Elkészítettük a csoporttal a saját hóvirágmezőnket. A hóvirágok egy-egy bíztató üzenetet tartalmaznak, amelyek tovább segítik a gyerekeket a tanév végéig. Szünetekben olvasgatni szokták, amennyiben szükségük van egy kis bátorításra.
Megküzdési stratégiák
BESZÁMOLÓ
Kedves Olvasó!
Ismét egy klassz, élményekben gazdag nevelési évet tudhatunk magunk mögött, amely egy pillanat alatt elszállt a Boldogságórák – program jegyében megszervezett foglalkozásoknak és programoknak köszönhetően. A program módszertana, eszköztára, zenei inspirációi megérintették a kollégiumi közösség szereplőit és a pihe-puha felhők felé repítették a boldogság-igenlő érdeklődőket. Könnyedén vettük az akadályokat, a mindennapi élet (tanulás, figyelem, fegyelem, barátság, szerelem, sport) kihívásaival való megküzdés eredményességére törekedtünk! Bátran mondhatom, SIKERÜLT!
Boldogat!
Minden szépet és jót!
Kollégiumi Nevelőtanárok Munkaközössége
Nyírbátor
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Hogyan tudjuk elérni céljainkat, leküzdeni a ránk váró nehézségeket.
Ki tud segíteni nekünk ebben, mi hogyan tudunk segíteni másoknak.
Óvodánk kiscsoportjában is fontosnak tartjuk a pozitív életszemléletet a pozitív hozzáállást és gondolkodást. Már kiscsoportos kortól megszeretnénk alapozni a gyermekekben a jót,a szépet, a pozitív gondolkodást az élet örömeit. Csoportunkban egész évben Boldogságóra havi témaköreit beépítve a heti projektjeinkbe beépítve alkalmaztuk minden hónap témakörével.A kicsiknek egy ilyen pozitív, izgalmas élmény az volt, amikor a Megküzdési stratégiák témáját dolgoztuk fel. A témakör feldolgozását néhány mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Majd meghallgattuk és kreatív mozdulatsorokkal színesítve Bagdi Bella Ellazulni jaj, de jó dalát.A csoportszobából eltűntek a gyerekek plüssjátékai.Póknéni levelet írt a gyerekeknek, melyben leírta, hogy ő vitte el a plüss játékokat és csak akkor kapják vissza, ha az akadályokat amely a tornateremben várja őket leküzdik.Ezt halva a gyerekek izgatottan és örömmel láttak neki a feladatoknak. A legyőzött akadályokat követően néztük meg közösen a Fel a fejjel! c animációs filmet, amely olyan nagy tetszést aratott,hogy többször is kérték, hogy nézzük meg. Majd beszélgettünk arról, hogy a nehéz helyzetekben sem kell feladni, hiszen segítség, megoldás mindig van pl.: apa-anya, óvónéni is segít. A téma befejezéseként A testrészeink c. játékot játszottuk el kisebb csoportbontásban.
A hóvirág a tavasz első virága, a reményt és a tisztaságot szimbolizálja. Minden hóvirág egy vigasztaló üzenetet hordoz, ami nehéz helyzetben segítheti a „kiránduló” embereket az úton maradni, megtalálni a helyes utat, vagy éppen megnyugtatja őket, ha vissza is kell fordulniuk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A hónap témája a megküzdési stratégiák feldolgozása volt. Ebben a fejezetben a kihívásokkal, a problémákkal, konfliktusokkal, kudarcokkal való szembenézéssel foglalkoztunk. Fontos eleme a téma feldolgozásának a stressz, a feszültség, az indulat és annak kezelése. Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy el kell tudnunk fogadni azt, hogy fájdalom, kudarc, konfliktusok nélkül nem élhetjük a mindennapjainkat, de van lehetőség mindezzel szembenézni, és sikeresen megküzdeni.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A hónap témája a megküzdési stratégiák feldolgozása volt. Ebben a fejezetben a kihívásokkal, a problémákkal, konfliktusokkal, kudarcokkal való szembenézéssel foglalkoztunk. Fontos eleme a téma feldolgozásának a stressz, a feszültség, az indulat és annak kezelése. Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy el kell tudnunk fogadni azt, hogy fájdalom, kudarc, konfliktusok nélkül nem élhetjük a mindennapjainkat, de van lehetőség mindezzel szembenézni, és sikeresen megküzdeni.
Megbeszéltük a megküzdés szót . Eljatszottuk a biztató hóvirág mezot. Elolvastam a rahangolo relaxácio
Ha február, akkor bátorságpróba. Minden felnőttnek és gyermeknek egyaránt az életében akadnak olyan próbatételek, melyeket ki kell állniuk. Sokan eleinte bátortalanul állnak neki, de kíváncsiságuk sok esetben legyőzi a félelmüket.
Az intézményünkbe ellátogató Busók gyermekeinkben kíváncsisággal teli félelmet váltott ki. Viszont látva gyermektársaik bátorságát, a Busók kedves csínytevéseit, elfelejtették azt, hogy mitől is érezték annyira ijesztőnek őket.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyermekek már mindannyian kerültek nehéz helyzetbe. Legyen ez egy súlyosabb családi helyzet, vagy akár egy iskolai kudarc, de akár a gyerekek közötti konfliktus is eredményezhet stresszes helyzetet. A gyerekek nehezen tudnak beszélni érzelmeikről a bennük rejlő feszültségről. Nagyon fontos, hogy a boldogságórákon megismerkedhetünk különböző megküzdési technikákkal.
Relaxációs gyakorlatokkal kezdtük az órát. képzeletben ellátogattunk a nyugalom biztonságos szigetére. Ezt követően megalkottuk a reményt, tisztaságot szimbolizáló, biztató hóvirágainkat.
Az óra lezárásaként megvalósítottuk a hangjátékot.