Csoportunk kudarctűrése még kialakulóban van, a mindennapok során tapasztaljuk, hogy nagyon nehezen küzdenek meg egy – egy nehezebb helyzettel. Ahhoz, hogy könnyebbé tegyük számukra ezt a „küzdelmet” igyekszünk megismertetni velük az alapvető érzelemfajtákat. Ha felismerik saját és társaik érzelmeit, akkor már egy lépéssel közelebb kerülnek a megoldáshoz. Szükség esetén segítséget nyújtunk, de folyamatosan biztatjuk őket a problémák önálló/közös megoldására.
Meghallgattuk Bezzeg Andrea Aranykulcs című történetét, majd megbeszéltük mikor milyen érzéseket élt át a királylány. Különböző gyermekek arcain megfigyeltük az egyes érzelmeket és felidéztük ki mikor érzett már hasonlót. Ezután feszültségoldó gyakorlatokat végeztünk, amik segítenek megnyugodni, megküzdeni a nehéz helyzetekkel (Pl: csillaglégzés, szorítás-lazítás,cicanyújtózás stb) Felidéztük milyen bátor volt a királylány, hogy kiállta a próbákat, akkor sem adta fel, amikor nehéz dolga volt és végül elnyerte a jutalmát. Majd igazi bátorságpróba során segítettünk hazajutni a bajbajutott kis űrlényünknek. (Süni 2022 Középső)
Megküzdési stratégiák
A megküzdések nap mint nap jelen vannak, a pozitív megerősítés, a megbeszélés, a bátorítás, a biztatás, az önbizalom erősítését tarjuk szem előtt.
Fontos, hogy beszéljenek a gondokról, a felmerülő nehézségekről, a küzdelmekről a kisgyermekek, kérjenek segítséget.
A következő kulcsszavakat tartjuk szem előtt:
– Nincs kapkodás!
– Képes vagyok rá!
– Holnap újra megpróbálom!
– Alszom rá egyet…
– Jobb ha kisírom magam…
– Kérlek, segíts!
– Relaxálok…
– Nem adom fel!
– Újra tervezés.
– Lépésenként haladok!
– Koncentrálok.
– Számíthatok rád?
A tanult dalt nagy örömmel éneklik.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
A gyerekekkel közösen készítettünk egy olyan képregényt, melyben valaki egy problémával találja szembe magát, de végül megküzd a nehéz helyzettel.
Báthory István Általános Iskola
Ma a biztonságos közlekedésről hallgattak a 7.a osztály tanulói egy nagyon hasznos interaktív előadást, mely után ajándékba kaptak még egy fényvisszaverő pántot is.
Köszönjük a rendőrségnek a lehetőséget!
Báthory István Általános Iskola
A HAPPY – HÉTen plakátkészítésre és aszfaltrajzolásra is sor került. Nagyon szép alkotások születtek a Víz világnapja alkalmából. A plakátok az iskola aulájában kiállításra is kerültek.
Gratulálunk a szép, ötletes munkákhoz!
Téged mi nyugtat meg, ki nyugtat meg? Ölelés, háziállat, sport, zene, társasjáték, rajzolás, pihenés, tv, játék stb. Erről beszélgettünk a gyerekekkel, majd mindannyian elkészítették a ,,nyugalom -süteményeket” . A mindennapok során időnként akadályokkal, problémákkal kell szembenéznünk, de megbeszéltük, hogy mindenre van megoldás. Hogyan és miként oldhatjuk meg ezeket a helyzeteket? Remek válaszokat kaptam. Kitől kérhetünk tanácsot, kitől kaphatunk segítséget? Barát, osztálytárs, szülő, nagyszülő, testvér, tanító. Egyedül is meg tudunk birkózni a problémákkal? Néha igen, hiszen olykor elegendő egy bocsánatkérés, amit gyakran nincs bátorságunk megtenni. Sok-sok okos gondolatot hallottam a gyerekszájból.
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekekkel halakkal teli akváriumot. Beszéltünk róla mennyit küzdenek a nagyobb halak ellen. Mi is így harcolunk mindenért a mai világban.
A február hónapjában problémahelyzeteket generáltunk. A gyerekek gyakorlatiasságát, feladatmegoldó képességét fejlesztettük. Cél, megoldani egy problémát, mellyel saját életünk, esetleg társunk élete könnyebbé válik. Vegyes csoportként erre sok lehetőség nyílik. Segíteni egyedül a kisebbnek, a kicsi hogyan kér segítséget. Illetve a nagyok hogyan oldanak meg közösen egy adott feladatot. Hogyan hangolják össze a munkájukat a cél érdekében. Hogyan rendelik alá saját érdekeiket a közös cél érdekében.