Megbocsátás gyakorlása
A hónap témája a megbocsátás volt. A gyermekekkel legelőször is beszélgetést
kezdeményeztem arról, mit jelent a megbocsátás szó és mikor is kell/ lehet megbocsátani
valakinek. Képek segítségével és rendszerezésével helyes és helytelen viselkedési formákat
válogattunk.
A téma bevezetésénél vizualizáltuk a megbocsátás jelét, melyet a csoportszobában
található játékok segítségével a gyermekek önállóan kiraktak. Felolvastam, a könyvben
található verset, aminek köszönhetően a varázsszavakat megismertük és értelmeztük egy
közös beszélgetőkör keretein belül. Megtanultuk és erősítettük a gyermekekben a
varázsszavak megfelelő használatát, ami annyira sikeresnek bizonyult, hogy a mindennapok
során konfliktus esetén, felnőtt segítsége nélkül képesekké váltak az önálló
problémamegoldásra is.
Bezzeg Andrea: Tündéri bocsánat című meséjéhez illusztrációként, saját mesekötényt
készítettem és egyszerű bábjátékkal, interaktívan feldolgoztuk a mese cselekményét, mely
teljesen elvarázsolta a gyermekeket. Egy régen nem használt lepedőt tenyérlenyomat és egyéb
figurák festésével újrahasznosítottunk, mely varázsszőnyegként funkcionált, amíg el nem
jutottunk a „Repülj velem” című dallal Hawaii-ra.
A Ho’oponoponopo dal végigkísérte témafeldolgozásunkat, elalvás előtt altatódalként
funkcionált, valamint feldolgoztuk a Ho’oponoponopo interaktív játékot is, amely során a
gyermekek izgatottan érezték magukat a különböző szerepek kipróbálása által.
A varázsszavak illusztrációját felhasználva mindenki elkészítette a saját csörgőjét, (wc
papír guriga, tészta, illusztrációk, anyag darab) melyet leginkább igazmondásra, illetve a
varázsszavak kimondása során csörgettünk meg.
A megbocsátás hónapját, közös megbocsátás nappal zárta az óvodánk, ahol az összes
gyermeknek felolvasásra került a „Morgós medve és szorgos méhecske” című mese, valamint
emlékbe megkapta a megbocsátás jelét. A mese meghallgatása után szót ejtettem a
megbocsátás fontosságáról, aki pedig szerette volna megölelhette és kezet foghatott társával.