
Megbocsátás



Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
A varázsszavak segítségével könnyen megszabadulhatunk a velünk történt vagy általunk okozott kellemetlen dolgoktól, lelki terhektől. Kis kártyákra írt bocsánatkérésekkel, őszinte megbánással fejezhették ki sajnálatukat, gyakorolhatták a megbocsátást a gyerekek. Nem ment mindenkinek egyszerűen a dolog. A megbocsátások erdejében a sok jó tulajdonság, sok jóakaró társ segíti a helyes úton való haladást, hogy a végén mindenki megkönnyebbülhessen, lelke boldog lehessen.
A gyerekek szerint bocsánatot kérni azért jó, mert akkor elkerüljük a büntetést, utána jól érezzük magunkat, megkönnyebbül a lelkünk. Megbocsátani pedig azért jó, mert az jó érzés, nem lesz belőle sírás, nem fogunk haragudni a másikra, mert akkor mindenki örül.




Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Nap mint nap belefutottunk azokba a kis vitákba, hogy mi történt első, második oosztályban. Annyira nehéz az elszenvedett sérelmeket elengedni, megbocsájtani az „elkövetőnek” Még mi felnőttek is dédelgetünk lelkünk mélyén számunkra kevésbé szinpatikus emberekhez fűződő apró sérelmeket, roszz emlékeket.
A gyerekeknek a könyvben lévő mesét olvastam fel. Megértették, hogy sokszor azért bántunk meg másokat. mert nem tudjuk a helyes viselkedést, nem éltük még meg hasonló élményeket.
Ezután keresett mindeki egy – egyélményt, amit még nem tudott elengedni. Oda ment a bntó félhez, és elmondta, hogy neki ez miért esett rosszul, és hogy megbocsátott neki. Ezt egy kézfogással, vagy kislányoknál egy üleléssel pecsételték meg. Ezután készítettük el megbocsájtás erdejét, azokkal a hívüszavakkal, melyek nekik a legjobban segített.

Dr. balási József Általános Iskola
A gyerekek lelkesen készitették el a megbocsátásról szóló plakátopt, ami egy erdőt ábrázolt. Több foglalkozáson keresztűl készült el a munka. A gyerekek nagyon élvezték, hogy olyan fákat készthetnek, amilyet csak akarnak, tele szivecskékkel, szinnel és a megbocsátást segitő pozitiv gondolatokkal.

Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium Budapest, Medve u. 5-7. 1025
Olyan, az osztály életére jellemző szituációkat „találtunk ki”, sorakoztattunk fel, ahol a megoldások nem jól segítették a megbocsátást. A gyerekek eljátszották ezeket, és olyan befejezéseket kerestünk, amik valódi megbocsátáshoz vezetnek.

Csoportommal a rossz tulajdonságainkat vettük számon, mi az ami feszültséget okoz, majd azt néztük meg, hogy mi az ami segít a rossz leküzdésében. Olyan tulajdonságok, amik erősítenek bennünket.