Az ügyes kezek munkára vannak fogva. Az ujjtorna után kipróbáltunk, hogyan tudjuk megtalálni a megoldást.
Megküzdési stratégiák
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az udvarlás is egyfajta megküzdés, ami hagyományosan a szeretett nő meghódításáért folyik. A történelmi korokban más és más módjai voltak ennek. Ezekről az udvarlási szokásokról kerestünk információkat az interneten, és foglaltuk őket össze.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Milyen jól is tud esni egy jó szó, ha rossz kedvünk van! A hónap feladatai közül ezt választottuk. Összegyűjtöttük, hogy mikor is esett volna jól nekünk egy-egy jó szó, de nem kaptuk meg. Most, így leírva és elmondva, ami jól esett volna, pótolhattuk a másikunknak ezeket a szavakat. Ettől egyből jobb kedvünk lett!
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az udvarlás, mint olyan mondhatni egy ősi hagyomány, hiszen a férfi minden korban meg akarta szerezni a hölgyek kegyét. A módszerek azonban változtak. Hogy a történelem során hogyan, miként, mennyire?
Ennek jártunk utána, és találtunk rá utalást Németh Dávid: Így csajoztak a történelemben című írásában.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az udvarlás, mint olyan mondhatni egy ősi hagyomány, hiszen a férfi minden korban meg akarta szerezni a hölgyek kegyét. A módszerek azonban változtak. Hogy a történelem során hogyan, miként, mennyire?
Ennek jártunk utána, és találtunk rá utalást Németh Dávid: Így csajoztak a történelemben című írásában.
A foglalkozás kezdetén Bagdi Bella dalát hallgattuk. A dal után pedig egy kicsit ellazultunk. A gyerekek lefeküdtek a szőnyegre, és egy kis történetet meséltem nekik. Az utolsó mondatnál egy kopogást hallottunk, s az ajtó előtt egy borítékot találtunk. A borítékban egy segítségkérést olvashattunk. A feladatok a következőek voltak: formák vágása, tárgyak körbeadása (azt a tárgyat kellett továbbadni, amiről jellemzőt mondtam, például: fából készült), válogatás. A feladatokat tejesítették a gyerekek, így a mackó most már felébredhet téli álmából. A foglalkozás végén a gyerekek meghallgatták az Aranykulcs című mesét.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Farsang havában a legnagyobb problémánk a műsor volt. Sokan még mindig nem szívesen szerepelnek, erre kellet közös megoldást találni. Sokszor ötleteltünk, kerestük együtt az előadható verseket, mindenki jelezhette, mit szeretne. Az összeállított műsort gyakoroltuk, így egyre bátrabb lett minden gyermek. A jelmezes főpróbán mégis volt, aki feszengett. Így ezt a nehézséget úgy oldottuk meg, hogy felvettük a műsort és nem kellett vendégek előtt bemutatni. A sikeres megoldás után jót csemegéztünk.
Boldogságóra – MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK
Foglalkozásunkat a „Medve vagyok és cammogok” relaxációs gyakorlattal kezdtük.
A téma bevezetése keretében egy apró akadálypályát kellett teljesíteniük a gyermekeknek. Minden gyermeknek 2 db színes fakockát kellett kiszabadítania. Amikor minden gyermek kétszer teljesítette a pályát, akkor közösen kellett egy tornyot építeniük a fakockákból. Jó volt látni, hogy kivétel nélkül ösztönözték egymást és segítettek a másiknak.
A téma feldolgozásához Bezzeg Andrea Aranykulcs című meséjét használtam. A mese után a segítő kérdések segítségével átbeszéltük a történteket.
A gyermekekkel közösen készítettünk egy „Gond-hegyet”. A gond-hegy keretében összegyűjtöttük, hogy ki milyen problémával találkozott már életében, ki segített neki és hogy az adott probléma megoldásában, mi volt a megoldás. Pl: foglalt a hinta-elkérem-segít, aki hintázik-én is tudok hintázni.
Ezután minden gyermek kapott egy előre megrajzolt pajzsot, amit kedve szerint díszíthetett, színezhetett. Nagyon szép pajzsok születtek. A pajzsokat nem egyszerre fejezték be, mert van aki lassabban színez. Amikor már volt 3-4 gyerek készen volt, akkor őket hajótörés játékba hívtam, majd a többiek is folyamatosan csatlakoztak. Nagyon megtetszett a gyermekeknek ez a játék.
A foglalkozás lezárásaként kiszíneztük a megküzdés jelét.