Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Megküzdési stratégiák
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Hősparádé: megalkották a saját hőseiket, akik a legjobban tudják őket támogatni a céljaik elérésében.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Foglalkozás címe: Megküzdési stratégiák – Mit ér a győzelem, ha nem igazi küzdelemmel jár?
Foglalkozást tartó tanár neve: Dr Csehóné Just Réka
Évfolyam: 7-15.
Épület: M21
Foglalkozás pontos ideje: 2023.03.02. 18 óra
Foglalkozáson részt vevő diákok száma: 8 fő
Pedagógiai módszerek: tanári ismertető, kiselőadás, beszélgetés feladatokon keresztül, relaxációs gyakorlat
Eszközök: projektor, laptop, papír, írószer, polifoam
A foglalkozás célja: A Boldogságóra program február havi témája a Megküzdési stratégiák. A diákok legyenek tisztában a stresszhelyzetekből történő kilábalás lehetőségeivel és adott helyzetben ezeket megfelelően, hatékonyan alkalmazzák a napjaikban.
A foglalkozás rövid tartalma:
– a megküzdés – coping fogalma
– Lazarus és folkman – probléma-, és érzelemközpontú megküzdés
– a 8 alkalmazott stratégia
– tesztfeladat
– relaxációs gyakorlat
Reflektálás a célokra, a foglalkozás tartalmára: Mind az újonnan érkezett, mind a korábbi foglalkozásokon már résztvevő diákok nyitott, oldott jelenlévői voltak az órának, érzelmi érettségről, fejlett empátiáról tettek tanúbizonyságot. Az óra elején kitűzött témát véleményem szerint teljes mértékben, megfelelő színvonalon sikerült feldolgozni.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hétköznapok folyamán gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt olykor nem várt nehézségekkel is szembe kell nézniük, melyek stresszhelyzeteket teremthetnek.
A gyerekekkel ilyen nehézségekről, biztonságkibillentő dolgokról beszélgettünk, melyek esetleg ijedelmet, hirtelen érkező feszültséget teremtenek bennük.
A foglalkozást relaxáció gyakorlattal folytattuk melyet valaki nagyon komolyan vett és beleélte magát az adott helyzetbe, mások még kissé komolytalanul, nevetgélve figyeltek a mondatok tartalmára, mondanivalójára.
A tanulók csoportokban dolgozva hóvirágokat rajzoltak, melyek szirmaiba olyan biztató, vigasztaló, bátorító szavakat írtak, melynek ilyen helyzetekben hasznát veheti az, aki nehézségbe, kellemetlen élethelyzetbe kerül.
A csoportok felolvasták, bemutatták az általuk gyűjtött szavakat, szószerkezeteket.
Örültünk, ha valaki olyan vigasztalást, bátorítást mondott, ami ténylegesen segíthette valamelyik gyereket az osztályban. (Személyre szabott bátorító gondolat).
A foglalkozás végén a hónap zenéjét is meghallgattuk.