Február hónapja a megküzdésről szól.Farsangi mulatságot rendeztünk ahol különböző ügyességi feladatokat ,próba tételeket kellett megoldaniuk,hogy célba érhessenek.Lezárásként ellazultunk Bagdi Bella :ellazulni jó dalára.
Megküzdési stratégiák
A farsangi ünnepkör alkalmából versenyeket szerveztünk a gyerekeknek. Melyen a mindennapi megszokott rutintól eltérő megküzdési megoldásokat kellett, hogy kitaláljanak.
Például: ivásnál, evésnél kezüket nem használhatták, egymást kellett felöltöztetniük, elrejtett tárgyakat kellett megkeresniük, stb.
Voltak gyerekek, akik könnyedén megbirkóztak a feladattal, ám voltak olyanok is, akik kétségbeesve sírtak. Őket mi is és társaik is buzdították, ha kellett, segítséget nyújtottak nekik.
Következő nap a sok jó élmény megbeszélése mellett a rossz tapasztalatokról és azoknak megéléséről, az érzéseikről is beszéltünk. Majd elmeséltük nekik az Aranykulcs mesét, mely segítségével megbeszéltük, hogy a nehéz feladatokat hogyan lehet megoldani.
Előzményként sokat beszélgettünk a negatív érzésekről. Hol érzik a dühöt, szomorúságot, feszültséget, mi a különbség, mi váltja ki stb. Utána arról, hogy ilyenkor, mi segít. Egyénileg rajzolták meg a megküzdési szivárványukat.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályosok a Jelentésteremtés – Objektivitás gyakorlat során különböző nézőpontokból vizsgálták meg környezetüket, önmagukat. Majd csoportokban nézőpontjaik egyeztetésével közös álláspontot alakítottak ki.
Szikszai György Református Általános Iskola
Mivel a gyerekek informatika órán nagyon szívesen készítenek Powerpoint bemutatót, ezért ők klrtlk, hogy az előzőleg megbeszéltek alapján készíthessenek egy-egy Ppt-t a Megküzdési stratégiák témájában. Ezek közül az általam leglátványosabbnak megítélt munka diáit töltöm fel.
A relaxációs gyakorlatot a gyerekek választották, ez pedig a tengerészcsomó volt. Ezután képeket elemztünk, melynek során a gyerekek címet adtak a képeknek, elmondták, hogy mi a közös bennük, miben különböznek, hogyan és miben segíthetnek a képeken látható szituációk, néhányan párhuzamot is vontak a saját kis életükből vele.
A megbeszélés során a gyerekek elmondták, hogy mi okozott nekik a napokban stresszt, hogyan küzdött meg vele, mit tett a stressz elkerülése érdekében. Voltak akik a saját kis módszerüket mondták el az ilyen helyzetekre. Ahogy mindig, most is vezető helyen a zenehallgatás állt. Iskolai munkák során sokszor hallgatunk nyugtató zenéket. Az órát az akaraterő diadala című videó megnézése és megbeszélése zárta.
A csoport egy új, izgalmas logikai társasjátékot kapott. Tetszett a játék a gyerekeknek, de kezdetben nehéz volt számukra megoldani a feladványokat. Próbálkoztak társak bevonásával együtt gondolkodni. Végül sikerrel jártak. Aztán megbeszéltük, hogy a hétköznapokban is vannak ilyen küzdelmek, de mindig van megoldás, sosem szabad feladni.
Osztályom tagjai szívesen segítik egymást a bajban. Örömmel sietnek egymás boldogítására.
Előző nap elrejtettem a gyerekek számára oly kedves alvós plüssöket.Ellazulni jaj de jó! című dalra lazító gyakorlatokat végeztünk, ami által összehangoltuk a testet és a lelket. Elmondtam, hogy találkoztam Kukkantó manóval (már ismerik a meséből) és ő rejtette el a játékokat, mivel mikor benézett az ablakon nem találta őket a helyén, de segítségül adott nekünk egy térképet, ahol az állomásokhoz érve különféle feladatokat kell megoldanunk. Az első állomásnál el kellett énekelnünk egy őszi dalocskát, a másodiknál ki kellett rakni egy kirakóst, a harmadiknál pedig törpejárásban végig kellett sétálnunk a csoportban. Ezután mindenki megölelhette a plüssét, leültünk a szőnyegre és elmeséltem az Aranykulcs című mesét.