
Megbocsátás


A megbocsátás nagyon fontos az emberi életben. A gyerekek is naponta találkoznak vele különböző formában. Elsőseim elmesélték mit jelent számukra és hogy ők mikor „gyakorolják”. A megbocsátás erdejébe igen különleges fákat terveztek.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
Az elkészített kártyákat, magyarázattal egybekötve megajándékozták egymást a tanulók.
Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Az osztályban – a kiskamaszkor közepén – elég sok a súrlódás. Sokszor megbántják egymást a gyerekek szavakkal, tettekkel. Nem is gondolnak bele, néha mekkora fájdalmat okoznak egymásnak. Így gyakran megtapasztalták, hogy milyen szembe nézni önmagukkal, bocsánatot kérni, megbocsátani.
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az interneten a tanító néni megtalálta a megromlott burgonya történetét. Gondolta, hogy kipróbálja a gyerekekkel, azzal a különbséggel, hogy almákat cipeltet a gyerekekkel.
Az almákat nem volt szabad megenniük, hanem mindenhova magukkal kellett vinniük. Egy idő után néhány alma elkezdett megromlani, büdös szagot árasztani. Az almákat egy hétig cipelték magukkal a gyerekek.
A tanító néni egy hét után megkérdezte a gyerekeket, hogy kinek milyen érzése ezzel a játékkal kapcsolatban.
A válaszok megoszlottak. Volt akinek nagyon jó érzés, hogy almáját mindenhová vihette és volt olyan is, aki már alig várta, hogy megszabaduljon almájától mert azt elkezdett fonnyadni, vagy kellemetlen szagot árasztani.
A tanító néni hasonló szavakat használt, mint az interneten található burgonya mese esetében.
„Pont ugyan ilyen érzés, mikor a lelketek, szívetek mélyén ott ül a düh, a harag és a gyűlölet. Az a láthatatlan, de nyomasztó bűz megmérgezi a szívet, és mindig veletek lesz, ha nem szabadultok meg tőle. Meg kell bocsátani, mert akkor a szívetek csak így lehet szabad és könnyű.”
Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
A tanító néni a elkezdett egy történet mondani Péterről és Juliról és a megbocsátás tündéréről. Mese nehézsége abban rejlett, hogy az elkezdett történetet a gyerekeknek kellett befejezniük.