A tanulók a megbocsátás témáról beszélgettek, majd rajzoltak.
Megbocsátás
Te kinek bocsátanál meg? Válassz egy képet és írd le, hogy kinek és miért bocsátanál meg? ( Aki szerette volna, megosztotta gondolatait az osztálytársakkal is.)
Április 30. – A méhek világnapja 🐝🌺🐝
Méhecskés mesék alapján felelevenítettük, hogy miért fontosak a méhek a Földnek, majd készítettünk méhecskés képet.
Az anyák napjára készülve beszélgettünk arról, hogy mi anyának a legkedvesebb, legfontosabb tulajdonsága. Amikor túljutottunk azon, hogy szeret és gondoskodik rólunk, előjött az, hogy minden körülmények között elfogad és megbocsájt. Ez a tulajdonság minket is átsegít a hétköznapi konfliktusokon. Gyorsan meg is néztük, hogy kinek kellene megbocsájtanunk és miért.
Április hónapban nagyon sok szituációs játékon keresztül gyakoroltuk, hogyan kell megbocsátani és, hogy miért. A diákok lerajzolták és gyakorlatokon keresztül megfogalmazták az érzéseiket. A hónap dala hallgatása közben több gyermek is elérzékenyült. Voltak olyanok, akiknek igen nehéz volt a megbocsátás, de a hónap végére sikerült bennük tudatosítani, hogy nem szabad huzamosabb ideig haragudni másokra, mert az rájuk rossz hatással van. Úgy érzem, hogy ez az eddigi legnehezebb téma volt a tanulók körében. Viszont azt tapasztaltam, hogy szeptember óta egyre jobban meg tudnak nyílni a gyerekek , ami a Boldogságórának” köszönhető!
Üdvözlettel:
Konczné Szabó Szilvia
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Zajzoni Rab István középiskola
A megbocsátás érzéseinek megtapasztalása után az iskola udvaráról gyűjtött köveknek adtunk életet. Érdekes állatformákat varázsoltak a gyerekek.
A Föld szülinapját is megünnepeltük, megbeszéltük, hogy miért kell annyira vigyáznunk rá.
Áprilisban a megbocsátás volt a témánk.
Sokat beszélgettünk a diákokkal arról, hogy miért haragudhatunk egy másik emberre vagy helyzetre; miért elégedetlenkedhetünk otthon vagy az iskolában; hogyan bánthatunk meg másokat ; hogyan okozhatunk fájdalmat embertársainknak. Akarattal ritkán, véletlenül gyakran kerülünk problémás helyzetekbe, ahol valakinek lelki sérülést okozunk. Arra jutottunk, hogy magunknak ártunk, ha mérgesek vagyunk a másikra. A megbocsátásig úgy juthatunk el, hogy megpróbáljuk megérteni a másikat, igyekszünk a helyébe képzelni magunkat és elengedni a haragot a másik felé. ez elég nehéz cselekedet!
Szituációs játékok során gyakoroltuk a „sajnálom”, ” kérlek, bocsáss meg” , ” ne haragudj” kifejezések használatát.
A foglalkozások elején énekeltük a Ho’ponopono című dalt.
A diákok különösen élvezték, amikor a bibliai Tékozló fiú történetéről beszélgettünk. Az Apa megbocsátott kisebbik fiába, hiába herdálta el vagyonát és hagyta el családját. A fiú megbánta bűneit, az Apa örömmel fogadta vissza őt.
Május a mozgás hónapja lesz! Izgalmas sporteseményeken is részt vesznek majd a tanulók az iskolából!
A hónap témája a megbocsátás volt. A gyakorlatot, a megbocsátás szó jelentésének megbeszélésével kezdtük. Saját példák felelevenítése következett ezután, ahol nagyon ügyesen megfogalmazták az okot, a következményt és a megbocsátás formáját is. A melléklet képeit megnézve jó ötleteket mondtak, hogy miért kapcsolódhat az adott kép a megbocsátáshoz. Szinte mindenki az ölelős képet nevezte meg a legegyértelműbb megbocsátási formának. A téma körüljárása után szituációs játékok következtek, melyeket a mindennapi iskolai életükből merítettek.
Hatodikos osztályommal különösen testhezálló volt ez a téma, hiszen a serdülőkorba belépve több a közösségben a konfliktus és méginkább fontossá vált a megbocsátásról való beszélgetés. Beszéltünk arról, hogyan és miként tudunk és miért kell megbocsátani. Hasznosan töltöttük az időt.