldása
3.Téma feldolgozása: Megküzdési stratégiák
A mai órán azzal fogunk foglalkozni, hogy baj esetén, hogyan reagálunk.
Tudjátok, hogy mi az a stresszhelyzet?
Hogyan oldjuk meg a problémáinkat?
Ha feszült ,ideges vagy ,hogyan nyugtatod le magad?
Hallgassátok meg A bugyelláris ,a pipa meg a süveg történetét
4.A téma előkészítése :
Problémától a megoldásig, labirintus megoldása
Keresd meg az utat a kérdőjeltől a felkiáltójelig.
5. A téma feldolgozása
Meghallgatjuk a spontán véleményeket a mese hallatán.
6. Az óra lezárása
Megküzdési szivárvány elkészítése
Közösen megoldjuk, mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Ellazulni jaj,de jó!
7.Értékelés
Téma tovább gondolása
A boldogság füzetbe rajzoljanak egy almát !Rajzolják le a szerencse forgandó volt körülöttük.Ha nehézségbe ütköztek ,hogyan tudták megoldani a problémát!
1.d osztály Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia ,problémamegoldó képesség fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Megküzdési stratégiák
Idő: 2022.február 9.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
„Összehangoló”
Szabály ismertetése.
álló helyzetből indítjuk a bal láb és jobb kar előre lendítését, majd kar-láb cserével folytatjuk a helyben járást.
2.Téma bevezetése: keresztrejtvény megoldása
3.Téma feldolgozása: Megküzdési stratégiák
A mai órán azzal fogunk foglalkozni, hogy baj esetén, hogyan reagálunk.
Tudjátok, hogy mi az a stresszhelyzet?
Hogyan oldjuk meg a problémáinkat?
Ha feszült ,ideges vagy ,hogyan nyugtatod le magad?
Hallgassátok meg A bugyelláris ,a pipa meg a süveg történetét
4.A téma előkészítése :
Problémától a megoldásig, labirintus megoldása
Keresd meg az utat a kérdőjeltől a felkiáltójelig.
5. A téma feldolgozása
Meghallgatjuk a spontán véleményeket a mese hallatán.
6. Az óra lezárása
Megküzdési szivárvány elkészítése
Közösen megoldjuk, mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Ellazulni jaj,de jó!
7.Értékelés
Téma tovább gondolása
A boldogság füzetbe rajzoljanak egy almát !Rajzolják le a szerencse forgandó volt körülöttük.Ha nehézségbe ütköztek ,hogyan tudták megoldani a problémát!