
Megbocsátás


Székesfehérvári István Király Általános Iskola
Érdekes volt a gyerekek véleménye a megbocsátásról. Az osztály egy részének az a véleménye, hogy megbocsátani nehezebb, a másik része szerint bocsánatot kérni.
Megegyezés született, hogy jobb érzés harag, neheztelés nélkül együtt lenni nap, mint nap.
Azóta is gyakoroljuk mindkét verziót.
NEM SOKAT KELLETT TÖPRENGENÜNK A FELADAT MEGOLDÁSÁN, HISZEN MINDEN KONFLIKTUST MEGBESZÉLÜNK ÉS IGYEKSZÜNK MINDENT MEGBOCSÁTANI EGYMÁSNAK. 4. b Nagykállói Általános Iskola
Úri Szent Imre Általános Iskola és AMI
1. A nyolcadik téma felvezetése
Csoportalakítás számkártyákkal 0,2,4,6
Csoportban állatok gyűjtése, annyi lábbal, ahányas számot kaptál.
Keresztrejtvény: megoldás a megbocsátás
Mikor kell ezt tenni?
Megbocsátottál már valakinek? Kinek? Miért?
Megbocsátottak-e már neked?
Miért fontos megbocsátani? (Mert fontosabb a jó kapcsolat, a barátság.)
+ feladat: megbocsát rokon értelmű szavainak színezése
Hogyan lehet bocsánatot kérni? Hogyan lehet megbocsátani?
2. Megbocsátás mese bevezetése, Meseláda kinyitása, mese felolvasása belőle
3. Vázlatpontok sorba rendezése a mese alapján
– Vadkan Vendel érkezése előtt
– Megérkezett Vendel
– A kis vaddisznó bocsánatkérése
– Minden jóra fordul
Csoportmunkában kiválasztani egy jelenetet, eljátszani azt. A többieknek ki kell találniuk, melyik részt mutatják be.
4. Rajz készítése a dalhoz 4 részben
Sajnálom!
Bocsáss meg!
Köszönöm!
Szeretlek!
Bagdi Bella: Hoponopono
Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
A megbocsátás téma feldolgozása során a gyerekek őszintén beszéltek arról, hogy milyen sérelmek érték őket,hogyan dolgozták fel ezeket,mivel és kinek okoztak ők bántásokat.Fontosnak, jónak tartották a bocsánatkérést, megbocsátást.Örömmel, lelkesedéssel énekelte iskolánk a Föld napján a dalt.Fenntarthatósági témahetünk dala lett.Plakátot készítettünk,fogalmazást írtak a felelős állattartásról.A témát állatsimogatóval fejeztük be,ami élmény volt mindenkinek.
Batthyány Lajos Általános Iskola, Géza Fejedelem Tagiskolája
Az áprilisi boldogságórát egy játékkal kezdtük. A gyerekek improvizáltak olyan szituációkat, amelyekben véletlenül megbántottak valakit. Ezután bocsánatot kellett kérniük, a másiknak pedig meg kellet bocsátani. Arról beszélgettünk, hogy mennyire volt nehéz a megbocsátás. A tanterem egyik részében álltak a megbocsátók, a másik részében pedig a haragosok. (Azért haragszom, mert…Szeretek megbocsátani, mert… -befejezték a mondatokat) Megbeszéltük, hogy miért fontos a lelki egészségünk szempontjából a megbocsátás. Példákat mondhattak a gyerekek arra, hogy hogyan bántódtak meg, miként tudtak megbocsátani. Kit mivel bántottak meg és hogyan engesztelték ki. Felidézték, hogy milyen felszabadító érzés a megbocsátás és a bocsánat kérés. Ezután lerajzolták a haragos és a megbocsátó gyerek arcát. Megbeszéltük, hogy mely tulajdonságok segítenek a megbocsátásban: türelem, szeretet, önbizalom… stb. Végül közösen elkészítettük a megbocsátás erdejét, ahol a fák mind egy-egy ilyen tulajdonság képviselői. És zárás képpen meghallgattuk a hónap dalát és Pintér Béla: Homokba írva című számát.
Homokba írva
Nem ezt vártad, nem így mondták.
Mást ígért a szív és mást a száj.
Megint tél van, megint fázol.
Pedig azt mondták, hogy jön már a nyár…
Homokba kell írni a szót, ami annyira fáj.
Hagyni kell, hadd vigye a szél!
Homokba írni a bűnt, amivel megbántott más.
Mielőtt megjegyezhetnéd.
És oda kell menni, megölelni,
Akkor is, ha nem te vagy a hibás!
Odamenni, esélyt adni,
Elengedni minden tartozást!
Hogyan tudnál tovább lépni,
Amibe\\\’ hittél, az már nem a tiéd
Hogy lehetne bekötözni
Azt a sebet, ami szíveden ég.
Homokba kell írni a szót, ami annyira fáj.
Hagyni kell, hadd vigye a szél!
Homokba írni a bűnt, amivel megbántott más.
Mielőtt megjegyezhetnéd.
És oda kell menni, megölelni,
Akkor is, ha nem te vagy a hibás!
Odamenni, esélyt adni,
Elengedni minden tartozást!
/Pintér Béla/