A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
Megküzdési stratégiák
A hónap óráit relaxációval kezdtük és meditálással fejeztük be. A közösségépítő játékainkat kibővítettük. Megbeszéltük a megküzdés és stratégia szavak jelentését. Elhajóztunk a Biztonság Szigetére, magunkkal vittük a legfontosabb személyes tárgyainkat, melyek segítenek a lakatlan szigeten megküzdeni a természet elemeivel és az esetleges magánnyal. Az órákat hangjátékkal zártuk, esőt imitáltunk tenyereink dörzsölésével, csetintéssel, tapssal, dobbantással egészen a felhőszakadásig hangosítottuk, majd visszacsendesítettük. Elkészítettük a biztató hóvirágmezőt.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A hónap témájának feldolgozását a relaxációs feladattal kezdtük. A tapasztalatok, érzések megbeszélése után azt is megosztották egymással a gyerekek, hogy mikor és hogyan szoktak ellazulni. Mik azok a nehézségek, akár az iskolában, akár otthon, amikor szükségük van arra, hogy nyugodtabbak legyenek, ellazuljanak. A saját hajónk megjelenítése után kikötöttünk a Biztonság Szigetén, ahol megláttuk a Biztató Hóvirágmezőt. Ezt rajzolták le a gyerekek csoportban, ki hogyan képzeli el ezt a szép mezőt. A hóvirágokba, mellé, közé pedig olyan szavakat írtak, amelyeket ha elolvassák az arra járók, reményeik szerint vígaszatlóan, biztatóan hat rájuk. Segít számukra a megküzdésben, a helyes út megtalálásban.
A megküzdési stratégiák megismerése és alkalmazása nagyon fontos az életünkben. A szamár történetének példája megmutatta, hogy még a rossznak tűnő dolgok is előnyünkre válhatnak. Beszélgettünk a stressz leküzdéséről és a gyors, apró feszültségoldókról. Technikákat gyűjtöttünk a rossz érzések kezeléséhez és elkerüléséhez. A mozgást és a helyes légzést kiemeltük és megtapasztaltuk a jótékony hatásukat. Zenés relaxációval zártuk a foglalkozást.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekek hóvirágot készítettek szabadon választott technikával.
A „boldogságfoglalkozásunk” kezdetén meghalgattuk a gyerekekkel a hónap dalát, azután pedig ráhangolódásképpen relaxációs gyakorlatokat végeztünk. E!zután hóvirágokat és krókuszokat készítettünk festéssel, ragasztással.A kész alkotások a csoportszobánk dekorációs sarkát díszítik.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
..Az elaő kép:3.a,a 2.kép 3. B,a 3. Kép 1.a….Sajnos a kettő oldalára nem enged a rendszer feltölteni
Az e havi boldogságóra foglalkozáson srról beszélgettünk,hogy a céljaink eléréséhez szükséges küzdelemről, a sok energiáról,amit befektetünk a céljaink megvalósîtásához.
Ehhez kapcsolódtak a játékok is : az Aranykulcs mese dramatizálása, a kisebbekkel a torony épités, a bàbozàs a várban élő királykisasszonyért megküzdött a sárkány, a fülbe súgok valamit játék, ahol a céljainkat, terveinket ,titkos vágyainkat súgtuk meg egymásnak a nagycsoportosokkal.
Az egyik kislány a tavaszt vàrja nagyon, s szeretne egy tavasztündér jelmezt, ezt le is rajzolta a foglalkozás végén.
A királynak és a királynőnek akadályok útján kellett elérni a várhoz, ahol megtalálták a kulcsot a leányukhoz, a király-kisasszonyhoz. Majd a király labdát dobott a gyerekeknek, és meghallgatta,kinek mi a titkos vágya most. Nagyon tetszett a gyerekeknek,meg az eszközök is színesítették a foglalkozást.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
A problémamegoldásról beszélgettünk. Hogy mit tegyünk,ha nehézséggel találkozunk. Mi a helyes mód, hogy ne rosszul reagáljunk. Ki milyen problémával találkozott legutóbb? Meghallgattuk Az aranykulcs c mesét,ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Építettünk tornyot,amilyenben a királylány volt. Hajótöröttest és Cápafogót játszottunk.