Nagyon tanulságos történetek kerültek felszínre a relaxáció után, a gyerekek képzelete szárnyalt.
Megküzdési stratégiák
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Nagyon tanulságos történetek kerültek felszínre a relaxáció után, a gyerekek képzelete szárnyalt.
Gyulai Implom József Általános Iskola
Óránkat a Kommunizmus és egyéb diktatúrák áldozatainank emléknapjához cstalkozva , nekik szenteltük.
ÓRAVÁZLAT:
1. Cím és mottó
Ami nem ől meg, az megerősít
Mit üzen?
Saját és történelmi pl.
2. Megküzdés diktatúrák idején:
a. Egy mondat zsarnokságról
A zsarnokság jellemrajza
És a rá adható válaszok
56, mint válasz
b. A diktarúrák lélektana
A GULAG, mint mementó
3. A megküzdési stratégiák
Fogalma-saját szavakkal
Probléma és érzelemközpontú megküzdés-pl. felkelés
RECSK, probléma és érzelem- túlélés
4. Megküzdési technikák
cetlik üzenete: mosoly, sóhaj, nap, alma, papír, villám…
villámstresszoldás: megfeszítem-ki/elengedem
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A Pillangó csoportba járó gyerekekkel nagyon sok játékos feladatot jártunk végig. A relaxációs feladatokat követően sikeresen eltudtak lazulni a gyerekek és szívesen meghallgatták a hónap dalát, melyet kérték többszöri hallgatásra. Elutaztunk a mese világába és segítettünk a sárkánynak jobbá tenni a királylány szívét. Nagyon tetszett a gyerekeknek a tenger hullámai közt játszani, valamint a veszedelmes cápák közül megmenekülni. Végül pedig a hullámokból kijutva a partra játékos feladatokkal egybekötve egy hóvirágos mezőn találhatták magukat, amelyet ők készíthettek el saját kezűleg.
A foglalkozást ráhangolódással kezdtük.
Menjünk át egy akadálypályán a Biztonság Szigetére. / Rillagym többfunkciós mászókészleten/
Megérkeztünk ” babzsákfotelre”.
Lezárásként – Hangjáték /Tengermorajlás, szellő susogás/
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Megküzdési sratégiák
A februári Boldogságóránk témája a megküzdési sratégiák voltak. Megbeszéltük, hogy az életben érhetnek minket nehézségek, kudarcok, de van lehetőségünk szembenézni velük.
A téma feldolgozásával kapcsolatban több játékos feladatot vettünk. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtünk. Majd Bagdi B. egyik kedves számára táncoltunk. Elbáboztam az Aranykulcs c. mesét, ami hozzásegítette a gyermekeket, hogy jobban megértsék ezt a témát.
Különböző megküzdéssel kapcsolatos játékokat játszottunk. Pl.: Hajótörés, Cápatámadás, Lufikaland, Eledelszerző, Kötélhúzás c. játékokat. A gyermekek átélhették, hogy milyen érzés az, amikor meg kell küzdeni pl. az első helyezetért. A foglalkozás végét meseillusztráció kiszínezésével zártuk.
A Süni csoportos gyermekek nagyon ügyesek voltak, mert kitartóak voltak feladatvégzés közben és nem adták fel a versenyt!
Ebben a hónapban egy igazán érdekes témával foglakoztunk! Sokszor beszélgettünk már a mindennapjaink során arról, hogy hogyan érjük el a céljainkat, milyen küzdelmeken kell keresztül mennünk ahhoz, hogy elérjük azt, amit nagyon szeretnénk.
Kezdő relaxációnk a napraforgó volt, amelyen tetszőlegesen mozoghattak a gyermekek, bárki bárkivel mozoghatott. Hagytam őket kibonatkozni és a realxációnk után már hallgattuk is z „Ellazulni nagyon jó” című dalt, így nem kellett megszakítani a mozgásukat. Sokkal felszabadultabbak voltak, és valóban lazákká, nyugodtabbakká váltak. Most egy kicsit eltérőbben folytattuk a foglalkozást, hiszen meglátogatott minket Boldog Dóra és elmesélte nekünk az aranykulcs meséjét. Nagyon élvezték a gyermekek, és a mese végén a beszélgetésünk során már nagyon szépen sorolták fel azokat a tulajdonságokat, amelyekkel a királylány volt felruházva. Meglepődve hallgattam, hogy bizony egyre szebben formálják a mondatokat, már nem csak 1-1 szóval válaszolnak, hanem szép kerek mondatokban. Ügyesen meglátták a királylány hibáit és azt is, hogy azokat hogyan javítottas ki. Ezt követően mindenki elmondhatta, hogy jelenleg milyen állapotban van és annak megfelelően készítehtte el a munkafüzet által felajánlott figura kiszínezését. Meglepően tapasztaltam, hogy bizony van olyan kisgyermek, akinek a feje vagy a szíve körül bizony a félelem színe jelent meg. De nagyon sok sárga és piros színű ötvözetet is láthattam. Igyekeztünk azokat a kisgyermekeket beszéltetni, akiknél előfordult a szomorúság és a félelem, hátha elmondják, hogy mi a probléma. Ezután egy kis játékra invitáltam meg a gyermekeket. Megépítettük a mi kis saját várunkat. Minden kockának megvolt egy -egy olyan tulajdonsága, amit szerettünk volna leküzdeni. Csodaszép várat építettünk, és közben pedig folyamatosan beszélgettünk arról, hogy milyen terveik vannak, arra vonatkozóan, hogy ezeket megvalósítsák. Jutalmul kiszíneztük a a meséhez illő sárkányt, nagyon szépek színesek lettek. Foglalakozás végén kihelyeztük a megküzdés jelét a hatodik lépcsőfokra, aztán elénekeltük a Pozitív gyerek vagyok című kedvenc dalunkat, elmondtuk, hogy hogyan éreztük magunkat. Arra a megállapításra jutottam, hogy igaz, hogy nem volt könnyű téma, viszon nagyon odafigyeltek egymásra, arra, hogy mit mondanak, és hogy kinek, milyen a lelki állapota. Jó volt látni, hogy törődnek egy,ással.
Az osztályomban ez a témakör adott talán legtöbbet, mivel elég alulmotivált családokból származnak. Könnyen feladják és apró nehézség miatt is idegesek lesznek. Nagyon élvezték a hónap dalát és a munkát a munkafüzetbe is. Szivecskékre írták, hogy mi kell ahhoz, hogy a nehézségeinkkel minél előbb megküzdjünk.
A biztató üzeneteket a hóvirágok hátoldala rejti,amit összehajtogatás előtt írtak rá a gyerekek.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Választható feladatok közül a Biztató Hóvirágmezőt részesítettük előnybe.
Ez a téma kicsit nehéznek bizonyult az elsős, másodikos gyerekeknek.