Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Megküzdési stratégiák
A foglalkozás feladatai: Az akarat erősítése, ha nem sikerül akkor sem adjuk föl képességének fejlesztése, erősítése.
1. Motiváció: A tanult erdei állatok megkeresése a csoportszobában
2. Téma feldolgozása: Erdei állatok mesével
3. Beszélgetés a meséről.
4. Feladat: Átkelni a billenő pad segítségével a pocsolyán.
5. Nyuszi ugrálás a pocsolya körül
6. Lezárás: Bagdi Bella- Ha boldog vagy mutasd meg című dalára mozgásutánzás
Reflexió:
A boldogság óra előtti héten megismerkedtünk a gyerekekkel az erdei állatokkal. Megnéztünk róluk szóló ismeretterjesztő kisfilmeket, megtanultuk a nevüket, tanultunk róluk mondókákat, énekeket, meghallgattuk a hangjukat, és megpróbáltuk ezek alapján is felismerni őket. Színeztük, festettünk erdei állatokat, egyeztettük őket az árnyképeikkel, fa puzzle-k kirakásával és minden érzékszervet is mozgósítva igyekeztünk megismerni őket. Igy nagyon a témába illeszkedett az az erdei állatokról szóló mese, amelyet a Boldogság órák letölthető mellékletei között találtam. Először meg kellet keresni a mese szereplőit a csoportszobában, hideg-meleg játékkal, majd a megtalált plüss állatokat fölhasználva el is meséltem a gyerekeknek a mesét, majd megbeszéltük, milyen állatok a mese szereplő, mi volt a probléma, és hogyan sikerült megoldani azt. Ezek után minden gyermek átkelt a saját hidunkon, amelyhez a billenő padot használtam. Volt, akinek sikerült egyedül is átkelnie, és volt akinek segítettünk ezt az akadályt legyőzni. Megbeszéltük ez milyen nehéz volt, de ugyan akkor milyen boldogság volt teljesíteni az átkelést. A feladat teljesítése után a nyuszi ugrálást tanultuk, gyakoroltuk a pocsolya körül. Amikor elfáradtunk, zárásként meghallgattuk Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg című dalát, és utánoztuk a mozgásokat.