Először relaxàcióként meghallgattuk Bagdi Bella- Ellazulni jajj de jó cimü dalàt.
Ezután megbeszéltük mit is jelent a megküzdés szó, mit jelent megküzdeni valamiért.
Eljátszottuk a „Hajó törés cimű jàtékot ami a foglalkoztató könyvben található. Ezután várat épitettünk. Megnéztük kinek magasabb a tornya. Az toronyépités után elmeséltem nekik a könyvböl az Aranykulcs cimű mesét és megbeszéltük a mese történetét.
Lezárásként a feladatgyüjteményből megoldottunk közösen 2 feladatot.
Megküzdési stratégiák
Nagy lelkesedéssel készítették a kecskés fejdíszeket a gyerekek. A mese eljátszása is nagy sikert aratott.:)))
A hatodik Boldogságóra foglalkozáson egy bátorságpróbán vettünk részt, leküzdöttük az elénk táruló akadályokat annak érdekében, hogy kedvenc játékainkat visszaszerezhessük. Elképzeltük, hogyan nézhetnek ki a szuperhőseink, le is rajzoltuk és el is neveztük őket.
A mindennapokban a gyerekeket is éri olyan hatás, mely során problémával találják magukat szemben. A stresszhelyzet leküzdése nehéz, és nyomot hagyó feladat.
Ebből kiindulva beszélgetőkör alkalmával igyekeztünk megbeszélni adott problémákat, azok megoldását. Milyen érzések emelkedtek felül? Melyik megoldási út volt a helyes?
A tanulók lerajzoltak egy általuk kifejtett problémát, majd szavakkal is kifejezték, hogy mi segített a megoldásban.
A mindennapokban a gyerekeket is éri olyan hatás, mely során problémával találják magukat szemben. A stresszhelyzet leküzdése nehéz, és nyomot hagyó feladat.
Ebből kiindulva beszélgetőkör alkalmával igyekeztünk megbeszélni adott problémákat, azok megoldását. Milyen érzések emelkedtek felül? Melyik megoldási út volt a helyes?
A tanulók lerajzoltak egy általuk kifejtett problémát, majd szavakkal is kifejezték, hogy mi segített a megoldásban.
A mindennapokban a gyerekeket is éri olyan hatás, mely során problémával találják magukat szemben. A stresszhelyzet leküzdése nehéz, és nyomot hagyó feladat.
Ebből kiindulva beszélgetőkör alkalmával igyekeztünk megbeszélni adott problémákat, azok megoldását. Milyen érzések emelkedtek felül? Melyik megoldási út volt a helyes?
A tanulók lerajzoltak egy általuk kifejtett problémát, majd szavakkal is kifejezték, hogy mi segített a megoldásban.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Megküzdés
A 6. Boldogságóránk témája a Megküzdési stratégiák voltak. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Beszélgettünk arról, hogy mi is az a megküzdés. Ki az a személy, aki segít nekünk, ha megküzdünk valamivel. A beszélgetést Bagdi Bella énekére való táncolással folytattuk. Elbáboztam nekik az Aranykulcs meséjét. Játékos feladatokkal szemléltettem a téma feldolgozását.
A csoportban egy boszorkány kincses ládát rejtett el. Csak úgy tudunk a ládához eljutni, ha különböző akadályokkal megküzdünk. Az akadályok közül voltak könnyebbek, nehezebbek.
Feladatok:
• Cápatámadós játék karikákkal
• Mocsárjárás lapok segítségével
• Boldogságváras puzzle kirakása
• Fakanálon kislabda egyensúlyozás
• Lerajzolni ki aza ki segít neked, ha szomorú vagy
• Elénekelni az” Egy boszorka van” c. éneket
A gyermekek több-kevesebb sikerrel teljesítették a feladatokat így megkapatták a kincset rejtő dobozt ami ajándék képeket tartalmazott.
A témafeldolgozásban nagy szerepet kapott problémaközpontú megküzdés.
Beszélgettünk a gyermekekkel esetleges félelmeikről, illetve arról, hogy kik azok a személyek, akik minden helyzetben a segítségükre sietnek.
Megépítettük a palotát, és mindenki elkészítette a síkbáb sárkányát is.
Lerajzolták, hol érzik magukat a legnagyobb biztonságban. Szerencsére a nagy többség a saját otthonát jelölte meg, egy kisfiú úgy gondolta, hogy egy villanypásztorral körbevett erdő a számára biztonságos hely.