Beszélgettünk arról, kinek mi okoz leginkább nehézséget, mi az, amit olyankor segítségül hívhat, amitől megnyugszik, ami elűzi a gondokat. Az összeállított szókészletből szófelhőt készítettünk.
Megküzdési stratégiák
A diákokkal Vivaldi Négy Évszak – „Tavasz” című művét hallgattuk. A diákok írtak és rajzoltak a zenére. Leírták, hogy milyen hatással van rájuk ez a zene. Persze olyan is volt, akit inkább bosszantott, mint megnyugtatott, vagy segített a stresszkezelésben.
„Amikor még gyerekek vagyunk, a jövő mindig bizonytalan. Egyetlenegy kristálygömb se látja előre. De ha vannak, akik mellettünk állnak, akkor mindig győztesként nézünk szembe vele.”
Alkalmazkodunk az online oktatáshoz
Idén a világjárvány miatt már harmadszor kényszerültünk az online kapcsolattartásra, ezen belül is az online tanulásra.
Megküzdési stratégiánkat az elfogadásra és az akaratra építettük. A szeretet pedig az, ami miatt elfogadjuk ezt a nehéz helyzetet, bízva abban, hogy a fegyelmezettség és a szabályok betartása segít minket abban, hogy mihamarabb túl legyünk ezen az időszakon.
Megküzdési stratégiánk volt:
– a családok, gyerekek bevonása az online térbe
– nehézségek megbeszélése, a kapcsolattartás megszervezése a rendelkezésre álló eszközökkel
– napi kapcsolattartás a tanulás által a digitális kollaborációs térben
– beszélgetés, élménybeszámoló: mi volt a napodban a legjobb?
– menj ki a szabadba!
– készíts fotót, küldd el, készítsünk virtuális galériát!
– sportoljunk, mozogjunk
– barkácsolj, rajzolj!
– nézz meg egy filmet! Mesélj róla, meghallgatunk!
Alkalmunk volt jobban bepillantást nyerni egymás hétköznapi életébe.
Az első osztályosok még kicsit nehezebben gyűjtöttek olyan szavakat, amelyek nehézségeik leküzdésében segítenek. Még így is nagyon élvezték ezt a feladatot. Boldogan es őszintén meséltek arról, hogyan segítenek nekik ezek a dolgok abban, hogy megküzdjenek nehézségekkel.
„Azokból a kövekből, melyek utunkba gördülnek, egy kis ügyességgel lépcsőt építhetünk.” Széchenyi István
Ezt az idézetet választottam a hónap idézetének. A téma bevezetésekor beszélgettünk arról, hogy milyen nehézségekkel, gondokkal, kihívásokkal találkozhatnak az életükben, amivel meg kell küzdeniük. Kitől kérhetnek segítséget? Milyen megküzdési stratégiákat alkalmazhatnak ilyen esetekben? Ez a téma azért is volt igen időszerű, hiszen nyolcadikos osztály lévén – akik továbbtanulás előtt állnak- most tapasztalhatták meg azt, hogy a nehézségek leküzdése tanulható. Kellő önismerettel, határozottsággal, felkészüléssel meglátható a nehézségekben rejlő lehetőségek.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A harmadik évfolyamban a megküzdés havának témája a sötétben való félelem leküzdése volt.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Februári boldogságóránk témája a megküzdés és a boldogság kapcsolata volt. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy milyen fontos és hogyan hat az önbizalmunkra, ha kitartóan, akár többször is neki futva megvalósítjuk a kitűzött céljainkat, elvégezzük a feladatainkat. A napot a Kecskekatonaság mesével indítottuk és megkerestük, hogy hányszor kellett a kecskepásztornak kitartónak és ügyesnek lennie, hogy megküzdjön a nehézségekkel. A napot cuki kecske színezéssel zártuk.