Az áprilisi tevékenységünket a Föld napjához kötöttük. Megbeszéltük, hogy milyen pozitív változást hoz a Föld számára az, ha vigyázunk rá, tisztán tartjuk, nem szemetelünk, takarékoskodunk, újrahasznosítjuk, amit csak lehet. A gyermekek csoportokban projektmunkákat készítettek erről. Nagyon sikeres tevékenység volt.
Megbocsátás
Megbocsátás
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bellától a megbocsátás hónap dalát. A témát a Tündéri bocsánat mesével dolgoztuk fel, majd beszélgettünk a megbocsátásról. Elkészítettük a Megbocsátás erdejét, varázsszavakkal. Megismerkedtünk a kézikönyvben szereplő bábjátékkal is, megoldottuk a munkafüzetben lévő feladatokat.
Készítettünk bocsánatkérő kártyákat, amelyet mindenki átadhatott végül annak, akitől valamiért bocsánatot szeretne kérni. A foglalkozást közös énekléssel zártuk.
Boldogságóra – megbocsátás 9. A
Dátum: 2024.04.17.
A boldogságóra kezdetén a megbocsátással kapcsolatban beszélgettünk a diákokkal, hogy kinek és milyen helyzetekben bocsátottak meg az elmúlt időszakban. Ezután arra tértünk ki, hogy kinek milyen érzés, amikor megbocsátanak valakinek, és milyen érzés, amikor nekik bocsátanak meg mások valamiért. Ezután elméleti kérdésekben gondolkodtak a diákok, hogy mit nem bocsátanának meg senkinek.
A kérdések után egy feladatot oldottak meg a diákok. 4-5 fős csoportokban gondolkodtak a feladat megoldásán a diákok. Egy megbocsátással kapcsolatos rövid némafilmet néztünk meg, a gyerekeknek pedig egy lehetséges szövegkönyvet kellett megalkotniuk, amit egy narrátor vagy pedig a főszereplő mond el a saját fejében. A gyerekeknek ki kellett gondolni egy szituációt, amelyben a főszereplő megbocsát valakinek. Ezt a feladatot nagyon élvezték a diákok, és el is telt vele a boldogságóra fennmaradó ideje. Miután a gyerekek megírták a szituációt, minden csoport választott egy narrátort, aki a videó lejátszása közben narrálta a megbocsátást tartalmazó szituációt.
A kitalált történetek nagyon sokrétűek voltak. Az egyik csoport egy szerelmi megcsalást talált ki kontextusnak, amit végül a főszereplő férfi nehezen, de megbocsátott, és megkönnyebbült, hogy a szerelmük még ezt a komoly akadályt is legyőzte.
Egy másik csoport humorosabb szituációt talált ki, amiben egy félreértés okozott veszekedést, amiben a főszereplő férfi szülinapját elfelejtette az anyukája, és ezért majdnem elköltözött otthonról, de végül megbocsátott neki a főszereplő, amikor a hírekben hallotta, hogy egy balesetben meghalt egy idős asszony. Az asszony halálhírére a főszereplőnek eszébe jutott, hogy hálás lehetne, amiért az ő anyukája legalább él, és gondoskodik róla, így hát megbocsátott az apró elfelejtett szülinap miatt.
A diákok is látták, hogy apró dolgok megbocsátása is könnyíthet a lelkünkön. Összességében a diákok élvezték a feladatot, a szinkronizálást és a megbocsátással kapcsolatos szituációk fantáziálását.
A közös rajzolás próbára tette az együttműködési képességeinket. Nagyon vártuk,hogy kipróbáljuk, s meglepően jól éreztük magunkat közben. Volt,aki jobban irányított, mások sodródtak az árral, néhányan pedig megosztották a ceruza vezetésének terhét. 🌷 Mi kell egy vidám képhez?: egy ház, napocska, virágok, felhők..és egy tanító néni, aki a gyerekek szerint nem fér rá a lapra.🥹🌺
Te kinek bocsátanál meg? Válassz egy képet és írd le, hogy kinek és miért bocsátanál meg? ( Aki szerette volna, megosztotta gondolatait az osztálytársakkal is.)
Április 30. – A méhek világnapja 🐝🌺🐝
Méhecskés mesék alapján felelevenítettük, hogy miért fontosak a méhek a Földnek, majd készítettünk méhecskés képet.
Az anyák napjára készülve beszélgettünk arról, hogy mi anyának a legkedvesebb, legfontosabb tulajdonsága. Amikor túljutottunk azon, hogy szeret és gondoskodik rólunk, előjött az, hogy minden körülmények között elfogad és megbocsájt. Ez a tulajdonság minket is átsegít a hétköznapi konfliktusokon. Gyorsan meg is néztük, hogy kinek kellene megbocsájtanunk és miért.
Április hónapban nagyon sok szituációs játékon keresztül gyakoroltuk, hogyan kell megbocsátani és, hogy miért. A diákok lerajzolták és gyakorlatokon keresztül megfogalmazták az érzéseiket. A hónap dala hallgatása közben több gyermek is elérzékenyült. Voltak olyanok, akiknek igen nehéz volt a megbocsátás, de a hónap végére sikerült bennük tudatosítani, hogy nem szabad huzamosabb ideig haragudni másokra, mert az rájuk rossz hatással van. Úgy érzem, hogy ez az eddigi legnehezebb téma volt a tanulók körében. Viszont azt tapasztaltam, hogy szeptember óta egyre jobban meg tudnak nyílni a gyerekek , ami a Boldogságórának” köszönhető!
Üdvözlettel:
Konczné Szabó Szilvia
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI