A tanulók egy hóvirágmezőt rajzoltak.
Megküzdési stratégiák
A foglalkozás témája a megküzdéssel, kihívásokkal, problémákkal, stresszhelyzetekkel való szembenézés fontossága. Annak tudatosítása a gyerekekben, hogy a nehézségekkel, problémákkal szembe kell nézni, és mindig van lehetőség azokkal sikeresen megküzdeni.
A foglalkozást nyugodt légkörben a szőnyegen ülve relaxációs gyakorlattal kezdtük. A kezdeti ráhangolódás után; a gyerekek a szemüket behunyva elképzelték, hogy a tengeren kis vitorlásukkal hajóznak, nagy levegőt beszíva, majd a levegőt kifújva keltettek szelet a vitorláshajó haladásához; minél erősebben fújtuk rá a szelet; annál jobban haladt előre a kishajó.
Ezután közösen megépítettük a csoport hajóját, textilekből, berendezési tárgyakból, majd kiválasztottuk ki legyen a kapitány, kik legyenek a matrózok, kik utaznak a hajón?
Azután megbeszéltük, hogy kinek mi a dolga? Mitől lesz jó hangulat a hajón? Ki mit tehet azért? Mit kell tennünk ha bajba, viharba kerül a hajónk? Segít e ha megijedünk vagy kétségbe esünk? Mi segíthet? Mit kell tennünk? Bízzunk egymásban és saját magunkban! Ne adjuk fel! Bátran küzdjünk, még ha nehéz és félelmetes is a helyzetünk! Jó ha segítjük egymást! Mikor érzünk boldogságot, szeretetet, elégedettséget?
A témához kapcsolódó Aranykulcs című mesét érdeklődéssel hallgatták a gyerekek. A mese cselekményét felidézve, megbeszéltük, hogy milyen fontos a bátorság, a lelkesedés, a „nem adom fel” érzés a céljaink eléréséhez.
Ezután lerajzolták a gyerekek a saját kis hajóikat,és felragasztottuk a hónap jelképét.
Mindenkinek van az életben, amikor problémákkal kell szembenéznie, megküzdenie. Ebben a hónapban ez volt a fő téma. Kis osztályunk mindig is segítette egymást a problémák leküzdésében, megoldásában, feldolgozásában. Közös beszélgetés alkalmával megosztottuk egymással félelmeinket, elmeséltük egymásnak, hogyan néztünk szembe félelmeinkkel, kinek, hogyan sikerült azokat leküzdenie.
Egy szempillantás alatt egy hóvirágmezőn találtuk magunkat, majd írtunk néhány biztató szót azoknak, akik támogatásra vágynak gondjaik leküzdésekor.
Az órát dallal zártuk.
Köszönjük!
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.
A februári óránk témáját összekötöttük a Magyar Parasport Napjával. Készítettem egy ppt-t amit együtt egészítettünk ki. Beszéltünk a különböző típusú sérültekről és altípusukról. Megnéztük a jelelést és a Braille abc-t, majd ezekkel készültek szavak. Beszéltünk a különböző problémákról és esetleges megoldásokról.